Seeders betreedt Aziatische markt
Seeders gaat de Chinese en Japanse markt betreden. Het online marketing bureau, in Nederland gevestigd in Zwolle en Amsterdam, doet dit samen met Dragon eCommerce (China) en Alexander van Aken (Japan).
Seeders gaat de Chinese en Japanse markt betreden. Het online marketing bureau, in Nederland gevestigd in Zwolle en Amsterdam, doet dit samen met Dragon eCommerce (China) en Alexander van Aken (Japan).
Google onthult officieel een nieuw 3D-logo voor Android. Het doel van deze bijgewerkte branding is om ‘Android te helpen verbinden met Google’.
T-Mobile Nederland heeft zijn naam vanochtend veranderd in het nieuwe Odido. Alle 119 winkels zijn vannacht omgekat. De merken T-Mobile en Tele2 Mobiel verdwijnen van de markt.
De audioreclamebestedingen in het eerste half jaar van 2023 bedroegen ruim 105 miljoen euro. Dit is een stijging van 4,4 procent ten opzichte van recordjaar 2022. Hiermee vestigt sectorfederatie Audify – in een jaar waarin het nieuwe NMO Luisteronderzoek is geïntroduceerd – opnieuw een record. Audify publiceert vandaag de netto audioreclameomzet over het eerste half jaar van 2023.
Zonder de juiste vaardigheden van de CX-specialist missen organisaties de kracht om hulpmiddelen als AI echt effectief te gebruiken.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) eist van sociale media-monitoringbedrijven dat gebruikers van X (voorheen Twitter) duidelijkheid krijgen over welke organisaties hun berichten hebben verzameld en ingezien. Uit onderzoek van AG Connect, Binnenlands Bestuur en iBestuur blijkt dat berichten van nagenoeg alle Nederlandse gebruikers op het platform verzameld zijn voor overheidsorganisaties.
De mogelijkheid was een paar jaar weg maar is nu weer terug: Meta biedt opnieuw de mogelijkheid voor het zelf doen van conversion-lift-studies.
Amazon, een van de grootste adverteerders ter wereld, zoekt een nieuw mediabureau. Jaarlijks geeft Amazon 5 miljard dollar uit aan reclame, volgens onderzoeksbureau COMvergence.
Zo’n 80 procent van de consumenten wordt weleens lastiggevallen door telefoontjes van marketeers die iets aan hen willen verkopen. Dat blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. De telemarketingwet die in 2021 van kracht werd en een einde moest maken aan deze telefoonterreur, werkt niet goed.
Er zijn in Nederland twee miljoen mensen met een beperking. Vanaf 2025 moeten alle professionele websites en apps volledig toegankelijk zijn voor hen. Onderzoek laat zien dat het nog slecht gesteld is.
Tijdens een ingelaste algemene ledenvergadering hebben de leden van VIA en MWG unaniem ingestemd met een fusie tussen beide brancheverenigingen. […]
AI kun je inzetten om je advertentiebudget zo efficiënt mogelijk in te zetten. De software Billy Grace werkt daarvoor met eigen tracking en attributie.
Reclamebureaus in Nederland hebben het zwaar. Het aantal bureaus daalt steeds sneller, zo blijkt uit cijfers van BoldData. De afgelopen 10 jaar is het aantal reclamebureaus met bijna 10 procent afgenomen: van 28.010 bureaus begin 2014 naar 25.360 in 2023.
Mediaplatform RetailMedia.One gaat eind van deze week van start. Grote adverteerders en bureaus kopen er hun landelijke mediabereik op retailmedia in. De resultaten worden onafhankelijke gevalideerd en uniform gerapporteerd met Motivaction-data.
Digitale bureaugroep 4NG, onderdeel van Conclusion, verwelkomt allround online marketingbureau Blauwe Monsters. Het marketingbureau biedt dienstverlening binnen alle gebieden van online marketing, waaronder SEO, SEA, CRO, content en marketplaces.