More stories

Online.nl belooft beterschap

Provider Online.nl heeft aan de Consumentenbond toegezegd dat ze klachten beter op gaan lossen. De Consumentenbond ontving sinds eind 2014 op Klachtenkompas.nl opmerkelijk veel klachten over deze provider.

Customer Service

WPP wil meerderheid in Tesco’s Dunnhumby

Reclamereus WPP zou een bod willen uitbrengen op de meerderheid van de aandelen in Dunnhumby, Tesco’s dochterbedrijf dat bergen consumentendata heeft voor loyaltycards.

Marketing

Awwwards Conference 2015: progressive enhancement van het web

‘Websites that were built 30 years ago are still viewable in your modern webbrowser. That is the truly magical thing about the Internet.’ Dat zijn de woorden van Jeremy Keith op de Awwwards Conference 2015 in Barcelona. Het is ook het thema, progressive enhancement. Een methode waarbij nieuwe technologieën worden toegepast voor moderne browsers zonder verouderde browsers te breken.

Marketing

Erik-Jan Gelink weg bij Sanoma

Nog geen jaar na zijn aanstelling verlaat CCO Erik-Jan Gelink uitgeverij Sanoma. Als reden wordt een verschil van inzicht over het te voeren commercieel beleid gegeven.

Marketing

Marketing Automation software vergeleken

Er is een ruim aanbod van Marketing Automation software producten, maar wat zit er allemaal in en welke past het beste bij jouw ambities? Wij hebben de 6 bekendste leveranciers met elkaar vergeleken, op basis van ruim 60 ‘features & functions’.

Marketing

Chrome kan voortaan berichten sturen

Googles Chrome browser kan voortaan berichten sturen, ook als de browser niet is geopend. Berichten kunnen door websites worden verstuurd via een API (ontwikkelomgeving) in Chrome Beta 42. Gebruikers kunnen de berichten ook uitzetten.

Marketing

Havas Media vindt industriestandaarden zichtbaarheid advertenties een grap

Havas Media vindt de industriestandaarden voor zichtbaarheid van advertenties een ‘grap’. Adam Kasper van Havas Media in Noord-Amerika zegt dat men geen 100 procent zichtbaarheid kan eisen, maar dat de huidige standaarden niet ver genoeg gaan.

Marketing

Facebook koopt productenvergelijker

Facebook heeft productenvergelijker The Find overgenomen voor een onbekend bedrag, maar zal de achterliggende technologie gaan gebruiken voor zijn advertentiestrategie.

Facebook

Waarom ontvolgen consumenten? (infographic)

Waarom haken volgers van merken op sociale media af? Daar kunnen verschillende oorzaken voor zijn, zo blijkt uit onderzoek van Fractl en Buzzstream. 21 procent van de respondenten zegt bijvoorbeeld dat ze herhalende content vervelend vinden. De frequentie van het aantal berichten speelt vaak ook een rol. Hetzelfde gedrag vertonen consumenten bij e-mail marketing. Ongeveer 10 procent van de afhakers raadt vrienden aan om te ontvolgen.

Customer Loyalty

Vijfstappenplan om klanten met verlaten winkelwagens te benaderen

Een eerder artikel op Emerce berichtte over de effectiviteit van het mailen naar klanten met verlaten winkelmandjes, ook wel e-mailremarketing genoemd. In dit artikel wordt het proces uitgelegd van het versturen van een remarketing e-mail.

E-mailmarketing

Instagram trekt marketeers weg van Facebook

Merken delen voor het eerst meer content via Instagram dan via moederbedrijf Facebook, zo constateert onderzoeksbureau L2 Inc. en partner Olapic. Facebook lijkt zich met zijn beperkte organische bereik zich lelijk in de vingers te snijden.

Dialogue Marketing

Land Rover: storytelling met interactieve avonturenroman

The Vanishing Game is een avonturenroman in opdracht van Land Rover. Die op Tumblr tot leven is gewekt met video, een verteller en muziek. Verrijkt met user-generated social media content afkomstig van Land Rover-rijders.

Campagnes

COO Snapchat stapt op

Snapchat is zijn COO Emily White kwijtgeraakt. Zij was ook de dragende kracht achter de uitbouw van Instagram nadat Facebook het sociale netwerk had overgenomen.

Marketing

Waarom sparen wij? De psychologie achter spaarprogramma’s

Wij Hollanders zijn dol op spaarprogramma’s: ruim zeven op de tien Nederlanders sparen punten. Dat roept meteen de vraag op waarom consumenten zulke enthousiaste spaarders zijn. Om die vraag te beantwoorden, kijken we naar de motivatie en de beïnvloedingsprincipes die achter succesvolle spaarprogramma’s zitten. Daarmee ontdekken we de ingrediënten van een succesvol spaarprogramma dat loyale klanten beloont en gewenst (koop-)gedrag stimuleert.

Customer Loyalty

Consument ergert zich aan marketingbombardement

Ruim de helft van consumenten in een onderzoek van het Aimia Insititute mijden merken die hen bombarderen met marketingberichten. Een op vier consumenten klaagt dat zij te veel berichten krijgt en een vijfde zegt dat zij de hoeveelheid berichten niet kunnen ‘handelen’.

Dialogue Marketing