More stories

De magie van het logo (infographic)

Logo’s zijn meer dan simpele symbolen. Denk aan het Apple logo. Of die van Nike. Die zit voor altijd op het netvlies gebrand. Het logo is je uithangbord. Daar mag je als startup best even over nadenken. CompanyFolders geeft een aantal tips, over vorm en niet te vergeten kleur.

Web-design

Scott McNealy (Sun) nu CEO van startup

Scott McNealy, de flamboyante oprichter van Sun Microsystems, wordt CEO van een startup uit Denver genaamd Wayin. McNealy was daar al bestuursvoorzitter van.

Marketing

De etiquette voor sociale media (infographic)

Op het internet willen we de etiquette nogal eens vergeten, want lekker anoniem, maar als bedrijf moet je je toch echt houden aan een aantal al dan niet ongeschreven regels. Gebruik op Twitter bijvoorbeeld niet alle 140 tekens als je wilt dat mensen je bericht gaan retweeten, probeer op Facebook op alle berichten te reageren, van negatief tot positief, probeer bij Instagram niet te ‘overgrammen’ en wees bij alle platforms zuinig met hashtags.

Social

Bijna helft CRM-markt in de cloud

Al bijna de helft van de markt voor klantrelatiebeheer is gebaseerd op de cloud. Dat blijkt uit cijfers van Gartner. Salesforce leidt die markt met een aandeel van 18,4 procent.

Marketing

IAB Nederland lanceert speciaal lidmaatschapstarief voor startups

Branche-organisatie IAB introduceert een speciaal lidmaatschapstarief voor startups. Het aantal startups in het digitale marketinglandschap blijft groeien en deze bedrijven zoeken connectie met andere spelers uit het vak.

Online advertising

Nederlandse creatieve industrie trekt naar DMexco

De Nederlandse Topsector Creatieve Industrie heeft DMexco als strategische beurs uitgekozen. Onder de noemer Creative Holland wordt 150 vierkante meter standruimte ingericht. Inmiddels zijn al meer dan 70 Nederlandse deelnemers geregistreerd van ruim 40 verschillende creatieve bedrijven.

Creative

Adidas Originals: unieke massaproducten zijn populair online

Op 30 april lanceerde adidas Originals de #miZXFLUX app. Met deze online applicatie kun je de jaren ‘80 adidas ZXschoen aanpassen naar de smaak van de gebruiker. Deze week in ons wekelijkse Social War onderzoek, hoe adidas haar massa producten zeer succesvol uniek maakt voor haar achterban. De succesvolle combinatie van mobile en coproductie.

Campagnes

UGent maakt jongeren reclamewijs via game

Universiteit Gent lanceert het gameplatform reclamewijs.ugent.be, waarop jongeren uitgedaagd worden om hun reclamewijsheid te verhogen. Jongeren leren via deze games meer over online reclame, en met een quiz kunnen ze hun reclamewijsheid testen.

Marketing

Frieda Ulsamer de Waard partner KOKORO

Frieda Ulsamer de Waard wordt partner bij creatief bureau KOKORO Amsterdam. Zij was de voormalige managing director van Doom & Dickson.

Creative

Tam Tam contentpartner Koninklijke Gazelle

Tam Tam wordt contentpartner van Koninklijke Gazelle voor haar social kanalen. Deze kanalen moeten dezelfde sterke uitstraling en beleving krijgen als het oerhollandse merk ook op haar website en offline heeft.

Marketing

Zoomin opent drie Amerikaanse kantoren

Een van Nederlands grootste onbekende mediabedrijven, Zoomin uit Amsterdam, opent kantoren in Miami en Los Angeles en binnenkort in New York. Directeur Jan Riemens rekent AP, Reuters en landelijk bekende tv-programma’s tot zijn vaste klanten.

Marketing

Groningse app Bevingmeter kan aardbevingen meten

Ondernemer Stef van der Ziel, eigenaar van het Groningse Jet-Stream, lanceert vandaag een nieuwe startup Bevingmeter. Die brengt een gratis app op de markt waarmee collectief aardbevingen kunnen worden gemeten via apps op smartphones. Met weinig meer dan de ingebouwde bewegingsensoren.

Analytics

Waarom e-mailmarketing werkt: de cijfers

E-mail marketing is weer helemaal terug van weggeweest. Nadat het bijna was doodverklaard. En dat succes heeft vooral te maken met statistieken: er zijn ruim 4 miljard e-mail adressen in de wereld. 91 procent van de gebruikers van die mailadressen kijkt dagelijks in zijn postbus.

Nederlands eerste reclamenetwerk Instagram gelanceerd

Mediabedrijf Blogmij lanceert onder de naam InstaCreators.com Nederlands eerste gespecialiseerde reclamenetwerk voor Instagram.

Marketing

Philips en Carrefour begeleiden klanten naar juiste schap

Philips en supermarkt Carrefour hebben in Lille een experimenteel LED-systeem in gebruik genomen dat klanten naar de juiste schappen moet leiden.

Dialogue Marketing