More stories

iBeacon volop gebruikt bij SAIL Amsterdam

Bij SAIL Amsterdam werden dit jaar volop iBeacons ingezet. 2,3 miljoen bezoekers werden op uiteenlopende manieren geïnformeerd over de passerende schepen. Het SAAS platform van inBeacon verwerkte alleen al 8,6 miljoen interacties.

Dialogue Marketing

Wehkamp op zoek naar nieuw vlogtalent

Wehkamp gaat op zoek naar nieuw vlogtalent in een online reality-serie Wehkamp’s Next Style Vlogger. In een reeks van zes afleveringen wordt via een afvalrace het nieuwe vlogtalent van Nederland gekozen.

Contentmarketing

Conversie-attributie: wat, waarom en modellen

Als website of webshop heeft je site een doel. Bijvoorbeeld een sale of contactaanvraag. Bezoekers die een doel voltooien doen dat vaak niet in hun allereerste bezoek aan de website. Nadat een doel voltooid is, is het belangrijk te achterhalen welk kanaal welke bijdrage heeft gehad. Vervolgens is het zeer zinvol om conversieattributie toe te passen en je kanalen te optimaliseren.

Attributie

Emark opent kantoor in Spanje

Marketingtechnologiebedrijf Emark uit Haarlem opent een kantoor in Barcelona en zet daarmee de eerste stap in zijn internationale groeiplannen.

Marketing automation

Holland Casino investeert in procesmanagement

Holland Casino gaat Big Data (streaming) analytics en procesmanagement van het Duitse Software AG gebruiken.

Analytics

YouTube geeft adverteerders inzicht in zichtbaarheid advertenties

YouTube gaat adverteerders meer inzicht verschaffen in de zichtbaarheid van advertenties. Die mogen voortaan verificatiecodes op YouTube pagina’s zetten om zo meer data te kunnen verzamelen.

Online advertising

Column: Dating-apps zijn gateways tot gratis sex

Tinder, Happn, Hinge of Grindr zijn bekende en immens populaire dating-apps. Pak je smartphone, start de app, swipe een paar keer en je hebt beet. Een fenomeen dat in de Verenigde Staten ook wel bekend staat als hookup culture, in een tijdsperiode die ze daar al aanduiden als de Dating Apocalypse. Omdat het hebben van sex bijna te makkelijk wordt, is de romantiek er echter vaak ver te zoeken. Zeker als je beseft dat ruim 42 procent van de Tindergebruikers helemaal geen single meer is…

Social

Nederland groot vertegenwoordigd op DMexco

Tientallen Nederlandse bedrijven uit de online en creatieve industrie zijn volgende week twee dagen vertegenwoordigd op de grootste beurs voor media, tech en creatie in Europa: DMexco.

Online marketing

AVROTROS Radar waarschuwt voor misleidende waardebon-winacties

Bedrijven als MyMobia (PlayMobia), Genji en Conversion Factory zitten achter dubieuze waardebon-winacties die als enig doel lijken hebben om consumenten zo lang mogelijk aan de telefoon te houden, vanzelfsprekend tegen een duur tarief. Dat blijkt uit onderzoek van TROS Radar.

Online marketing

IAB overweegt rechtszaken tegen adblokkers

Branche-organisatie IAB wil adblokkers gaan aanpakken, desnoods met behulp van rechtszaken. Volgens Adobe en PageFair gebruiken 198 miljoen mensen wereldwijd dit soort software, uitgevers alleen al lopen zo jaarlijks 21,8 miljard aan advertentieomzet zet.

Marketing

WUA 100: Banken en verzekeraars scoren steeds beter

In de ranglijst met Nederlands beste websites scoren banken en verzekeraars steeds beter, stelt WUA in zijn top 100 Beste Websites 2015.

Marketing
Premium

Google brengt native advertising naar Gmail

Google heeft een nieuwe reclamevorm opgenomen in zijn pallet met commerciële sjablonen voor adverteerders. Zij kunnen nu ook native advertising-ruimte inkopen in Gmail.

Marketing

Belgische ING lijft start-up Qustomer in

ING België lijft de Belgische start-up Qustomer in voor een onbekend bedrag. Het bedrijf levert digitale klantenkaarten.

Customer Loyalty

Onderzoek: wat werkt in Real Time Marketing?

Real time marketing (RTM) wint terrein. Het wordt inmiddels voor duizend-en-een doelen ingezet. Maar vooral om de band met de klant te versterken (56 procent) en events te promoten (55 procent).

Marketing automation

Vodafone begint Nederlands eerste Snapchatcampagne

Vodafone houdt als eerste een maand lang een campagne op Snapchat om de jonge doelgroep bekend te maken met zijn nieuwe prepaidaanbod.

Social