Nieuwe verkoopdirecteur voor Triad Retail Media
Het Nederlandse filiaal van exploitant Triad Retail Media krijgt in de persoon van Maurice Coulier een nieuwe directeur Verkoop.
Het Nederlandse filiaal van exploitant Triad Retail Media krijgt in de persoon van Maurice Coulier een nieuwe directeur Verkoop.
De merken Arke en Holland International verdwijnen van de markt en gaan op in TUI, het merk waaronder het moederbedrijf internationaal opereert.
De provincies Zuid-Holland en Flevoland hebben de vergelijkingswebsite waarstaatjeprovincie.nl gelanceerd. De website geeft inzicht in de cijfers, feiten en bestedingen van de provincies.
Apple heeft zijn nieuwe analyticsprogramma opengesteld voor alle geregistreerde iOS ontwikkelaars. App Analytics biedt ontwikkelaars inzicht in het gebruik van apps, de installatie ervan en aankopen binnen de app.
“Ja, ik geef toestemming” voor het plaatsen van cookies. De titels van de Persgroep kennen niet veel meer smaakjes dan een ‘ja’ voor het plaatsen van cookies. De uitgever wilde zijn publiek eerst niet lastig vallen met een cookie-venster maar moet dat van toezichthouder ACM.
Sociale media kunnen in het voordeel werken van merken, maar evenzeer in het nadeel, vooral als de klant niet goed geholpen wordt. Volgens onderzoek van SDL, dat 3000 klanten in negen landen ondervroeg, heeft 76 procent in de laatste twee jaar wel eens een vervelende ervaring achter de rug. En die heeft vaak niet eens met het product zelf te maken, maar met slechte dienstverlening. En dat kan een versterkend effect hebben als ‘the bad goes viral’.
Adtech is onder investeerders geen populaire term meer. De meeste beursgenoteerde adtech-bedrijven presteren onder de maat, met als dieptepunt het noodlijdende Rocket Fuel, dat 80 procent van zijn marktwaarde is kwijtgeraakt. Millennial Media verloor zelfs negentig procent na zijn beursintroductie eerder dit jaar.
Het bedrijf achter adblocker AdBlock Plus zou komende woensdag een eerste eigen Androidbrowser willen lanceren die advertenties tegenhoudt.
LinkedIn is je visitekaartje en daar hoort een foto bij. Maar let wel even op welke foto je gebruikt. Sales for Life waarschuwt voor acht veelgemaakte fouten: geen jeugdfoto’s, geen slecht uitgelichte zombiegezichten, niet je poes op de foto, geen selfies en niet die foto die je voor Tinder zou gebruiken.
In navolging van Google gaat ook de zoekmachine Bing van Microsoft meer waarde toekennen aan mobielvriendelijke sites. Daarmee komt het bedrijf naar eigen zeggen tegemoet aan wensen van gebruikers.
Na een mislukt bod op Rocket Fuel jaagt het Amerikaanse adtech-bedrijf Gravity4 door naar een volgende overname. Nu in het vizier: Tradedoubler.
Retailmerk Foot Locker heeft zijn Europese socialactiviteiten ondergebracht bij creatief digitaal bureau Isobar Nederland.
Wat is de werkelijke waarde van de online inspanning en hoe is deze terug te leiden tot een specifiek kanaal of campagne-uiting? Die vraag zou bij veel organisaties centraal moeten staan voordat een beslissing wordt genomen over toekomstig te zetten stappen. Die toekenning van attributie wordt voor een steeds groter publiek beschikbaar.
Veel marketeers onderschatten het proces dat je moet doorlopen om een (nieuw) email template te ontwerpen. Want waar begin je? Moet je zowel een design- en als een email marketing bureau laten aansluiten? Welke elementen zijn belangrijk om in de email template op te nemen? Om hierover duidelijkheid te verschaffen zal ik in twee blogposts de magische wereld van het bouwen van de perfecte email template omschrijven. In deze eerste blogpost beschrijf ik een workflow die je kan gebruiken om tot de ideale email template te komen. Maar ook met welke technische ontwikkelingen je rekening moet houden om niet over een half jaar te realiseren dat je ‘nieuwe’ template al weer weggegooid kan worden
Marketeers krijgen er opnieuw een nieuw speeltje bij. De populaire jongerenapp Snapchat geeft de mogelijkheid aan marketeers om een hele relevante jonge doelgroep advertenties van tien seconden te tonen. Snapchat gaat die mogelijkheid samen met een aantal mediapartners, waaronder CNN en MTV, uitrollen. In tijden dat jongeren door merken steeds lastiger zijn te bereiken denkt Snapchat goud in handen te hebben.