More stories

Premium

Opnieuw overname voor Happy Horizon: GX

GX, specialist in digital marketing software en diensten, voegt zich bij digitale bureau Happy Horizon. Met de toetreding voegt de bureaugroep naar eigen zeggen direct flinke slagkracht toe aan diens proposities.

Digital Agencies
Premium

OmnicomMediaGroup stelt Jeroen Beeke aan als Managing Director Digital, en Angelique Schreuders als Managing Partner OMD

Per 1 september zal Jeroen Beeke aantreden als Managing Director Digital OmnicomMediaGroup Nederland. Hij komt vanuit OMD waar hij sinds 2019 de leiding had over de digitale vloer van OMD.

Digital Agencies
Premium

Marloes Posthuma wordt directeur van De Reclame Fabriek

Marloes Posthuma wordt directeur van De Reclame Fabriek. Posthuma, die sinds 2018 werkzaam is bij het bureau, zal samen met oprichters Erik van de Kleut en Marieke de Koning de directie vormen.

Digital Agencies
Premium

Nieuwe AI-tool stelt visuele leeftijd modellen alcoholreclame objectief vast

https://persportaal.anp.nl/artikel/4b349a87-50eb-472f-b043-39aedee893d9/nieuwe-ai-tool-stelt-visuele-leeftijd-modellen-alcoholreclame-objectief-vast

Marketing

Recensies segmenteren met AI en Natural Language Processing

AI en Natural Language Processing kun je inzetten om recensies van klanten te analyseren en inzicht te krijgen in wat je sterke en zwakkere punten zijn.

Customer Experience
Premium

Infographic: advertentietypen van Facebook

Meta heeft een overzicht gemaakt van zijn advertentietypen, belangrijke best practices en meer. En hoewel je de meeste van deze advertentie-indelingen waarschijnlijk al kent, is het de moeite waard om kennis te nemen van de specifieke advertentiekenmerken om een boost aan je resultaten te geven.

Facebook Advertising

Outtask neemt Aspen Digital over na faillissement

Outtask neemt neemt Aspen Digital over na een faillissement. Het digitale bureau zal zelfstandig blijven opereren onder zijn huidige merknaam, met behoud van de partnergerichte dienstverlening en innovatieve productontwikkeling.

Digital Agencies
Premium

Derde van jongeren koopt producten door influencers

Influencermarketing op sociale media wordt steeds groter. Vooral jongeren tussen de 15 tot 21 jaar zien vaak reclame van influencers voorbijkomen. En deze vorm van adverteren blijkt ook nog eens effectief, want een derde van alle jongeren geeft aan producten te kopen door influencers. Dit blijkt uit het jaarlijks terugkerende Grote Jongerenonderzoek van Mediahuis, Wayne Parker Kent en MediaTest.

Influencer marketing
Premium

‘Gezonde groei digital agencies in eerste helft 2023’

Nederlandse digital agencies zijn in het eerste kwartaal gegroeid met 14,42 procent. Voor het tweede kwartaal is dit 9,47 procent. Voor de eerste helft bedraagt de gemiddelde omzetgroei 11,82 procent. Dit leidt Teamleader af uit gebruikersdata van agencyklanten. Teamleader bedient ongeveer 4000 klanten in het Nederlandse agencysegment.

Digital Agencies
Premium

Bravoure neemt Remco Frank aan als Creative Director

Bravoure, strategisch digitaal bureau in Amsterdam, versterkt het team met de komst van Remco Frank (46) als Creative Director.

Digital Agencies

Van innovatie tot inspiratie: een verslag van Emerce Digital Marketing Live 2023

Met nog 1500 vakgenoten waren we aanwezig bij Emerce Digital Marketing Live. Een verslag van de thema’s en presentaties die ons het meeste opvielen.

Marketing
Premium

De Nieuwe Zaak overgenomen door United Playgrounds

Digital commerce bureau DNZ (De Nieuwe Zaak) sluit zich aan bij United Playgrounds om met een breder pakket aan diensten, beter in te kunnen spelen op grotere en complexere vraagstukken bij haar klanten. Hiermee is DNZ de volgende overname van United Playgrounds. Eerder werd Globrands ingelijfd. Financiele details zijn niet bekend gemaakt.

Digital Agencies
Premium

Infographic: Google Search Cheat Sheet

Je kunt veel meer uit Google Search halen dan je denkt, als je de juiste combinatie van trefwoorden gebruikt. Het team van SEMRush heeft een lijst samengesteld met enkele van de beste Google Search tips om je zoekopdrachten te optimaliseren.

Search
Premium

Opt Out Advertising sluit pact met Jet-Stream

Mediabedrijven kunnen meer geld gaan verdienen aan videoreclame vanwege de nieuwe samenwerking tussen Opt Out Advertising en techbedrijf Jet-Stream.

Marketing

Waarom de revolutie die retailmedia heet juist nu plaatsvindt en waarom meedoen loont

Retailmedia biedt voordelen voor zowel adverteerders (extra omzet) als adverteerders (via matchen van ‘first-party’ data gerichte doelgroepen bereiken).

Retailmedia