More stories

iBeacontechnologie in Europese dierentuin

De Italiaanse dierentuin ZOOM in Turijn lanceert een mobiele app voor een ‘edutainment’-ervaring. De Amsterdamse start-up LabWerk ontwikkelde de app, die iBeacontechnologie inzet om content te ontsluiten op basis van de locatie van de bezoeker.

Dialogue Marketing

Retailers bepalen groei ‘programmatic’

Retailers zijn grotendeels verantwoordelijk voor de groei van het geautomatiseerd inkopen van advertenties. De Amerikaanse retailindustrie zal dit jaar alleen al voor 3,71 miljard dollar aan advertenties geautomatiseerd inkopen. Dat stelt eMarketer in een nieuwe studie.

Gravity4 trekt bod op Tradedoubler in

De verdubbeling van zijn bod op Tradedoubler heeft Gravity4 niet mogen baten. De Amerikanen trekken hun bod op de Zweden in.

Marketing

Is je website klaar voor de ‘passieve zoeker’?

Via welke bron vind jij de meeste informatie op je smartphone? Facebook of Google? Grote kans dat het tegenwoordig Facebook is. Op smartphones gaan mensen namelijk minder actief op zoek. De informatie komt als het ware naar ze toe. Interessant, maar wat betekent dit voor je website en content marketing?

Search

Dutch Interactive Awards: de foto’s

De prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland zijn gisteren uitgereikt tijdens de Dutch Interactive Awards 2015. En ja, het was weer een mooi feestje, vastgelegd door fotograaf Maurice Mikkers.

Online advertising

Gentse Engagor in Amerikaanse handen

Het Amerikaanse Clarabridge lijft zijn Belgische branchegenoot Engagor in. Engagor analyseert berichten op sociale media.

Analytics

‘IAB, kom met betere videostandaard voor merken’

Er moet een nieuwe standaard komen om online videocommercials af te rekenen. Een video moet minstens vijftien seconden hebben gespeeld voordat een adverteerder ervoor hoeft te betalen.

Online advertising

Dit zijn de winnaars van de Dutch Interactive Awards

De prijzen voor het beste interactieve werk van Nederland zijn zojuist uitgereikt tijdens de Dutch Interactive Awards 2015. Kars Veling van Q42 en Daniel Sytsma van ACHTUNG! kregen een persoonlijke prijs op voorstel van hun vakgenoten vanwege hun werk in technologie en design.

Marketing

Gebruik van folder-app stijgt sterk

Er wordt vaker gebruik gemaakt van folder-apps. Dit blijkt uit de NOM Folder Monitor 2015, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van de NOM. Ten opzichte van vorig jaar is het gebruik van folder apps met 400.000 mensen toegenomen. De groei zit vooral in de groep van 20-49 jarigen.

Online advertising

Europese online mediabestedingen: 30,7 miljard euro

Adverteerders gaven in 2014 voor 30,7 miljard euro uit aan reclame op digitale kanalen. Bij het huidige groeitempo wordt Online in 2015 het grootste reclamemedia, groter dan televisie.

Online advertising

De juiste beeldformaten voor sociale media (infographic)

Het zijn vragen waar maar weinig mensen stil bij staan: wat is eigenlijk de ideale breedte van een pin op Pinterest? Of een foto op Twitter? Elk platform heeft zo zijn eigen regels voor de beeldomvang. Deze infographic van SumAll geeft de ideale afmetingen weer van de belangrijkste sociale media-platforms Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn en Pinterest.

Web-design

Pinterest lanceert de Cinematic Pin

Pinterest lanceert een aantal nieuwe advertentieformaten, waaronder een Promoted Pin met ‘video eigenschappen’. De Cinematic Pin beweegt als de gebruiker scrollt.

Creative

Stijn Fien van Wehkamp naar Traffic4u

Stijn Fien wordt de nieuwe performance marketing director bij Traffic4u. Hij treedt ook toe tot het management team van het bedrijf.

Hoe native is een native advertentie straks nog?

De markt van native advertising en gesponsorde content is op het moment enorm dynamisch. Is er geen sprake van een bedrijfsovername dan wel van een nieuwe investeringsronde. De rol van automatisering lijkt ook hiervoor alleen maar groter te worden. Blijft native daarmee nog wel native?

Native advertising
Premium

Werkspot Nederland groeit 20 procent

Werkspot is in het eerste kwartaal van dit jaar met 20 procent gegroeid met zeventigduizend nieuwe klussen.

Online advertising