‘Google test video advertenties in zoekresultaten’
Google test momenteel het gebruik van video advertenties in zoekresultaten, naast de bekende contextuele advertenties. Dat zou een hoop extra inkomsten kunnen genereren, denken experts.
Google test momenteel het gebruik van video advertenties in zoekresultaten, naast de bekende contextuele advertenties. Dat zou een hoop extra inkomsten kunnen genereren, denken experts.
Google heeft het officieel bevestigd: na 10 maanden is er vanaf 17 juli 2015 begonnen met de uitrol van de ‘nieuwe’ Panda algoritme Update (4.2). Wat houdt dit in en hoe dien je hier mee om te gaan?
Jonge volwassenen van 18 tot 29 jaar maken intensief gebruik van berichtenapps. 41 procent gebruikt apps die berichten na ontvangst meteen wissen, zoals Snapchat en Wickr. Dat blijkt uit een Amerikaans onderzoek van Pew Research Center.
De fullservice propositie wordt steeds vaker ingeruild voor een specialisme. Dat blijkt uit ons onderzoek naar hoe internetbureaus zich ontwikkelen. Met enkele digital agencies en opdrachtgevers spraken we tijdens een rondetafelgesprek over de veranderende relatie en nieuwe behoeften.
De Nederlandse consument klaagt makkelijk en steeds meer over en tegen bedrijven op social media. Het aantal online klacht steeg afgelopen jaar met bijna de helft.
Twitter geeft mobiele adverteerders meer armslag met het nieuwe Twitter Audience Platform, dat net als het Facebook Audience Network verder reikt dan het eigen domein. Twitter kondigde het nieuwe platform donderdag aan.
Acht van Duitslands twaalf grootste uitgevers brengen profielinformatie van hun bezoekers geanonimiseerd onder in een nieuw bedrijf. Hiermee willen ze een vuist maken tegen Google en Facebook.
Amazon gaat vanaf 1 september geen Flash-advertenties meer accepteren. De retailer is daarmee het volgende bedrijf dat Flash laat vallen.
Programmatic, het geprogrammeerd inkopen van advertenties, kent nog steeds veel skeptici. Emily Sears, werkzaam voor het Google Media Lab in Londen, noemt drie misverstanden die vaak worden aangehaald: programmatic zou niet werken voor merkbeleving, is dodelijk voor creativiteit en wordt beheerst door technologie. Ze geeft ook enkele tips, zoals: meet wat zinvol is, leer de gebruiker kennen en partner als adverteerder met uitgevers.
Een jaar geleden kwam Google Analytics met conversie attributie aanzetten. Iedereen sprong er op af maar veel kwamen met de staart tussen de benen terug. Zoals Peter O’Neill tijdens zijn keynote op Google Analytics User Conference al aangaf: Met meer functionaliteiten krijgt Google Analytics een enorme power maar het wordt er ook allemaal een stuk complexer door. Vooral met conversie attributie kwamen veel bedrijven niet verder dan het meten. Maar het ook gebruiken om beslissingen mee te maken? Nee, de meeste hebben geen idee hoe ze het moeten gebruiken. Moet je het eigenlijk wel gebruiken?
De bekende Nederlandse vloggers Cinemates hebben de nieuwe Vodafone commercial in het kader van de campagne Power to the Prepaid People geregisseerd. Een handvol prepaid-gebruikers kreeg 48 uur de tijd om een commercial te bedenken, te registreren en te monteren.
E-tailers doen er alles aan om klanten die hun winkelkarretje hebben laten staan een herinnering te sturen. Bijna smekend vragen ze de klant om de herkoop te heroverwegen. Maar essentiële gegevens ontbreken vaak.
Kledingzoekmachine Kleding.nl heeft ruim een miljoen euro gereserveerd voor een crossmediale campagne, waarmee ze haar naamsbekendheid en marktaandeel verder wil vergroten.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) en branchevereniging IAB hebben volgende stappen gezet in de aanpak van malvertising, waarbij malware via advertentienetwerken wordt verspreid.
Displayreclame is in 2014 wereldwijd groter geworden dan search, als vorm van mobiele reclame, en het tussen die twee zal dit jaar vermoedelijk verder groeien. Europa onttrekt zich, als achterloper, aan die trend.