More stories

Berichtenapps ‘essentieel’ voor communicatie jongeren

Jonge volwassenen van 18 tot 29 jaar maken intensief gebruik van berichtenapps. 41 procent gebruikt apps die berichten na ontvangst meteen wissen, zoals Snapchat en Wickr. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Pew Research Center.

Marketing

Digitale transformatie: internetbureau is steeds vaker bedrijvendokter

De fullservice propositie wordt steeds vaker ingeruild voor een specialisme. Dat blijkt uit ons onderzoek naar hoe internetbureaus zich ontwikkelen. Met enkele digital agencies en opdrachtgevers spraken we tijdens een rondetafelgesprek over de veranderende relatie en nieuwe behoeften.

Strategy

Nederland klaagt steeds meer online

De Nederlandse consument klaagt makkelijk en steeds meer over en tegen bedrijven op social media. Het aantal online klacht steeg afgelopen jaar met bijna de helft.

Social

Twitter vergroot bereik adverteerders via nieuw netwerk

Twitter geeft mobiele adverteerders meer armslag met het nieuwe Twitter Audience Platform, dat net als het Facebook Audience Network verder reikt dan het eigen domein. Twitter kondigde het nieuwe platform donderdag aan.

Marketing

Duitse uitgevers in strijd met Google en Facebook

Acht van Duitslands twaalf grootste uitgevers brengen profielinformatie van hun bezoekers geanonimiseerd onder in een nieuw bedrijf. Hiermee willen ze een vuist maken tegen Google en Facebook.

Online advertising

Ook Amazon doet Flash in de ban

Amazon gaat vanaf 1 september geen Flash-advertenties meer accepteren. De retailer is daarmee het volgende bedrijf dat Flash laat vallen.

Marketing

Misverstanden rond programmatic (video)

Programmatic, het geprogrammeerd inkopen van advertenties, kent nog steeds veel skeptici. Emily Sears, werkzaam voor het Google Media Lab in Londen, noemt drie misverstanden die vaak worden aangehaald: programmatic zou niet werken voor merkbeleving, is dodelijk voor creativiteit en wordt beheerst door technologie. Ze geeft ook enkele tips, zoals: meet wat zinvol is, leer de gebruiker kennen en partner als adverteerder met uitgevers.

Programmatic

Conversie attributie: wat moet je er eigenlijk mee?

Een jaar geleden kwam Google Analytics met conversie attributie aanzetten. Iedereen sprong er op af maar veel kwamen met de staart tussen de benen terug. Zoals Peter O’Neill tijdens zijn keynote op Google Analytics User Conference al aangaf: Met meer functionaliteiten krijgt Google Analytics een enorme power maar het wordt er ook allemaal een stuk complexer door. Vooral met conversie attributie kwamen veel bedrijven niet verder dan het meten. Maar het ook gebruiken om beslissingen mee te maken? Nee, de meeste hebben geen idee hoe ze het moeten gebruiken. Moet je het eigenlijk wel gebruiken?

Attributie

Cinemates regisseren nieuwe Vodafone commercial

De bekende Nederlandse vloggers Cinemates hebben de nieuwe Vodafone commercial in het kader van de campagne Power to the Prepaid People geregisseerd. Een handvol prepaid-gebruikers kreeg 48 uur de tijd om een commercial te bedenken, te registreren en te monteren.

Campagnes

De herinneringsmail kan beter, veel beter

E-tailers doen er alles aan om klanten die hun winkelkarretje hebben laten staan een herinnering te sturen. Bijna smekend vragen ze de klant om de herkoop te heroverwegen. Maar essentiële gegevens ontbreken vaak.

Kleding.nl reserveert 1 miljoen euro voor crossmediale campagne

Kledingzoekmachine Kleding.nl heeft ruim een miljoen euro gereserveerd voor een crossmediale campagne, waarmee ze haar naamsbekendheid en marktaandeel verder wil vergroten.

Marketing

ACM en IAB eens over aanpak malvertising

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en branchevereniging IAB hebben volgende stappen gezet in de aanpak van malvertising, waarbij malware via advertentienetwerken wordt verspreid.

Marketing

Mobiele reclame: Display nu groter dan search

Displayreclame is in 2014 wereldwijd groter geworden dan search, als vorm van mobiele reclame, en het tussen die twee zal dit jaar vermoedelijk verder groeien. Europa onttrekt zich, als achterloper, aan die trend.

Online advertising

Instagram meest positieve sociale medium

Ruim de helft van de berichten op Instagram zijn positief van toon. Het aantal negatieve berichten is bijna op de vingers van een hand te tellen. Op nieuwssites (reacties onder nieuwsartikelen) zijn we het meest negatief. Dat concludeert het Nederlandse Coosto uit eigen onderzoek.

Marketing

Microsoft met nieuwe preview voor Dynamics CRM

Microsoft optimaliseert zijn klantrelatieoplossing Dynamics CRM voor Windows 10 en vanaf deze week kan al worden ingetekend op de CRM Fall 2015 preview, die volgende maand gaat verschijnen.

Marketing