More stories

Zo vraag je klanten om een effectieve referentie

Vraag jij je tevreden klanten steevast om een aanbeveling? Zo ja, maak je daarbij dan de cruciale fout om er alleen om te vragen en daarna te hopen dat ze iets bruikbaars schrijven? Dat is jammer. Want om een overtuigende en geloofwaardige aanbeveling te krijgen, zul je je klant een handje moeten helpen. Met dit 7-vragen systeem krijg je voortaan aanbevelingen die converteren als een dolle. Lees snel verder hoe je dit aanpakt.

Social

Nieuwe huisstijl voor tienjarig Ligatus

Internetreclamebedrijf Ligatus viert zin tiende verjaardag en neemt daarmee de gelegenheid zich een nieuwe corporate identity aan te meten.

Native advertising

Nieuwe creative director voor DotControl

DotControl uit Rotterdam heeft in de persoon van Marcel van Zwieten een nieuwe creatief eindverantwoordelijke op zijn kantoor in de Van Nelle Fabriek.

Marketing

AOL koopt adtech bedrijf Millennial Media

AOL, tegenwoordig onderdeel van Verizon, heeft voor 238 miljoen dollar het mobiele advertentiebedrijf Millennial Media overgenomen.

Online advertising
Premium

Programmatic is de norm in Engels display advertising

Dit jaar wordt overheerst de geautomatiseerde reclame-inkoop, programmatic buying, de displaymarkt in Engeland voor het eerst. De trend kan niet meer gekeerd worden.

Online marketing trends van The Marketing Practise

Paul Everett van The Marketing Practise vertelt over de laatste online marketing trends: “De grootste trend is toch wel dat mensen eindelijk begrijpen hoe content marketing werkt. Twee jaar geleden was content marketing het antwoord op alles en zou het advertising vervangen. Nu is er zoveel content, dat je je content juist moet adverteren.”

Online marketing

Data delen? Quid pro quo

Kunnen merken de consument zover krijgen belangrijke info te delen? Wel als er met geld gewapperd wordt. Maar liefst 100 procent van de internetgebruikers wereldwijd vindt het een prima plan om dollars te krijgen in ruil voor persoonlijke informatie.

Analytics

Hoe zet je Whatsapp in voor zakelijk gebruik?

Dat WhatsApp vele mogelijkheden biedt om consumenten te bereiken, weten we nu wel. Door een recente opmars van veel verschillende aanbieders is het interessant om te weten welke tools er zijn en wat voor functies ze bieden. Daarnaast is het voor diverse bedrijven lastig om een service te vinden die aansluit bij specifieke wensen omdat het voor de meesten nieuw terrein is. Om deze zoektocht te vergemakkelijken is een overzicht samengesteld.

Dialogue Marketing

Twitter en LinkedIn meest ingezet bij sociale marketing B2B

Bedrijven uit het B2B segment gebruiken bijna allemaal Twitter en LinkedIn voor sociale marketingdoeleinden. Dat blijkt uit een rapport van Regalix Research.

B2B Digital

Fingerspitz opent kantoor in Eindhoven

Onlinemarketingbureau Fingerspitz uit Breda opent een tweede kantoor, in Eindhoven om dichter bij zijn klanten te zitten.

Online marketing

Moeten zelfs prijsstunters als Lidl aan de loyaliteitsmarketing?

Voor prijsstunters blijken de prijzen alleen lang niet meer voldoende om voor loyaliteit te zorgen onder klanten. Supermarktketen Lidl verkent – zij het met een heel kleine eerste stap – de principes van loyaliteitsmarketing. In de hoop de grotere supermarktbedrijven bij te kunnen houden, houdt Lidl voor het eerst een proef met plastic kortingskaarten.

Suzanne Ekel weg bij Twitter Benelux

Een klap voor het kantoor van Twitter in Amsterdam: marketingbaas Suzanne Ekel vertrekt.

Twitter/X

SpotXchange wordt SpotX

Het platform voor programmatic video SpotXchange krijgt een nieuwe naam, SpotX. Die is kort en krachtig en onderstreept de snelle veranderingen in de markt, zegt het Nederlandse bedrijf.

Marketing

De marketing van IBM

IBM verkoopt zelf alle tools voor marketing, dus hoe doet IBM zelf eigenlijk haar marketing? “We zijn cijfermatig gaan kijken naar onze marketing. We kwamen erachter dat twee procent van alle marketing assets die wij creëerden, bijna 98 procent marketing revenue realiseerde”, vertelt Ronald Velten, Marketing Director van IBM Europa.

Marketing

Vijf vragen over adverteren in iOS 9

Gebruikers kijken uit naar de volgende versie van iOS, maar adverteerders vrezen de komst van iOS 9. De beveiliging wordt strenger en het OS biedt ondersteuning voor zogenoemde content blockers. Vijf vragen over adverteren in iOS 9.

Online advertising