More stories

Googles Kate Adams over de relatie tussen online zoeken en fysiek winkelbezoek

Slechts een handjevol adverteerders pakt het daadwerkelijk goed aan: online advertising, het meten van online impact en de inzet van verzamelde data. “Want mensen worden slimmer, hebben hogere verwachtingen en ongeduldiger. Bedrijven beseffen nog niet volledig hoe ze daar goed op kunnen inspelen,” aldus Kate Adams van Google.

Mobile

KPN lanceert gecureerd videoplatform

KPN lanceert Lekker Gaan, een mobiel videoplatform waarop vijf ‘curators’ hun favoriete videocontent geselecteerd hebben.

Contentmarketing

Microsoft breidt affiliateprogramma uit naar Windows Store

Microsoft gaat zijn affiliateprogramma uitbreiden voor producten die in de Windows Store worden aangeboden, zoals apps, games, muziek en video. Eerder kon dat al voor Microsoft hardware als Surface, Xbox en Office 365.

IAB wil 100 procent meetbaarheid van advertentie-impressies

Branchevereniging IAB wil dat in de toekomst 100 procent van alle verhandelde advertentie-impressies als zichtbaar worden gemeten. Dat is op dit moment nog niet de realiteit. De huidige technologie om zichtbaarheid van campagnes te meten toont nog teveel variatie in resultaten, zo staat te lezen in een nieuwe whitepaper van IAB Nederland.

Analytics

Body & Fitshop over op klantenservice ROBIN

Technologiebedrijf ROBIN heeft samen met drie partners een geavanceerd online klantenservicesysteem neergezet bij Body & Fitshop uit Heerenveen.

Customer Service

Neuro-onderzoek: native advertising of gesponsorde content werkt

Adverteerders staan te trappelen om hét advertentieformaat uit te proberen: native advertising. Een studie uitgevoerd door Nielsen zou aantonen dat dit ook de juiste zet is. Vergeet de banner en ontwikkel een vorm van gesponsorde content.

Native advertising

De vijf grootste e-mailmarketing fouten (infographic)

Spamfilters worden elk jaar beter. Dat is slecht nieuws voor wie werkzaam is in e-mail marketing, want de kans dat zelfs een geheel gepersonaliseerde nieuwsbrief niet bij de ontvanger aankomt is groot. Toch kun je wel degelijk met een aantal zaken rekening houden. Teveel plaatjes, misleidende kopregels (die beginnen met re: of fwd:), URL verkortingen en speciale tekens (W!nn@r) zijn er vaak de oorzaak van dat mails in de spambak belanden.Maar let vooral ook op de etiquette.

Inventaris preroll reclame via automatische marktplaatsen fors gestegen

Ruimte voor pre-roll video advertenties kan steeds vaker geautomatiseerd worden ingekocht. Dat concludeert het video advertentieplatform TubeMogul. De inventaris voor advertenties is in het eerste kwartaal van 2015 zelfs verdubbeld.

Marketing

Heineken, KLM en Coolblue genomineerd door Beste Social Media Awards

Heineken, KLM, Coolblue en Georgina Verbaan zijn grote kanshebbers voor de Beste Social Media Awards. Heineken heeft alleen al zes nominaties, Coolblue vijf en KLM vier.

Marketing

MeMo2 genomineerd voor Europe Research Awards

Onderzoeks- en adviesbureau MeMo2 is drie keer genomineerd voor een Europe Research Award. Die worden later deze maand tijdens een Europese IAB-bijeenkomst uitgereikt

Analytics

‘Creativiteit floreert, mediabureaus lopen deuk op’

Een kwart van de B2B Fortune 500 bedrijven maakt gebruik van marketing automation. Drie kwart van ’s werelds grootste software […]

Marketing automation

Rocket Fuel sluit Nederlands kantoor

Technologiebedrijf Rocket Fuel sluit zijn Nederlandse kantoor en hevelt de meeste operaties over naar Duitsland.

Emerce eFashion: hoe offline cookies fashion retail gaan veranderen

iBeacons maken een snelle opmars in de retail. Remco Bron van inBeacon gaat op Emerce eFashion, op 19 mei in Amsterdam, een aantal relevante en spraakmakende showcases van iBeacons in de fashion industrie uitlichten en bespreekt zijn visie en de do’s en don’ts voor het gebruik van iBeacon.

Dialogue Marketing

Gravity4 wil adtech bedrijf Rocket Fuel inlijven

Advertentiebedrijf Gravity4 heeft een bod van 350 miljoen dollar uitgebracht op Rocket Fuel, in 2008 opgericht door een groep reclamedeskundigen en wetenschappers afkomstig van NASA, IBM, DoubleClick en Salesforce.com.

Sterke relatie tussen Twitter en tv vooral dankzij ‘ambassadeurs’

Er is een sterke relatie tussen tweets en televisiebereik. Programma’s die op televisie een groot bereik kennen, zorgen ook op Twitter voor veel tweets. Dit blijkt uit de GfK Twitter TV Study, een onderzoek van GfK in samenwerking met Twitter en SPOT ( Marketingcentrum van Nederlandse TV zenders) naar de relatie tussen Twitter en Nederlandse televisieprogramma’s.

Social