More stories

Koen Vanderhoydonck (TikTok): ‘omarm waar TikTok voor staat’

TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.

Social
Premium

Omnicom Media in datapact met Criteo

De internationale marketinggroep Omnicom gaat digitale detaildata afnemen van Criteo. Met die gegevens kunnen de bureaus hun klanten benchmarks gaan verstrekken.

Marketing
Premium

TikTok gaat zoekadvertenties verkopen

TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.

Marketing

CDP als het brein van je marketing in een ‘privacy-first’-tijdperk

Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.

Data
Premium

Diverse bedrijven waaronder bol.com nemen gesprekken ‘in de wacht’ op

Zet de klantenservice van Achmea of Bol.com jou in de wacht? Dan is alles wat jij zegt alsnog te horen voor sommige van hun medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Radar.

Customer Service

Anneke Uiterweerd (Springbok) over hoe je vandaag de dag een loyaltyprogramma vormgeeft

Loyalty gaat niet meer (alleen) over sparen en kortingen maar over het ‘Umfeld’ van je klanten: hoe kun je de community ondersteunen?

Customer Loyalty
Premium

‘Retailmedia blijft snelstgroeiende reclamevorm’

Retailmedia is in 2023 en 2024 het snelstgroeiende online reclameformaat. Eind volgend jaar gaat 13,6 procent van de mondiale budgetten naar de reclameposities in webwinkels.

Marketing
Premium

Europese Digital Services Act start vandaag

Negentien grote techbedrijven dienen zich vanaf vandaag te houden aan de Europese Digital Services Act (DSA).  Ze moeten illegale inhoud en desinformatie gericht aanpakken, hun aanbevelingssystemen aanpassen en transparant zijn over online reclame via hun diensten. Regelovertreders kunnen hoge boetes krijgen.

Legal
Premium

Marketingbaas Peter van Mourik vertrekt bij Plus

Directeur marketing & communicatie Peter van Mourik verlaat Plus Retail. Hij gaat aan de slag als algemeen directeur bij de inkoopvereniging Maxxam, schrijft Foodclicks.

Food
Premium

Groeiversnelling reclame-omzet bol.com

Een nieuwe geldmachine staat aan bij bol.com en hij gaat steeds harder draaien. De inkomsten uit online reclame groeien van kwartaal op kwartaal.

Online advertising

Hoe je succesvolle Performance-Max-campagnes opzet

Performance Max wordt soms gezien als iets voor ‘luie’ marketeers. Dat klopt niet: het kan juist betere resultaten opleveren dan een ‘reguliere’ campagne.

Campagnes
Premium

Nominaties Website van het Jaar (2023) bekend

De nominaties voor de Website van het Jaar-verkiezing 2023 zijn bekend. Stemmen kan over twee weken, gedurende een maand.

Marketing

Hoe breek je als merk door in de wereld van esports?

In deze video vertelt Corné Dubelaar (Triple) over Team Gullit, de eerste onafhankelijke FIFA-academie ter wereld.

Marketing

Negen tips voor succesvolle performance marketing

Een goede marketeer is constant bezig met optimaliseren. Een grote uitdaging, want de ontwikkelingen binnen het digitale landschap gaan snel […]

Marketing
Premium

Nieuw marketingbureau voor startups

Steve Klare en Timo Archutowski, beiden afkomstig van online marketingbureau Level Up Group (LUG) uit Amsterdam, hebben besloten om samen een eigen bureau te starten. Bastian Lewis zal zich richten op online adverteren voor snelgroeiende startups en scale-ups.

Marketing