Adfactor doet native advertising RTLZ.nl
Bureau Adfactor gaat samen met RTL Z de exploitatie met native advertising van RTLZ.nl verzorgen.
Bureau Adfactor gaat samen met RTL Z de exploitatie met native advertising van RTLZ.nl verzorgen.
Onlinemarketingbureau Pervorm biedt zijn klanten sinds deze week standaard ook de adserver Atlas van Facebook aan. Door deze naast bestaande adservers te draaien verbeteren de resultaten aanzienlijk.
Toen de automatische, programmatic, advertising de mediawereld op zijn kop zette zorgde dat voor veel angst bij reclamemakers. Het zou een doodsteek worden voor de creativiteit. Niets is minder waar.
Internetbureau TamTam neemt online marketingbureau Expand Online over. De diensten van de bedrijven passen bij elkaar en de culturen sluiten goed op elkaar aan.
Het Belgische Volta Ventures en kabelbedrijf Liberty Global (Ziggo) investeren 2 miljoen euro in de Nederlandse Big Data start-up LookLive.
Sneller dan verwacht heeft Eyeo, het Duitse bedrijf achter de omstreden adblokker AdBlock Plus, vandaag een advertentievrije browser voor iOS uitgebracht. Die is geheel gratis.
Bij SAIL Amsterdam werden dit jaar volop iBeacons ingezet. 2,3 miljoen bezoekers werden op uiteenlopende manieren geïnformeerd over de passerende schepen. Het SAAS platform van inBeacon verwerkte alleen al 8,6 miljoen interacties.
Wehkamp gaat op zoek naar nieuw vlogtalent in een online reality-serie Wehkamp’s Next Style Vlogger. In een reeks van zes afleveringen wordt via een afvalrace het nieuwe vlogtalent van Nederland gekozen.
Als website of webshop heeft je site een doel. Bijvoorbeeld een sale of contactaanvraag. Bezoekers die een doel voltooien doen dat vaak niet in hun allereerste bezoek aan de website. Nadat een doel voltooid is, is het belangrijk te achterhalen welk kanaal welke bijdrage heeft gehad. Vervolgens is het zeer zinvol om conversieattributie toe te passen en je kanalen te optimaliseren.
Marketingtechnologiebedrijf Emark uit Haarlem opent een kantoor in Barcelona en zet daarmee de eerste stap in zijn internationale groeiplannen.
Holland Casino gaat Big Data (streaming) analytics en procesmanagement van het Duitse Software AG gebruiken.
YouTube gaat adverteerders meer inzicht verschaffen in de zichtbaarheid van advertenties. Die mogen voortaan verificatiecodes op YouTube pagina’s zetten om zo meer data te kunnen verzamelen.
Tinder, Happn, Hinge of Grindr zijn bekende en immens populaire dating-apps. Pak je smartphone, start de app, swipe een paar keer en je hebt beet. Een fenomeen dat in de Verenigde Staten ook wel bekend staat als hookup culture, in een tijdsperiode die ze daar al aanduiden als de Dating Apocalypse. Omdat het hebben van sex bijna te makkelijk wordt, is de romantiek er echter vaak ver te zoeken. Zeker als je beseft dat ruim 42 procent van de Tindergebruikers helemaal geen single meer is…
Tientallen Nederlandse bedrijven uit de online en creatieve industrie zijn volgende week twee dagen vertegenwoordigd op de grootste beurs voor media, tech en creatie in Europa: DMexco.
Bedrijven als MyMobia (PlayMobia), Genji en Conversion Factory zitten achter dubieuze waardebon-winacties die als enig doel lijken hebben om consumenten zo lang mogelijk aan de telefoon te houden, vanzelfsprekend tegen een duur tarief. Dat blijkt uit onderzoek van TROS Radar.