Houd grip op je marketing-ROI met Marketing Mix Modelling
Veranderingen in consumentengedrag en de media maken het lastiger te weten of een marketingplan effect heeft. Marketing Mix Modelling kan uitkomst bieden.
Veranderingen in consumentengedrag en de media maken het lastiger te weten of een marketingplan effect heeft. Marketing Mix Modelling kan uitkomst bieden.
Digitale billboards in de buitenruimte zijn uitstekend geschikt voor lokale retailers, maar weinigen kennen het bestaan van programmatic advertising daarop.
DDMA, de grootste branchevereniging voor data en marketing, en de Hogeschool van Amsterdam (HvA) gaan een samenwerking aan rondom de masteropleiding Digital Driven Business. Het doel van de samenwerking is het gat tussen opleiding en praktijk te verkleinen én toptalent aan de data-driven marketingsector te koppelen.
Vandaag zijn, tijdens een feestelijke uitreiking van de Dutch Interactive Awards in de Beurs van Berlage, de beste Nederlandse Interactieve cases bekroond. In 15 categorieën reikte presentatrice Anic van Damme zowel een Gouden als een Zilveren Award uit aan de bureaus met de beste cases van het jaar.
Podcastuitgever Dag en Nacht Media gaat programmatic audioreclame aanbieden in de zestig titels die het exploiteert en sluit daartoe een samenwerking met Targetspot, een gespecialiseerde afdeling van Azerion.
Tweeduizend bezoekers laafden zich gisteren aan de diepste kennis en jongste inzichten uit de marketingwereld op EMERCE Digital Marketing Live!
Marketeers zijn best bereid om een groot deel van de regie over te dragen aan kunstmatige intelligentie. Dat bleek uit een vraag die Charida Dorder van AI for Marketing Academy stelde aan het aanwezige publiek van Emerce Digital Marketing gisteren in de Beurs van Berlage.
Adverteerders die een jong publiek willen bereiken vinden in TikTok een effectief, maar zeker ook goedkoop medium. “Je moet de balans vinden tussen gratis viraal en betalen voor bereik.”
Met name mediabedrijven worstelen met de kwaliteit van hun klantgegevens. Met een datagedreven werkwijze verbeter je de betrouwbaarheid van de data.
Marketingbureau ON. Digital uit Groningen neemt zijn stadsgenoot Conversies.nl over. Na de overname blijven beide bedrijven naast elkaar bestaan, maar wordt er wel nauw samengewerkt om gezamenlijk door te groeien. Alle medewerkers van Conversies.nl blijven in dienst.
De netto advertentie-uitgaven in Nederland in 2022 zijn met 10,5 procent zijn gestegen tot 5,83 miljard. Na een stijging van meer dan 20 procent in 2021 was dit het tweede opeenvolgende jaar met een groei van dubbele cijfers. Het einde van alle coronamaatregelen heeft hiertoe aanzienlijk bijgedragen, maar vooral digitaal groeit sterk, zo schrijft Nielsen.
Op dinsdag 31 oktober wordt het beste werk in experimentation en optimisation bekroond tijdens DDMA Experimentation Heroes 2023 (voorheen Dutch CRO Awards). Ambitieuze Experimentation-specialisten kunnen vanaf nu een case indienen in drie categorieën: Conversie, Experimentation Culture en Omnichannel. Daarnaast wordt de Lindeboom Heroes-prijs uitgereikt aan een niet-genomineerde inzending met veel potentie voor de toekomst. De inschrijfperiode sluit op 15 september.
E-commercebureau valantic Nederland benoemt Laura Bakker-Poll tot commercieel directeur. Zij treedt op 19 juni toe tot het managementteam.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft kansspelaanbieder Bingoal Nederland een boete opgelegd van 400.000 euro. Bingoal kreeg deze boete omdat zij reclame-uitingen heeft gericht op jongvolwassenen (18-24 jaar).
Morgen start in de Beurs van Berlage de jaarlijkse Emerce tweedaagse over e-commerce (woensdag) en digital marketing (donderdag). Bij Emerce E-commerce Live! hoor je de trends voor de komende vijf jaar. Bij Digital Marketing Live! draait het uiteraard om digitale marketing en reclame.