Koen Vanderhoydonck (TikTok): ‘omarm waar TikTok voor staat’
TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.
TikTok is een relatief nieuw medium voor merken en adverteerders. Gewoon wat advertenties plaatsen werkt minder goed: omarm de eigenheid van het medium.
De internationale marketinggroep Omnicom gaat digitale detaildata afnemen van Criteo. Met die gegevens kunnen de bureaus hun klanten benchmarks gaan verstrekken.
TikTok gaat een nieuwe advertentieformule lanceren binnen de pagina met zoekresultaten. Met de ‘Search Ads Toggle’ kunnen adverteerders zich richten op de gebruikers van het platform die specifiek meer willen weten over nieuwe producten of merken door zoekopdrachten in het zoekvak van de app te typen.
Voor moderne marketing is een Customer Data Platform onmisbaar. Het werkt als een brein in zijn functies en onderdelen en in hoe je het gezond houdt.
Zet de klantenservice van Achmea of Bol.com jou in de wacht? Dan is alles wat jij zegt alsnog te horen voor sommige van hun medewerkers. Dat blijkt uit onderzoek van Radar.
Loyalty gaat niet meer (alleen) over sparen en kortingen maar over het ‘Umfeld’ van je klanten: hoe kun je de community ondersteunen?
Retailmedia is in 2023 en 2024 het snelstgroeiende online reclameformaat. Eind volgend jaar gaat 13,6 procent van de mondiale budgetten naar de reclameposities in webwinkels.
Negentien grote techbedrijven dienen zich vanaf vandaag te houden aan de Europese Digital Services Act (DSA). Ze moeten illegale inhoud en desinformatie gericht aanpakken, hun aanbevelingssystemen aanpassen en transparant zijn over online reclame via hun diensten. Regelovertreders kunnen hoge boetes krijgen.
Directeur marketing & communicatie Peter van Mourik verlaat Plus Retail. Hij gaat aan de slag als algemeen directeur bij de inkoopvereniging Maxxam, schrijft Foodclicks.
Een nieuwe geldmachine staat aan bij bol.com en hij gaat steeds harder draaien. De inkomsten uit online reclame groeien van kwartaal op kwartaal.
Performance Max wordt soms gezien als iets voor ‘luie’ marketeers. Dat klopt niet: het kan juist betere resultaten opleveren dan een ‘reguliere’ campagne.
De nominaties voor de Website van het Jaar-verkiezing 2023 zijn bekend. Stemmen kan over twee weken, gedurende een maand.
In deze video vertelt Corné Dubelaar (Triple) over Team Gullit, de eerste onafhankelijke FIFA-academie ter wereld.
Een goede marketeer is constant bezig met optimaliseren. Een grote uitdaging, want de ontwikkelingen binnen het digitale landschap gaan snel […]
Steve Klare en Timo Archutowski, beiden afkomstig van online marketingbureau Level Up Group (LUG) uit Amsterdam, hebben besloten om samen een eigen bureau te starten. Bastian Lewis zal zich richten op online adverteren voor snelgroeiende startups en scale-ups.