More stories

Gebruik van folder-app stijgt sterk

Er wordt vaker gebruik gemaakt van folder-apps. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2015, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van de NOM. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen.

Online advertising

Europese online mediabestedingen: 30,7 miljard euro

Adverteerders gaven in 2014 voor 30,7 miljard euro uit aan reclame op digitale kanalen. Bij het huidige groeitempo wordt Online in 2015 het grootste reclamemedia, groter dan televisie.

Online advertising

De juiste beeldformaten voor sociale media (infographic)

Het zijn vragen waar maar weinig mensen stil bij staan: wat is eigenlijk de ideale breedte van een pin op Pinterest? Of een foto op Twitter? Elk platform heeft zo zijn eigen regels voor de beeldomvang. Deze infographic van SumAll geeft de ideale afmetingen weer van de belangrijkste sociale media-platforms Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.

Web-design

Pinterest lanceert de Cinematic Pin

Pinterest lanceert een aantal nieuwe advertentieformaten, waaronder een Promoted Pin met ‘video eigenschappen’. De Cinematic Pin beweegt als de gebruiker scrollt.

Creative

Stijn Fien van Wehkamp naar Traffic4u

Stijn Fien wordt de nieuwe performance marketing director bij Traffic4u. Hij treedt ook toe tot het management team van het bedrijf.

Hoe native is een native advertentie straks nog?

De markt van native advertising en gesponsorde content is op het moment enorm dynamisch. Is er geen sprake van een bedrijfsovername dan wel van een nieuwe investeringsronde. De rol van automatisering lijkt ook hiervoor alleen maar groter te worden. Blijft native daarmee nog wel native?

Native advertising
Premium

Werkspot Nederland groeit 20 procent

Werkspot is in het eerste kwartaal van dit jaar met 20 procent gegroeid met zeventigduizend nieuwe klussen.

Online advertising

NLziet lanceert eerste ‘verticale commercial’

NLziet, het VOD-platform van de publieke en commerciële omroepen, lanceert vandaag een nieuwe reclamecampagne met daarin een speciaal voor smartphone geproduceerd verticaal beeld.

Campagnes

Platform161 en partners krijgen Cross Media Innovatie Award

Platform161 heeft de Cross Media Innovatie Award in de wacht gesleept met hun oplossing Programmatic Out of Home. Samen met Cadreon, CS Digital Media en MyAdBooker hebben zij als eerste partij in Europa Digital Out Of Home geschikt gemaakt voor het geprogrammeerd inkopen van advertenties.

Marketing

Heineken, Etsy, Scoupy en IKEA op Digital Marketing Live

IKEA riep in het najaar van 2014 Nederlanders op om hun ideale slaap- en badkamer te creëren op Pinterest. Het meest inspirerende bord werd tot leven gebracht in de showroom van IKEA Amsterdam. Mark Ogertschnig licht deze IKEA campagne toe en gaat in op de aanleiding, aanpak, het resultaat en de inzichten op Digital Marketing Live, begin juni in de Beurs van Berlage in Amsterdam.

Marketing

Groeisprong voor Nederlands grootste MCN Divimove

YouTube-netwerk Divimove is in Europa afgelopen jaar verviervoudigd tot 1,1 miljard videoviews per maand.

Online advertising

Nieuwe Europese verlamming online mediasector dreigt

Europese overheden stemmen dit najaar over nieuwe regels voor dataprotectie en de online sector is er amper of niet mee bekend. Net als bij de invoering van de cookiewet dreigt ook nu weer een onomkeerbare situatie die de media- en reclamemarkt verlamt.

Marketing

Joëlle Frijters: ‘De ad server is dood’

“De ad server is dood, lang leve de ad server”, poneert Joëlle Frijters van Improve Digital stellig voor de Europese online reclame-industrie tijdens het Interact-congres in Berlijn.

Zo werken Twitter en Google samen aan betere attributie

Samen met de voortijdig uitgelekte kwartaalcijfers kondigde Twitter een nieuwe samenwerking aan met Google. Beter doorzoekbare content en meer zicht op de attributie en performance van campagnes.

Attributie

Overheidsparticipatie via sociale media blijft beperkt

De overheid maakt zelden gebruik van mogelijkheden om via sociale media met burgers in contact te komen. Dat komt naar voren uit een groot wetenschappelijk onderzoek van onderzoeksinstituut CTIT van de Universiteit Twente in opdracht van het WODC.

Dialogue Marketing