More stories

Victoria’s Secret selfie campagne leidt tot impulsaankopen

De selfie is terug van weg geweest. Victoria’s Secret roept haar bezoekers op selfies te maken in de winkel bij een speciale spiegel en deze vervolgens te delen bij een verkoopmedewerker. De activatiecampagne moet de bekendheid van haar nieuwe parfumlijn Tease vergroten onder een relevante doelgroep.

Campagnes

Weinig animo voor advertenties in Snapchat Discover

Snapchats Discover, het kanaal met vluchtige content van grote uitgevers, trekt nauwelijks adverteerders. Die conclusie trekt AdAge uit eigen onderzoek.

Marketing

Marketing automation: drie grote trends

De markt voor marketing automation is in beweging. Flink ook. Omzetten van leveranciers stegen van 225 miljoen naar 1,65 miljard dollar en aan overnames werd zo’n 5,5 miljard dollar uitgegeven. Toch lijken de trends moeilijk te voorspellen. Marcus Taylor van Venture Harbour ziet in elk geval drie belangrijke ontwikkelingen.

Marketing

Magento stort zich op de B2B-markt

Magento, een van de grootste leveranciers van webwinkelsoftware, is een B2B-programma gestart om fabrikanten, groothandel en distributeurs te interesseren voor zijn oplossingen.

B2B Digital

Intern sociaal netwerk: de meerwaarde die het KPN in vijf jaar bracht

Zo’n 80 procent van de interne social media-introducties sneuvelt. Waarom? De minder succesvolle initiatieven leggen de nadruk op techniek en benodigde functies, niet op het gebruik.

Dialogue Marketing

Infographic: e-mail of social?

E-mail marketing wordt vaak gezien als een alternatief voor sociale media marketing, maar e-mail is vele malen effectiever. Toch is het verstandig om beide middelen in te zetten voor marketingcampagnes en deze infographic van ReachMail legt uit hoe.

E-mailmarketing

Bedrijf lanceert betere metriek voor e-mail marketing

Een Amerikaans bedrijf claimt een betere metriek te hebben ontwikkeld voor e-mail marketing. Open rates of het aantal kliks zeggen nog te weinig over het succes van campagnes, stelt Intercom.

E-mailmarketing

Van web- naar UX-design: bruggen slaan tussen disciplines

Webdesign is op sterven na dood. Webpagina’s zijn niet langer het centrum van de online ervaring, maar een onderdeel van een digitale aanwezigheid. Webdesigners zijn daarmee niet overbodig, maar worden designers van een user experience: UX design.

Web-design

Programmatic reservations; gegarandeerde uitlevering, gegarandeerd succes?

Onlangs konden we lezen dat The Boston Consultancy Group verwacht dat de markt voor programmatic inkoop van advertentieruimte van 9 miljard dit jaar zal stijgen naar 30 miljard in 2019. Negen miljard van in totaal 50 miljard dollar aan online advertenties wordt nu al geautomatiseerd verhandeld. In 2017 zal geprogrammeerde verkoop directe advertentieverkoop zelfs passeren.

Markt mobiele advertenties explodeert

De omzet van mobiele advertenties wereldwijd is met 64 procent gestegen van 19,3 miljard dollar in 2013 naar 31,9 miljard (23,9 miljard euro). Dat heeft branche organisatie Interactive Advertising Bureau donderdag bekend gemaakt.

Marketing

Zichtbaarheid advertenties gaat nog steeds achteruit

Nog altijd waren online advertenties minder (goed) zichtbaar in het tweede kwartaal van 2015. Dat blijkt uit metingen van Integral Ad Science. Het gemiddelde komt uit op 44 procent. Een jaar geleden zat het eerder in de richting van 50 procent.

Marketing

Deze vijf Google Analytics-tools wil je vandaag nog gebruiken

Op congressen, netwerkborrels en tijdens workshops krijg ik als analist en consultant regelmatig de vraag welke Google Analytics-tools ik kan aanraden. Meestal ben ik ze op dat moment dan ineens allemaal vergeten, maar ik gebruik ze natuurlijk wél. Als echte Analytics-nerd heb ik daarom een selectie gemaakt van 5 superhandige tooltjes waar ik zelf heel blij van word.

Analytics

Als je concurrent op jouw branded zoekwoorden biedt

Het bieden op branded zoekwoorden in AdWords is normaal gesproken relatief eenvoudig. Je mikt op positie 1 met een zo hoog mogelijk vertoningsaandeel en als het even kan tegen zo laag mogelijke kosten.

Search

Facebook introduceert nieuwe advertentieformaten voor apps

App uitgevers krijgen iets meer mogelijkheden om Facebook advertenties in hun apps te tonen. Het bedrijf lanceert nieuwe formaten voor het zogenoemde Facebook Audience Network (FAN).

Facebook

Google mogelijk weer met affiliateprogramma Google Play

Google werkt naar verluidt aan een affiliateprogramma voor Google Play, vergelijkbaar met die voor de Apple Store. Het wordt opgezet door de Performance Horizon Group, hetzelfde bedrijf achter het Apple programma.

Marketing