More stories

Premium

Jumbo lanceert selfservice platform voor adverteerders

Jumbo biedt leveranciers voortaan de mogelijkheid om producten extra onder de aandacht te brengen bij haar klanten. Via het nieuwe Jumbo self-service platform in samenwerking met Streaem kunnen merken nu snel en doelgericht sponsored product campagnes opzetten, real-time monitoren en optimaliseren.

Online advertising
Premium

ShowHeroes met nieuwe formats voor connected tv

Technologiebedrijf ShowHeroes brengt nieuwe advertentieformaten uit die specifiek bedoeld zijn voor connected tv.

Online advertising
Premium

Google sponsor Engelse voetbalbond FA

Google sluit met zijn telefoonlijn Pixel een meerjarig sponsorcontract met The Football Association, de Engelse voetbalbond.

Sport
Premium

Nike in meerjarig pact met Fortnite

Nike en Fortnite sluiten een langdurig samenwerkingsverband. De eerste vruchten daarvan zijn live: versmeltingen van de respectievelijke werelden en producten in de digitale en fysieke wereld.

Online marketing
Premium

AVG-boete Criteo: 40 miljoen euro

De Franse toezichthouder op de privacy legt Criteo een geldboete op van veertig miljoen euro. Het reclametechnologiebedrijf kon niet aantonen dat het toestemming had om profieldata te verwerken van een groep online gebruikers.

AVG

AI en tech-innovaties kantelen het marketingvak

Marketing was altijd al datagestuurd en vol repetitieve processen. Juist daarom staan we aan de start van een door technologie aangedreven revolutie.

Digital Transformation

Klanttevredenheid centraal: hoe je je voorbereidt op de transitie van CRO naar CXO

CRO is een optimalisatiemethode die zich richt op de verkoopstrategie. CXO, daarentegen, draait om het optimaliseren van de customer experience.

Customer Experience
Premium

Adverteerders warm voor digitale buitenreclame

Digitale buitenreclameborden vormen vijftien procent van het totale schermaanbod in Nederland. Deze dragers zijn goed voor ongeveer 49 procent van het totale OOH-budget.

Marketing
Premium

Nederlandse marketeers: geen haast met AI

Datagedreven marketeers in Nederland herkennen de opkomst van AI in hun vak, maar kijken de ontwikkelingen nog aan. Nog niet de helft is er serieus mee bezig.

Marketing

Hoe zat het ook alweer? Retailmedia (letterlijk) van A tot Z uitgelegd

Retailmedia is in korte tijd een belangrijke nieuwe vorm van adverteren geworden. Een ABC met de belangrijke (en obscuurdere) begrippen uit die wereld.

Retailmedia
Premium

Media Futures Market over op abonnementmodel, naar Engeland

Het Nederlandse advertentieplatform Media Futures Market is vernieuwd, stapt over op een abonnementenmodel en zet de eerste stappen op de Engelse markt.

Marketing
Premium

Infographic: generatieve AI verandert marketinglandschap

Generatieve AI verandert het marketinglandschap en zorgt voor een revolutie in de manier waarop bedrijven omgaan met hun doelgroepen. Generatieve AI wordt op verschillende manieren gebruikt in marketing, zoals e-mailmarketing, marketing lead scoring, klantenserviceroutering, fraudedetectie, cross-selling en upselling en chatbots van de klantenservice. 77 procent van de bedrijven onderzoekt kunstmatige intelligentie, waa

Artificial Intelligence

‘Thought leadership’ en ‘branded search’: hoe je werkt aan je online autoriteit

Steeds vaker krijgen bureaus de vraag of men iets moet met ‘thought leadership’ en ‘branded search’. In dit artikel ga ik op op het hoe en waarom.

SEO
Premium

Musk: ‘Alle adverteerders Twitter komen terug’

De nieuwe eigenaar van Twitter is ervan overtuigd dat praktisch alle adverteerders die het platform verlieten weer zullen terugkomen.

Online advertising
Premium

Ocean Outdoor breidt netwerk uit met drie winkelcentra Wereldhave

Wereldhave en Ocean Outdoor hebben drie nieuwe groot formaat digitale schermen geïnstalleerd in Dordrecht, Capelle aan den IJssel en Hoofddorp. Deze aanvulling op de schermen in de winkelcentra in Middenwaard, Nieuwegein en Arnhem brengt het totale aantal Wereldhave winkelcentra in het Ocean-portfolio op zes.

Marketing