More stories

Virtual Reality als marketingtool

Virtual Reality brengt je naar een andere dimensie in je eigen wereld. In tegenstelling tot Augmented Reality – waarbij een extra laag over de fysieke werkelijkheid wordt gelegd – heeft VR zijn toegevoegde waarde al aangetoond. Onder meer als marketinginstrument. Workshop zet de belangrijkste zaken voor je op een rij.

Customer Experience

Laadtijden mobiele webpagina’s sterk beïnvloed door advertenties

Online advertenties blijken veel meer invloed te hebben op de laadtijden van webpagina’s dan gedacht. Dat stelt onderzoeker Catchpoint Systems.

Web-design

Dmexco: ‘IT een rommel voor goede customer experience’

De helft van de grote Europese bedrijven heeft een te slechte IT-omgeving om goede customer experiences te kunnen bieden. Ze hebben hiervoor gemiddeld drie afzonderlijke systemen, oftewel drie silo’s.

Customer Experience

vanHaren Schoenen in zee met Your Social

vanHaren Schoenen gaat haar socialmediaactiviteiten onderbrengen bij full-service social business agency Your Social. Bij de oriëntatie waren vier bureaus betrokken.

Social

Mobiele marketing sterk in opkomst, apps verliezen aan populariteit

Mobiele marketing is sterk in opkomst onder Nederlandse adverteerders. Ruim driekwart zet inmiddels mobiele websites, QR-codes of apps in. Dat blijkt uit de Mobile Marketing Monitor 2015 van MediaScience, uitgevoerd in samenwerking met Adformatie onder de top-1000 adverteerders.

Online marketing

Korting voor loyaliteit: moeten bedrijven het spaarprogramma vergeten?

Het loyaliteitsprogramma van Amazon geldt al jaren als een van de succesvollere. Recent heeft het bedrijf zonder er al te veel aandacht aan te geven de opzet van het programma gewijzigd. Een standaard korting als beloning voor loyaliteit. Het zou wel eens een aanzet kunnen zijn tot verandering bij meer bedrijven.

Dmexco: ‘Programmatic steelt de show’

Zelfs premium sales vallen binnenkort in het domein van programmatic buying/selling, net zoals televisiereclame. Angela Pellaupessy, Beneluxbaas van Improve Digital, signaleert verder dat uitgevers nog moeite hebben met een datastrategie en dat adverteerders veeleisender worden bij online videoreclame.

‘Binnenkort programmatic buying Nederlandse tv’

Als er een land is waarop programmatic buying ook naar televisie komt, dan is het Nederland wel. Dat zegt Randy Cooke van SpotX. En dat moment is erg dichtbij, aldus de Amerikaan.

Nieuw digitaal bureau voor sportactiviteiten

SportVibes Digital heet het nieuwe digitale bureau dat de focus op sportgerelateerde online en sociale media-activiteiten wil leggen.

Marketing

Snapchat vraagt geld voor herhalingen

Snapchat gaat geld vragen voor het opnieuw bekijken van snaps. Drie snaps kosten 99 dollarcent.

Social

Zeg het met plaatjes (infographic)

Zeg het met plaatjes, dat is wat ook wetenschappers adviseren: we onthouden maar 20 procent van wat we lezen, doch 80 procent van wat we zien. Hoe maak je content visueel aantrekkelijk? In deze infographic niet alleen enkele interessante statistieken, maar ook praktische adviezen.

Web-design

Wageningen UR lanceert app voor dialoog met de samenleving

Met de nieuwe app Hapsnapp zetten onderzoekers van Wageningen UR naar eigen zeggen ‘nieuwe stappen’ op het gebied van de dialoog met de samenleving. De app bevat een kleine 250 feiten uit onderzoek over het dagelijks eten, van ontbijt tot avondeten.

Dialogue Marketing

Pre-purchase tools waar je klanten blij van worden

Pre-purchase is een essentieel element in elke aankoopervaring. Merken die begrijpen waar hun klanten op dat moment behoefte aan hebben, leggen de rode loper uit voor de telkens weer terugkerende klanten.

‘Bedrijven weten data-analyse nog niet in resultaat om te zetten’

Het gebruik van Data & Analytics (D&A) begint wereldwijd bij steeds meer bedrijven gemeengoed te worden. Ondernemingen weten het gebruik van data-analyses echter in beperkte mate om te zetten in een beter resultaat en meer winst. Dit blijkt uit onderzoek van KPMG onder meer dan 800 bestuurders van ondernemingen in ruim 15 landen.

Analytics

NS International zet bloggers in voor campagne

Op kosten van NS International naar Parijs, daar een hele dag rondstruinen en vervolgens bijdragen aan een e-book. Dit alles zet NS in bij zijn nieuwe contentmarketingcampagne.

Campagnes