More stories

Duitse webwinkels aangeklaagd vanwege Facebook-duimpje

Het Like-duimpje van Facebook is illegaal als dat zonder toestemming van de internetter wordt geplaatst. Dat stelt een Duitse consumentenorganisatie in een rechtzaak tegen Peek & Cloppenburg en Payback. In andere gevallen zwichtten bedrijven al voor de claim.

GoDaddy zoekt nieuwe reclamepartner

Webhostingbedrijf GoDaddy zoekt een nieuwe reclamepartner om zich via meer mediakanalen te kunnen profileren. CMO Phil Bienert wil weg van de controversiële Super Bowl-advertenties, waarmee het bedrijf tot nu toe telkens de aandacht trok.

Mozilla wil gerichte advertenties tonen in Firefox

Mozilla gaat steeds een stapje verder met zijn advertentiestrategie. Het begon met het tonen van advertenties op een blanco pagina in de browser Firefox. Nu komen daar Suggested Tiles bij. Adverteerders kunnen gericht advertenties tonen op basis van de browsergeschiedenis van gebruikers.

Marketing

Waarom Netflix en Kellogg’s programmatic niet uitbesteden

Iedere onderneming moet die ene vraag beantwoorden: in huis halen of uitbesteden? Zo niet anders voor de bedrijven die starten met reclametechnologie. Een vraag die deze week weer actueel werd.

Brancheorganisatie DDMA start Data Academie

Brancheorganisatie DDMA heeft zijn eerder aangekondigde Data Academie geopend. Die moet de datakennis op marketingafdelingen opfrissen. De academie onderwijst marketeers via korte, praktische cursussen.

Analytics

DML 2015: ‘Marketing zal steeds meer bewijsvoering moeten zijn’

Joost Schrage van De Zaak Van Vetrouwen vindt de belofte het ondergeschoven kind van communicatie. Er wordt te veel beloofd, maar te weinig waargemaakt. Na een loopbaan als adviseur bij Deloitte en Berenschot is hij overgestapt naar de beloftesector bij uitstek: de reclame. Als strateeg heeft hij voor vele organisaties campagnes ontwikkeld, maar ook geconstateerd dat reclame meer gaat over het bedenken van beloftes dan het inlossen ervan. Hij spreekt op 3 juni op Digital Marketing Live in Amsterdam.

Customer Loyalty

Thule Group naar Emerce B2B Online

Annie Scopel van de Thule Group is toegevoegd aan het programma van Emerce B2B Online, op 18 juni in Maarssen.

B2B Digital

CMO Coolblue: ‘We willen nog meer personaliseren’

Coolblue groeide in 2013 en 2014 met bijna vijftig procent. Ook dit jaar wil de webshop dat nietsontziende groeitempo doorzetten. Mede door de aanstelling van Wouter Blok (35) als nieuwe CMO.

Marketing

Spotify maakt van barista’s Starbucks DJ’s

De ruim 7.000 Amerikaanse vestigingen van koffiereus Starbucks zullen voortaan worden voorzien van muziek via de grootste streamingdienst ter wereld, Spotify. Daar blijft het echter niet bij. Spotify kan haar gebruikers namelijk belonen met My Starbucks Rewards punten die kunnen worden uitgegeven bij de koffieketen.

Customer Loyalty

Nederlandse reiziger wil maatwerk

Reizigers wensen een persoonlijke benadering en verwachten maatwerk. Dat is een van de uitkomsten van het onderzoek The Future of Travel dat Blauw Research in opdracht van Webloyalty uitvoerde naar heden en toekomst van de Nederlandse reisbranche.

Customer Experience

Nieuwe verkoopdirecteur voor Adlantic

Vincent Slot wordt de nieuwe sales director van online reclamebedrijf Adlantic. Hij volgt Michelle Theeuwen op.

Online advertising

Wordt WhatsApp het nieuwe Twitter?

Beetje bij beetje bereidt Facebook de buitenwereld voor op openstelling van WhatsApp voor bedrijven.

Customer Service

4,3 miljoen Belgen dagelijks op Facebook

Nog altijd 5,5 miljoen Belgen loggen minstens één keer per maand in bij Facebook. De meesten doen het zelfs dagelijks. Dat blijkt uit cijfers die het sociale netwerk zelf heeft gepubliceerd.

iBeacontechnologie in Europese dierentuin

De Italiaanse dierentuin ZOOM in Turijn lanceert een mobiele app voor een ‘edutainment’-ervaring. De Amsterdamse start-up LabWerk ontwikkelde de app, die iBeacontechnologie inzet om content te ontsluiten op basis van de locatie van de bezoeker.

Dialogue Marketing

Retailers bepalen groei ‘programmatic’

Retailers zijn grotendeels verantwoordelijk voor de groei van het geautomatiseerd inkopen van advertenties. De Amerikaanse retailindustrie zal dit jaar alleen al voor 3,71 miljard dollar aan advertenties geautomatiseerd inkopen. Dat stelt eMarketer in een nieuwe studie.