Nieuwe creative director bij Somention
Fouad El Hamdaoui gaat aan de slag als creative director bij het onafhankelijke socialmediabureau Somention uit Rotterdam.
Fouad El Hamdaoui gaat aan de slag als creative director bij het onafhankelijke socialmediabureau Somention uit Rotterdam.
Het Nederlands Dagblad kiest voor cookieloos adverteren. De kwaliteitskrant van christelijk Nederland beheert nu alle online advertentieruimte op zijn website met techniek van Opt Out Advertising.
Voor veel merken is een luchthaven geen vanzelfsprekende advertentielocatie. Het vereist kennis van de passagierservaring: ‘best practices’ vanuit Schiphol.
In de aandachtseconomie lukt het de grote streamingdiensten publiek te trekken. Carlijn Postma neemt dat als model voor contentcreatie: binge-marketing.
Doorlopende gepersonaliseerde content in een steeds complexer digitaal landschap? ‘Digital-centric’ en datagedreven contentdistributie zijn de sleutel.
WPP kan sneller, meer foto’s, video’s en animaties maken middels een strategisch pact met technologiebedrijf NVIDIA. Diens AI-cloud en specialistische chips laten de creatievelingen van de reclamereus efficiënter werken.
De doorsnee marketeer heeft vandaag de dag te maken met een groeiend aantal kanalen, waardoor de complexiteit van het monitoren […]
Marie-Stella-Maris is een Nederlandse sociale onderneming met een missie. ‘Toegang tot schoon water en hygiëne voor iedereen, wereldwijd!’ Met de verkoop van mineraalwater, body care en luxe huisparfums richtte men zich traditioneel op de horeca. Online moet belangrijker worden, zegt CEO Micha Medendorp in (Emerce) Digital Marketing TV. Het interview is dinsdag samen met andere video’s na registratie gratis te bekijken.
De opkomst van open source marketing, via AI-modellen, is niet te stuiten en zal het marketingvak naar een nieuwe realiteit tillen.
Marketingbureau Fingerspitz heeft deze week in Madrid twee IAB Europe MIXX Awards, een jaarlijkse internationale reclameprijs.
Het van oorsprong Amerikaanse performance marketingbureau Wunderkind dat sinds vorig jaar een Nederlandse vestiging heeft, mag die naam niet langer gebruiken op last van de Nederlandse Wonderkind-groep. Dat blijkt uit een deze week gepubliceerd vonnis van de Rechtbank Den Haag. Hoewel de namen verschillen, bestaat er volgens de rechter verwarringsgevaar.
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft sinds het ingaan van striktere regels voor doorschakeldiensten 163 telefoonnummers uit de 0906-nummerreeks ingetrokken. De komende weken trekt de ACM er nog eens zo’n 250 in.
Meer focus op het merk dan op het product. Dat is de grote verandering waar Alexandra Legro, Global Marketing & Communications Director Hunkemöller, de komende tijd aan werkt. Door een platform te creëren waar ook maatschappelijk uitdagende onderwerpen bespreekbaar worden. “Het gaat niet meer om mooie plaatjes laten zien, maar het bouwen van community’s.”
Fashionmerk Daily Paper zet tegenwoordig 60 procent van het marketingbudget vol in op TikTok. Dat levert een rendement op dat drie tot vier keer hoger is dan bij andere kanalen. Volgens CEO Rodney Lam ‘een heel andere manier van marketing bedrijven’. Hij vertelt er over op Emerce Fashion, een serie video’s over digitale ontwikkelingen in de mode industrie.
Drie Nederlandse bedrijven met de focus op e-mail automation software binnen de internationale organisatie Spotler Group hebben besloten om de krachten de bundelen en onder de naam Spotler als één organisatie te opereren.