Daisycon koopt Affiliprint
Affiliatemarketingbedrijf Daisycon neemt zijn Duitse branchegenoot Affiliprint over krijgt daarmee een stevigere positie in Duitsland en in offline marketing.
Affiliatemarketingbedrijf Daisycon neemt zijn Duitse branchegenoot Affiliprint over krijgt daarmee een stevigere positie in Duitsland en in offline marketing.
Binnenkort krijgt mobiel zoeken een geheel nieuwe dimensie dankzij Apple. Door het koppelen van informatie uit onder meer je apps, gebruik van het apparaat, sitebezoek en sociale media. En Google heeft het nakijken.
Het aantal incidenten met malvertising, waarbij pc’s van gebruikers worden geïnfecteerd via online advertenties, is in een jaar tijd met 300 procent gestegen. Dat stelt malwarebestrijder Cyphort.
Netflix rivaal Hulu gaat dit najaar beginnen met het geautomatiseerd verkopen van advertenties voor alle platforms: van internettelevisies tot desktop.
LinkedIn is het ideale platform voor B2B online, daarover is ongeveer iedereen het eens. Ruim 380 miljoen zakelijke professionals wisselen informatie uit via het sociale netwerk. Maar er is ook nog zoiets als het LinkedIn Ad Network, dat begin dit jaar werd gelanceerd en waarvoor LinkedIn samenwerkt met AppNexus. Adverteren doe je niet alleen via LinkedIn zelf, maar ook nog eens via 2500 zakelijke websites. B2BCommunity.com noemt zes redenen waarom adverteren via LinkedIn verstandig is.
Facebook test een eigen Siri, een digitale assistent, in zijn chatapp Messenger. Maar M, zoals de assistent heet, kan veel meer. Het kan namens gebruikers artikelen kopen, reizen boeken of een tafel in een restaurant boeken.
De heilige graal voor veel adverteerders: een digitale identiteit als opvolger van de aan een apparaat verbonden cookies. Nu bijna iedereen winkelt en surft via meerdere apparaten en de cookies óf niet ingezet kunnen worden óf de inzichten niet met elkaar zijn te verbinden, is een multiscreen of cross device identity cruciaal.
Marketingtopman Coen Olde Olthof vertrekt volgend jaar bij KPN in verband met een reorganisatie per 1 januari.
De honderd grootste B2B adverteerders in de VS spendeerden vorig 4,8 miljard dollar aan advertenties, volgens AdAge. Het merendeel van het budget ging naar televisie, maar internet komt op de tweede plaats met bestedingen van 685 miljoen dollar. Dat is wel 2,7 procent minder dan in 2013.
Salesforce heeft de gebruikersomgeving voor Salesforce Lightning Experience aangepast. Op basis van feedback van ruim 150.000 klanten heeft het bedrijf zijn Sales Cloud opnieuw ontworpen.
Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: klantloyaliteit bestaat niet meer. De vraag is zelfs, heeft het eigenlijk ooit bestaan?
Bijna de helft van de Amerikaanse internetgebruikers in de leeftijd van 18 tot 29 gebruikt AdBlocker software. Dat is bijna de helft van de doelgroep van merkadverteerders op een van de meest ontwikkelde advertentiemarkten ter wereld. Irfon Watkins, CEO van videoadvertentiebedrijf Coull, roept in AdAge adverteerders op om hun verantwoordelijkheid te nemen. Hij pleit voor minder en betere advertenties.
Richard Smoorenburg verlaat ticketingbedrijf Paylogic om marketingbureau Traffic4U te gaan leiden.
Ten tijde van de roemruchte browseroorlogen was het nog een tegen allen, maar langzamerhand zijn browsermakers bereid hun technologische expertise te delen. Zo lanceert Mozilla een nieuwe API genaamd WebExtensions, waardoor browser Firefox extensies van Chrome en Opera kan installeren.
Countrymanager Benelux Donna Darthuizen van Zalando vertelt over hun focus op customer experience: “In alles wat we doen plaatsen we onszelf in de schoenen van de klant. We optimaliseren processen en zorgen ervoor dat klanten nog gemakkelijker kunnen shoppen retourneren.”