More stories

Native advertising: de lezer in opstand?

Native advertising, advertenties die moeten opgaan in de redactionele content, wint aan belang. Maar uitgevers en marketeers zijn nog zoekende naar een manier om er een duidelijk label aan te hangen zonder dat het consumenten afstoot.

Marketing

Infographic: advertentieformaten Facebook

Facebook verandert de formaten van zijn advertenties aan de lopende band, of het nu gaat om desktop of mobiele advertenties. En dus heeft Nanigans alle feiten nog eens handig onder elkaar gezet in een infographic. Print hem uit en hang hem aan de muur.

Marketing

Persgroep start met geprogrammeerd inkopen

De Persgroep biedt adverteerders vanaf vandaag de mogelijkheid om geprogrammeerd advertentieruimte in te kopen. Een aantal homepage IAB formaten op AD.nl, volkskrant.nl, trouw.nl, parool.nl en tweakers.net wordt via programmatic buying aangeboden.

Marketing

Twitter koopt mobiel advertentiebedrijf

Twitter volgt Facebook en Google met zogenoemde appinstallatie advertenties. Vanaf nu kunnen gebruikers meteen naar de App Store of Google Play worden geleid.

Conversie

E-mail is verre van morsdood

De dood van e-mail is stellig overdreven, dat blijkt weer eens uit een tiental statistieken die Business2Communinity een dezer dagen publiceerde. Met andere woorden: e-mail marketing is en blijft nog even heel belangrijk.

E-mailmarketing

Facebook experimenteerde in het geheim met emoties

Facebook blijkt een week lang een experiment te hebben uitgevoerd onder 700.000 Engelssprekende gebruikers om te kijken of met bepaalde berichten hun stemming kon worden beïnvloed. Het bedrijf heeft de onderzoeksresultaten inmiddels gepubliceerd.

Marketing

Mobiel: de revolutie van de klantervaring

Er is een mobiele mind shift gaande bij consumenten. Ze verwachten te krijgen wat ze willen, op elk moment en in hun onmiddellijke context. Mobiel wordt het primaire kanaal voor klantinteractie.

Customer Experience

Adverteerders Yahoo betalen alleen nog voor ‘zichtbaarheid’

Yahoo brengt voortaan alleen nog kosten in rekening voor display advertenties die zijn geheel worden bekeken, en dus niet ‘onder de vouw’ verdwijnen.

Marketing

Wat B2B marketeers niet van B2C moeten leren

Al enige tijd wordt gesteld dat B2B en B2C marketing naar elkaar toe groeien, en B2B marketeers de principes van B2C zouden moeten omarmen. Maar tussen B2B en B2C blijven nu eenmaal grote verschillen bestaan, stelt Shari Johnston, hoofd Integrated Marketing bij Demandbase.

B2B Digital

Vier manieren waarop Big Data e-commerce verandert

Big Data, automatisch leren en diepe neurale netwerken gaan voor een efficiëntere, gepersonaliseerde en zelfs geautomatiseerde customer journey zorgen. Hiermee staat e-commerce op de rand van een enorme verschuiving die de gehele klantrelatie op zijn kop zal zetten.

Analytics

PIBN wordt Dutch Digital Agencies, verlegt koers

De vereniging voor internetbureaus PIBN verandert zijn naam in Dutch Digital Agencies en wil daarmee een veel bredere bedrijvengroep aanspreken. “We willen de markt voor alle digital native bedrijven verder helpen professionaliseren”, aldus bestuurslid Adjan Kodde.

Marketing

Marketeers en mediabureaus denken verschillend over analytics

Marketeers en mediabureaus hanteren verschillende uitgangspunten voor het gebruik van klantanayses. Dat blijkt uit een nieuwe studie van Econsultancy and Lynchpin.

Analytics

Britse advertentiewaakhond grijpt in bij native advertising

Het Britse online aanbevelingsplatform Outbrain is op de vingers getikt door de advertentiewaakhond Advertising Standards Authority (ASA) vanwege verhulde advertenties op de site van het dagblad The Independent.

Marketing

Beheertool SocialSensr brengt focus

Het Nederlandse bedrijf SocialSensr lanceert een naar eigen zeggen innovatief Social Media Management Systeem waarmee bedrijven hun activiteiten op het gebied van sociale media eenvoudig kunnen beheren. Op die manier kunnen ze hun reputatie bewaken, maar ook campagnes uitvoeren.

Customer Service

De beste SEO-aanpak

In de vele jaren waarin ik als SEO-adviseur werkzaam ben, is de meest gestelde vraag: Hoe start je een goed SEO traject?. Verrassend genoeg heeft deze vraag hetzelfde antwoord bij zowel grote gevestigde merken als voor start-ups die hun eerste online stappen zetten. De onderstaande aanpak omvat de rol van een termonderzoek, technische aanpassingen, copywriting, conversie optimalisatie en link building.

Marketing