More stories

Heineken knipoogt naar nieuw Google logo

Heineken heeft met een knipoog gereageerd op het nieuwe logo van Google, dat gisteren werd gepresenteerd. In het nieuwe logo blijven de kleuren van de letters praktisch gelijk, maar is voor een nieuw lettertype gekozen.

Web-design

“Merken zijn gebaat bij online webseries”

Filmpjes op YouTube zetten is nog geen contentstrategie. Media-ondernemer Deniz Alkaç raadt bedrijven aan na te denken over het opzetten van webseries, om in video verhalen en emoties over te brengen aan het publiek.

Online marketing

Chromes Flash-pauze kost adverteerders 175 miljoen

Google Chrome ondersteunt vanaf morgen geen Flash meer, dus ook geen reclameuitingen die daarmee zijn gemaakt. Als adverteerders en hun bureaus niets doen, kost ze dat op jaarbasis zeker 175 miljoen euro.

Online advertising

Bepaal de digitale ROI met touchpoint attributie

Met het groeiend aantal touchpoints en een customer journey die steeds complexer wordt, is het presenteren van een business case voor online marketing een grote uitdaging. Zeker als je per kanaal of device een bepaalde klantwaarde wilt toekennen. We bekijken hoe je de ROI voor je digitale strategie bepaalt met praktische handvatten.

Attributie

Aldi opent kookkanaal op YouTube

Aldi Engeland opent op YouTube een kanaal om kookfans meer aan zich te binden en daarmee de klandizie aan de winkels te vergroten.

Online marketing

Het belang van je domeinextensie in Google

Wanneer je websites beheert is het belangrijk dat je de juiste domein extensie kiest. Weet jij de voor- en nadelen van een .nl extensie? Weet jij welke stappen je kunt ondernemen om je internationale SEO op orde te krijgen? Dit artikel geeft je inzicht in het onderscheid tussen verschillende extensies, welke rol zij spelen in zoekmachines en hoe je dit kan optimaliseren.

Search

Help! De digitale consument vergeet alles

Vanuit het oogpunt van de marketeer is één van de grotere uitdagingen om consumenten te helpen onthouden dat ze moeten onthouden. Vroeger vond je nog eens een papieren coupon terug in je portemonnee, vandaag de dag moet iedereen zelf maar zien hoe zich de juiste aanbieding te herinneren. Wat te doen?

Google beperkt vanaf morgen Flash-content

Google gaat de weergave van Flash-content vanaf morgen in Chrome beperken, zoals het al eerder had aangekondigd. Zo zullen Flash-animaties niet meer automatisch afspelen. Op deze manier hoopt Google de prestaties van zijn browser te verbeteren.

Marketing

Nederlandse scholieren ontwikkelen advertentieblokker voor iOS 9

Twee Nederlandse scholieren hebben een contentblokker ontwikkeld voor Apples iOS9, waarmee advertenties en trackers kunnen worden geblokkeerd. Vanaf iOS9 biedt Apple ontwikkelaars de mogelijkheid om bepaalde content in browsers als Safari te blokkeren.

Marketing

Hoe krijg ik meer likes op Instagram? (infographic)

De vraag stellen is hem beantwoorden, en dat is precies wat Dan Zarrella heeft gedaan. Hij keek naar 1,5 miljoen foto’s van een half miljoen gebruikers op Instagram om te zien welke visuele elementen bijdragen aan een like. Niet verrassend geldt dat bijvoorbeeld voor foto’s met veel tags of commentaren, maar een specifieke call-to-action wil ook wel eens helpen. Lichte foto’s doen het beter dan donkere, evenals foto’s met gezichten.

Marketing

E-mailmarketing in neerwaartse spiraal in retail en e-commerce?

Wat is er aan de hand in de retail- en e-commerce branche? Tijdens mijn analyse van alle cijfers van de twaalfde editie van de e-Village E-mail Benchmark was ik echt verbaasd toen ik de cijfers van deze branche onder ogen kreeg. Ik zag een hoger bouncepercentage en een dalende open ratio. En dat in een branche die altijd voorop heeft gelopen op het gebied van email marketing! Hoe is dat mogelijk en waar gaat het mis? Ik zet alle feiten en cijfers voor je op een rij.

E-mailmarketing

Native ads: hoe verhoog je de conversie? (podcast)

Native advertenties, die nauwelijks te onderscheiden zijn van redactionele content, lenen zich zeer goed voor mobiele apps. Studies claimen dat ze vijf keer effectiever zijn dan bannenadvertenties. Ashwin Venkatraman van advertentiemarktplaats InMobi gaat in deze podcast van ApInTop op de mogelijkheden die native advertenties bieden in mobiele apps.

Native advertising

De tien geboden van mobiele loyaliteit (2/2)

Het mobiele kanaal was in het eerste kwartaal van 2015 goed voor meer dan een derde van alle wereldwijde eCommerce aankopen [1}. In diezelfde periode boden de apps stores van IOS en Android gezamenlijk meer dan 2,5 miljard mobiele apps aan. Consumenten besteden inmiddels meer tijd met deze apps dan met het gebruik van de desktop of het mobiele web.

Customer Loyalty

Marketing mobiele apps wordt steeds duurder

De kosten per installatie (CPI) voor mobiele apps is in juli verder gestegen. Marketeers geven steeds meer geld uit om de juiste doelgroep te bereiken. Dat blijkt uit nieuwe cijfers van marketingbedrijf Fiksu.

Marketing

Daisycon koopt Affiliprint

Affiliatemarketingbedrijf Daisycon neemt zijn Duitse branchegenoot Affiliprint over krijgt daarmee een stevigere positie in Duitsland en in offline marketing.

Online advertising