Twitter en LinkedIn meest ingezet bij sociale marketing B2B
Bedrijven uit het B2B segment gebruiken bijna allemaal Twitter en LinkedIn voor sociale marketingdoeleinden. Dat blijkt uit een rapport van Regalix Research.
Bedrijven uit het B2B segment gebruiken bijna allemaal Twitter en LinkedIn voor sociale marketingdoeleinden. Dat blijkt uit een rapport van Regalix Research.
Onlinemarketingbureau Fingerspitz uit Breda opent een tweede kantoor, in Eindhoven om dichter bij zijn klanten te zitten.
Voor prijsstunters blijken de prijzen alleen lang niet meer voldoende om voor loyaliteit te zorgen onder klanten. Supermarktketen Lidl verkent – zij het met een heel kleine eerste stap – de principes van loyaliteitsmarketing. In de hoop de grotere supermarktbedrijven bij te kunnen houden, houdt Lidl voor het eerst een proef met plastic kortingskaarten.
Een klap voor het kantoor van Twitter in Amsterdam: marketingbaas Suzanne Ekel vertrekt.
Het platform voor programmatic video SpotXchange krijgt een nieuwe naam, SpotX. Die is kort en krachtig en onderstreept de snelle veranderingen in de markt, zegt het Nederlandse bedrijf.
IBM verkoopt zelf alle tools voor marketing, dus hoe doet IBM zelf eigenlijk haar marketing? “We zijn cijfermatig gaan kijken naar onze marketing. We kwamen erachter dat twee procent van alle marketing assets die wij creëerden, bijna 98 procent marketing revenue realiseerde”, vertelt Ronald Velten, Marketing Director van IBM Europa.
Gebruikers kijken uit naar de volgende versie van iOS, maar adverteerders vrezen de komst van iOS 9. De beveiliging wordt strenger en het OS biedt ondersteuning voor zogenoemde content blockers. Vijf vragen over adverteren in iOS 9.
Google lanceert op zijn thuismarkt een zoekmachine voor ondernemers die diensten aanbieden voor klussen in en rondom huis.
De Makeup Genius app is een regelrechte hit gebleken voor L’Oréal. De app zorgde voor een grotere merkbeleving onder de eigen doelgroep en is direct ondersteunend aan sales. Daarnaast ging het aan de haal met een groot aantal prijzen in Cannes. Chinese consumenten spelen een belangrijke rol in het succes van de app. Maar liefst 4.7 miljoen van de veertien miljoen downloads zijn afkomstig uit China. Dat heeft niet alleen te maken met het enorme achterland maar met name door culturele verschillen. Een kijkje in de keuken van deze succesvolle app.
Google gaat sites bestraffen met advertenties de gebruikers vragen om een app te installeren. Die krijgen een lagere ranking in de zoekresultaten.
Uitgeverij Time Inc zet een eigen dochterbedrijf op voor content marketing, onder de noemer The Foundry. Vanuit Brooklyn zal die merken helpen bij het ontwikkelen van content.
bol.com staat stevig in de top 3 van meest invloedrijke merken op social media en bereikte eerder dit jaar op Facebook de grens van 500.000 fans. Het kloppende hart van alle marketingcommunicatie is de webblog van bol.com. Op de Facebook Conference vertelt Dario Bartolomeo hoe dit middel wordt ingezet.
Arjen Boukema van ING vertelt over de samenwerking met Sanoma op het gebied van content: “Ons doel is dat zakelijke klanten kiezen voor ING. Dat is een kwestie van imago en vertrouwen, niet direct te meten. Je kan wel meten of je content levert die interessant is voor die klant.”
Een Canadees bedrijf Wishpond gooit de knuppel in het hoenderhok op de markt voor marketing automation. Het heeft een gratis marketing automation platform (MAP) gelanceerd. Concurrenten vragen voor identieke oplossingen al gauw duizend dollar per maand.
Windows 10 is pas een aantal weken te verkrijgen, maar het belooft nu al voor een hoop verandering te zorgen. Geen talloze nieuwe versies meer, maar software as a service: Microsoft werkt de huidige versie eindeloos bij. En de belangstelling is groot, zo wordt becijferd. Nederland loopt met een marktaandeel van 7,8 procent internationaal voorop.