More stories

Premium

Motivaction neemt Bureau RMC over

Onderzoeksbureau Motivaction neemt Bureau RMC, Retail Management Center, over. Bureau RMC is een adviesbureau op het gebied van retail en dienstverlening en heeft zich de laatste jaren ontwikkeld tot een expert op het gebied van consumentenmobiliteit.

Online marketing
Premium

Nieuwe juryprijzen Website van het Jaar

Bij de Website van het Jaar-verkiezing maken internetbedrijven dit jaar niet alleen kans op de bekende publieksprijs, maar ook op drie nieuwe juryprijzen.

Marketing
Premium

Jorieke de Vries weg bij Lidl

Jorieke de Vries vertrekt na bijna veertien jaar bij Lidl. Sinds 2016 was ze aangesteld als marketingdirecteur.

Online marketing
Premium

‘Inhousing marketing loont, rol bureaus verandert’

De rol van specialistische marketingbureaus verandert, van sturend naar ondersteunend. Volgens een nieuw onderzoek komt dat door de doorlopende trend van inhousing, het intern opbouwen van expertise.

Online marketing
Premium

Jumbo lanceert selfservice platform voor adverteerders

Jumbo biedt leveranciers voortaan de mogelijkheid om producten extra onder de aandacht te brengen bij haar klanten. Via het nieuwe Jumbo self-service platform in samenwerking met Streaem kunnen merken nu snel en doelgericht sponsored product campagnes opzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

Online advertising
Premium

ShowHeroes met nieuwe formats voor connected tv

Technologiebedrijf ShowHeroes brengt nieuwe advertentieformaten uit die specifiek bedoeld zijn voor connected tv.

Online advertising
Premium

Google sponsor Engelse voetbalbond FA

Google sluit met zijn telefoonlijn Pixel een meerjarig sponsorcontract met The Football Association, de Engelse voetbalbond.

Sport
Premium

Nike in meerjarig pact met Fortnite

Nike en Fortnite sluiten een langdurig samenwerkingsverband. De eerste vruchten daarvan zijn live: versmeltingen van de respectievelijke werelden en producten in de digitale en fysieke wereld.

Online marketing
Premium

AVG-boete Criteo: 40 miljoen euro

De Franse toezichthouder op de privacy legt Criteo een geldboete op van veertig miljoen euro. Het reclametechnologiebedrijf kon niet aantonen dat het toestemming had om profieldata te verwerken van een groep online gebruikers.

AVG

AI en tech-innovaties kantelen het marketingvak

Marketing was altijd al datagestuurd en vol repetitieve processen. Juist daarom staan we aan de start van een door technologie aangedreven revolutie.

Digital Transformation

Klanttevredenheid centraal: hoe je je voorbereidt op de transitie van CRO naar CXO

CRO is een optimalisatiemethode die zich richt op de verkoopstrategie. CXO, daarentegen, draait om het optimaliseren van de customer experience.

Customer Experience
Premium

Adverteerders warm voor digitale buitenreclame

Digitale buitenreclameborden vormen vijftien procent van het totale schermaanbod in Nederland. Deze dragers zijn goed voor ongeveer 49 procent van het totale OOH-budget.

Marketing
Premium

Nederlandse marketeers: geen haast met AI

Datagedreven marketeers in Nederland herkennen de opkomst van AI in hun vak, maar kijken de ontwikkelingen nog aan. Nog niet de helft is er serieus mee bezig.

Marketing

Hoe zat het ook alweer? Retailmedia (letterlijk) van A tot Z uitgelegd

Retailmedia is in korte tijd een belangrijke nieuwe vorm van adverteren geworden. Een ABC met de belangrijke (en obscuurdere) begrippen uit die wereld.

Retailmedia
Premium

Media Futures Market over op abonnementmodel, naar Engeland

Het Nederlandse advertentieplatform Media Futures Market is vernieuwd, stapt over op een abonnementenmodel en zet de eerste stappen op de Engelse markt.

Marketing