More stories

Premium

DDMA maakt genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes bekend

De genomineerden voor DDMA Experimentation Heroes zijn bekend. Genomineerd zijn: ANWB (2 keer), Centraal Beheer, DELTA Fiber, Odido, Polaroid, Nederlandse Loterij, TomTom en PostNL. Zij lichten hun case toe tijdens DDMA Experimentation Heroes.

Marketing
Premium

Week van de Toegankelijkheid belicht online gebreken

De Week van de Toegankelijkheid belicht tot en met vrijdag de drempels die miljoenen Nederlanders met een beperking dagelijks tegenkomen. In de digitale wereld zijn nog heel veel stappen te zetten.

Digital Design
Premium

2024: Scherper toezicht op cookies en online tracking

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) krijgt komende jaren extra budget van het ministerie van Binnenlandse Zaken om zich beter te richten op toezicht op cookies en online tracking.

Privacy
Premium

Creatief bureau Dawn gaat verder als Springbok

Amsterdams creatief strategisch bureau Dawn gaat vanaf vandaag verder als Springbok, de naam van het bedrijf waar het sinds maart 2022 onderdeel van is.

Digital Agencies
Premium

(Emerce TV) Essent: ‘Ineens hadden we 20 miljoen bezoeken per dag’

Essent is de grootste energiemaatschappij van Nederland met de hoogste klanttevredenheid. In 2023 werd het bedrijf uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste bedrijf van Nederland in de energiebranche, samen met Greenchoice.

Customer Service
Premium

(Emerce TV): het succesverhaal van STËLZ

Hard seltzer: drie jaar geleden wist amper iemand wat het was, inmiddels wordt het alcoholzuinige, glutenvrije en suikervrije drankje van STËLZ van Milan Voet en Glenn Cornelisse overal in Nederland gedronken. ‘We zouden graag op TikTok adverteren, maar daar is alcohol taboe,’ vertellen beiden in de videocollectie Engage.

Online marketing
Premium

Duitse displaymarkt: veertig procent is video

Adverteerders geven dit jaar ruim twee miljard euro uit aan videoreclame. Dat is veertien procent meer dan vorig jaar. Bijna de helft van alle uitgaven aan digitale displayreclame gaat naar videocommercials.

Online advertising
Premium

Ocean Outdoor breidt uit in Utrecht met groot scherm en totems

Met een groot digitaal impactvol scherm (15m2) en twaalf digitale totems breidt Ocean Outdoor haar netwerk uit in winkelcentrum Shoppingcenter Overvecht, Utrecht.

Online advertising

De Nederlandse consument wordt steeds duurzamer: zes prominente klantsegmenten

Aan de hand van zes duidelijk gedefinieerde klanttypen kun je een effectiever beleid ontwikkelen dat aansluit bij hun duurzaamheidsbehoeften.

Sustainability

Tim Wilson over analytics: ‘We moeten het zoeken naar een “objectieve waarheid” vermijden’

Tim Wilson is een analyticsveteraan met ervaring bij vele grote bedrijven in verschillende sectoren. Hij geeft zijn visie voor de toekomst van analytics.

Analytics
Premium

Nieuw label voor sportmarketing

Capital Advertising lanceert een nieuw label voor sportmarketing. Onder de naam Capital Sports geeft het allround marketingbureau uit ’s-Hertogenbosch zijn dienstverlening in het sportieve spectrum ‘een eigen gezicht’.

Online marketing

Bloemenwinkel.nl mag naam Fleurop niet voor advertenties gebruiken

Bloemenwinkel.nl, onderdeel van een netwerk van bloemisten, mag van de rechter niet langer gebruik maken van het teken Fleurop als zoekwoord voor internetadvertenties in de zoekmachine van Google.

Search
Premium

EDAY: AI in een nieuw marketing tijdperk

In de huidige wereld waar kunstmatige intelligentie pijlsnel de spil van de technologie wordt, staat de marketingwereld aan de vooravond van een nooit eerder geziene omwenteling. In een prikkelende presentatie op EDAY (5 oktober) zal Tim van der Wiel van Spooky de enorme impact van AI op de marketingbranche verkennen.

Online marketing
Premium

Influencers aarzelend met ‘groene postings’

Het merendeel van de influencers wil wel posten over groen en duurzame zaken, maar de meesten voelen zich geremd. Ze durven niet vrijuit te spreken.

Influencer marketing

De impact van ‘purpose-driven’ op de marketingwereld

De ‘waarom’-vraag ontpopt zich binnen de marketingwereld steeds meer als de belangrijkste vraag die organisaties zichzelf stellen.

Strategy