More stories

Vijf trends in travel customer experience (infographic)

Dat de reisindustrie aan grote veranderingen onderhevig is onder invloed van digitale ontwikkelingen, hoeft geen betoog meer. Mobiel speelt daarbij een belangrijke rol, meer dan de helft van de reizigers checkt al mobiel in. Online beoordelingen zijn niet meer weg te denken. SDL brengt de vijf belangrijkste trends in kaart.

Customer Experience

Een B2B-marktplaats voor whitepapers

Het bedrijf NetLine is een B2B-platform voor whitepapers begonnen. Contentmanagers kunnen via RevResponse allerlei materiaal selecteren en op hun site plaatsen.

B2B Digital

Software AG verbreedt Big Data aanbod

Software AG voegt voorspellende Big Data analytics toe aan zijn Digital Business Platform. Organisaties uit retail, productie, financiële dienstverlening en telecommunicatie moeten zo sneller kunnen anticiperen op kritieke inzichten die ze vergaren.

Analytics

Videochat wordt onmisbaar in digitale serviceverlening

Een beetje marketeer heeft inmiddels een module in de website geïntegreerd waardoor bezoekers direct met een servicemedewerker kunnen chatten. Videochatten lijkt nu nog wat ver weg, maar volgens expert zo’n essentieel ingrediënt van de toekomstige serviceverlening dat dit al op de takenlijst mag worden gezet.

Customer Service

Ticketvergelijker PaperFlies nu ook met hotels

Online ticketvergelijker PaperFlies is een onafhankelijke hotelzoekmachine gestart, die meer dan 600.000 hotels vergelijkt.

Marketing

Google krijgt uitstel voor verweer EU-machtsmisbruik

De juristen van Google krijgen een paar weken extra de tijd om te reageren op Europa’s aanklacht van machtsmisbruik met Google Shopping. Het eerste verweer moet uiterlijk 17 augustus binnen zijn.

Search

Microsoft stapt uit advertentiemarkt, AppNexus neemt Benelux over

America Online (AOL) neemt de advertentie activiteiten van Microsoft over van Microsoft en het bedrijf verruilt Google voor Bing voor zijn zoekmachine. Dat hebben beide bedrijven gisteren bekend gemaakt. De Benelux markt komt terecht bij AppNexus.

Marketing

Miljoenen tweets voor #LoveWins: met content inhaken doe je zo

Er zijn weinig nieuwsmomenten te verzinnen waarop zoveel organisaties inhaakten als dat afgelopen vrijdag gebeurde. Bijna geen van de grote merken bleef stil en met de hashtag #LoveWins gingen zij gezamenlijk viraal. Ook inhaken? Dat kan op de volgende manieren.

Contentmarketing

Tien e-mailmarketing inzichten die een serieuze marketeer niet wil missen

Ieder jaar organiseert de DDMA de e-mailsummit, een event dat geen enkele marketeer mag missen. Maar was je er toch niet bij, of heb je misschien andere sessie bijgewoond, hier 10 inzichten die je niet wilde missen.

Meerkat lanceert webspeler

Meerkat, een app voor livestreaming, heeft een speler ontwikkeld die op websites kan worden geplaatst, zodat livestreams daar direct kunnen worden bekeken. Discovery Channel krijgt begin juli de primeur in verband met Shark Week.

Social

CM Payments wordt hoofdsponsor NAC Breda

De nieuwe payment service provider CM Payments is volgend seizoen de hoofdsponsor van voetbalclub NAC Breda.

Payment

Amazon-klant blijkt erg loyaal

Amazon-klanten met een Prime-pakket converteren veel beter dan die zonder. Dat blijkt uit metingen van Millward Brown Digital. Leden van het loyaliteitsprogramma van Amazon zijn vaker geneigd bestellingen te doen.

Customer Loyalty

Column: De klant centraal stellen is zó 2014

Klantgerichtheid is vandaag de dag een must wil je als onderneming er nog toe doen. Niet jouw product, app of website, maar de klant in het epicentrum van je businessmodel. Daar lijkt niets mis mee, totdat je als verkopende partij beseft dat de klant hierdoor eigenlijk te kort wordt gedaan en je als bedrijf vaak miljoenen aan omzet misloopt.

Customer Experience

Coop houdt kortingsacties voor webwinkels

Klanten van supermarkt Coop kunnen bij het winkelen sparen voor korting bij grote webwinkels als Zalando en Wehkamp.

Customer Loyalty

Marketing automation: drie visies (video)

Platformen voor marketing automation en mobiele marketing met iBeacons zijn nieuwe gereedschappen voor marketeers om de conversie van hun activiteiten te vergroten. Door klantdata te verzamelen en verrijken, kunnen prospects op een meer persoonlijke manier benaderd worden.

Marketing