More stories

Tencent investeert in Canadese Kik

Het Chinese Tencent Holdings stopt 50 miljoen dollar in het Canadese Kik Interactive, tegen een waarde van 1 miljard dollar.

Marketing

Big Data-bedrijf Datameer haalt 40 miljoen dollar op

Datameer, het Big Data-bedrijf dat zijn technologie heeft gebaseerd op Hadoop, haalt 40 miljoen dollar op in een financieringsronde onder leiding van ST Telemedia uit Singapore.

Analytics

Britse advertentiewaakhond vaardigt regels uit voor vloggers

De Britse Advertising Standards Authority heeft nieuwe regels gepubliceerd voor vloggers nadat enkele misleidende promotievideo’s voor Oreo vorig jaar werden verboden. Vloggers moeten voortaan in woord en geschrift duidelijk communiceren dat zij worden gesponsord.

Entertainment

Appontwikkelaars grijpen steeds vaker naar tv-reclame

Ontwikkelaars maken steeds vaker gebruik van tv-reclame om hun mobiele apps te promoten. Dat blijkt uit onderzoek van marketingbureau Quaid Media, dat niet minder dan 12.000 televisiereclames voor apps in elf verschillende landen telde.

Online advertising
Premium

Twitter advertising: drie nieuwe features

Twitter is een van de social media platformen dat continu inspeelt op de veranderingen in het social media landschap. Dat doen ze door hun advertising mogelijkheden continue te blijven ontwikkelen. In dit blog geven we je een update van de drie nieuwste features en hoe je ze het beste kunt inzetten.

Mozilla Webmaker nu ook als Android app

Mozilla heeft officieel zijn Android Webmaker app uitgebracht. Daarmee kan content worden ontwikkeld die zichtbaar is in elke browser.

Marketing

Is er strijd tussen mobiel betalen en loyaliteit?

Terwijl een hoop organisaties druk zijn met het introduceren van een mobiel loyaliteitsprogramma zijn er ook marketeers die een andere overtuiging hebben: niet zo’n programma, maar mobiel betalen is de techniek waarmee toekomstige klantdata worden verzameld.

Dit gebeurt er in een internetminuut (infographic)

In een internetminuut gebeurt tegenwoordig heel veel, zoals deze infographic van Domo duidelijk maakt. De internetbevolking is sinds 2013 met twintig procent gegroeid, van 2,4 naar 3,2 miljard. Daarom worden iedere minuut op Facebook 4,1 miljoen berichten geplaatst, 347,222 tweets en bekijken Vine gebruikers 1 miljoen video’s.

Social

CheapTickets.nl steekt site in het nieuw

CheapTickets.nl steekt zijn site in het nieuw om de conversie nog een tikje verder te optimaliseren.

Web-design

Opera Mediaworks koopt gaming marketingspecialist Yvolver

Opera Mediaworks, onderdeel van browsermaker Opera, heeft het Amerikaanse bedrijf Yvolver overgenomen voor een onbekend bedrag. De startup is gespecialiseerd in online loyaliteitsprogramma’s voor gaming.

Customer Loyalty

Klant zoekt vaker contact via chat of app

Een groeiend aantal Nederlanders geeft de voorkeur aan het gebruik van een chatprogramma of app om contact op te nemen met de klantenservice van hun mobiele aanbieder. Dat blijkt uit onderzoek van het Telecompaper Consumer Panel.

Customer Service

Succesvol leads genereren met online webinars

Webinars zijn een geweldige manier om leads te genereren en daarnaast een mooie manier om jezelf te positioneren als expert in jouw markt. Als mensen zich inschrijven voor een webinar, laten ze hun contactgegevens achter en tijdens het webinar kun je jouw product of dienst op een persoonlijke manier toelichten. Daarnaast heb je direct interactie met jouw deelnemers zoat je ook op deze manier aan de relatie met hen kunt werken. Zie onder wat je moet doen voor de beste voorbereiding.

B2B Digital

Relay42 opent Engels kantoor in hartje Londen

Datamanagementspecialist Relay42 uit Amsterdam opent een kantoor in Londen om aan de groeiende vraag van buitenlandse klanten te kunnen voldoen.

Dialogue Marketing

Creatief bureau Mensch wil weg van Big Data

Oud Publicis CEO Jack de Graaff en partners Caroline van Hoof en Gwen Hanrath zijn een nieuw creatief bureau begonnen onder de naam Mensch. In een wereld vol emotie gaat het tegenwoordig te vaak over getallen en data, liefst big, vindt het drietal.

‘Hardnekkig gebruik Flash door reclamewereld’

Het hardnekkige gebruik van Flash komt eigenlijk vooral door de reclamewereld. Zeker negentig procent van alle zogenoemde rich media-impressies komen voor rekening van Flashbanners, zo blijkt uit gegevens van Sizmek.

Web-design