More stories

Social Media: de psychologie van het delen

Wil je dat mensen je content delen? Zorg er dan voor dat je begrijpt waarom ze dat doen! Dit artikel is gebaseerd op onderzoek van de New York Times. Ze onderzochten waarom mensen informatie online delen en hoe je als marketeer optimaal van deze kennis gebruik kunt maken.

Marketing

Eerste robots betreden winkelvloeren bij retailers

Het klinkt als verre toekomst en onpersoonlijk, maar de robots die Nestlé en Lowes op de winkelvloer brengen zijn vooral functioneel.

Customer Service

Hoe trek je meer lezers voor je blog? (infographic)

Iedereen herkent het probleem: Je spendeert enorm veel tijd aan het schrijven van een mooi blogartikel, waarna geen hond het leest. Echter, maar weinig bloggers maken gebruik van de mogelijkheid om lezers te laten abonneren op een blog. Die krijgen ze dan per e-mail binnen. Zo bouw je veel beter een relatie op met geïnteresseerden. Zie hier enkele handige tips om van lezers abonnees te maken.

Contentmarketing

Penguin 3.0: een update over een update

Penguin 3.0 is afgelopen vrijdag 17 oktober uitgerold. Dit is een update (eigenlijk ‘refresh’) van het Google algoritme Penguin., dat in het voorjaar van 2012 voor het eerst geïmplementeerd werd om met name spam-links tegen te gaan. Zoals te verwachten was, laaide de discussie in verschillende SEO-blogs en -fora op. Intussen is er meer bekend over de gevolgen van de update.

Marketing
Premium

2,75 miljoen dollar voor native advertising-platform Powerlinks

Het Londense advertentieplatform Powerlinks – gespecialiseerd in native advertising – heeft 2,75 miljoen dollar aan financiering opgehaald voor zijn Amerikaanse expansie. Dat geld komt bovenop een eerdere investering van 1,25 miljoen.

Marketing

Appmarketing iPhone weer duurder

De kosten voor appmarketing zijn fors gestegen door de komst van iPhone 6 en iPhone 6 Plus. Dat meldt marketingplatform Fiksu. Om een loyale iOS-gebruiker aan te trekken, betaalt een marketeer nu al gemiddeld 2,25 dollar. Dat was nog 1,86 dollar in augustus.

Marketing

Microsoft verwerkt WebRTC in Internet Explorer

Microsoft heeft de ondersteuning toegezegd voor Web Real-Time Communication (WebRTC) in zijn browser Internet Explorer. Dat komt niet als een verrassing. WebRTC is een bedreiging voor Skype.

Customer Service

Facebook Conference: Facebook belangrijkste bron webverkeer, Twitter levert in

Facebook blijft de belangrijkste bron van webverkeer, al stoomt Pinterest flink op. Dat blijkt uit metingen van Shareaholic over het derde kwartaal bij 300.000 websites en 400 miljoen unieke bezoekers. Voor content marketing blijft Facebook dus voorlopig onmisbaar.

Contentmarketing

YouTube: Kijkabonnementen komen. Ooit.

YouTube wil op termijn abonnementen gaan introduceren zodat kijkers verlost zijn van te opdringerige reclames. Wanneer dat moment komt, kan directeur Susan Wojcicki niet zeggen.

Marketing

De banneradvertentie is twintig jaar oud en springlevend

De banneradvertentie is al vele jaren geleden doodverklaard, maar na twintig jaar is hij nog steeds niet verdwenen. De mogelijkheden voor (re)targeting en relevantie houden de banner op de been.

Marketing

Google geeft Ieren exportadvies

Google wil het Ierse bedrijfsleven een duwtje in de rug geven door ondernemingen te adviseren over online export. Dat meldt The Independent. Al 2000 bedrijven zijn van advies voorzien.

B2B Digital

SEO-onderzoek: de best scorende Nederlandse websites

Op basis van organische zoekresultaten heeft iProspect de best scorende Nederlandse websites in kaart gebracht. Het onderzoek, dat voorheen bekend was onder de naam Top 100 online vindbaarheid, is nu voor de achtste keer uitgevoerd. Het onderzoek geeft inzicht in de SEO performance van vijftien verschillende branches. De winnaars: Zalando en Wikipedia.

Marketing

Ineens in de mode: het retroweb

Webontwerpers ontlenen steeds vaker inspiratie aan het web van de jaren negentig, toen internetten nog moest via een inbelmodem en het World Wide Web zo traag als modder was. Paul Ford heeft nu een bedrijf Tilde.club opgericht dat alleen retropagina’s wil hosten.

Marketing

E-mail als verkoopkanaal staat ook in 2014 stevig in de schoenen

Het Nationaal E-mail Onderzoek 2014 is een onderzoek naar hoe de Nederlander e-mailt en appt. Het onderzoek laat een aantal mooie conclusies zien. Allemaal opgedeeld in rubrieken die marketeers onmiddellijk herkennen. Denk aan: leesmomenten, spam, de inbox en koopgedrag. En vooral in de rubriek koopgedrag valt de kracht van e-mail op: de Nederlander gebruikt commerciële e-mailberichten veelvuldig om online producten aan te schaffen.

E-mailmarketing

(Facebook Conference) Hoe Philips schittert op Facebook

Met ruim 5 miljoen volgers is Philips een van de grootmachten op Facebook. Daar lanceren zij nieuwe producten en gaan zij in gesprek met de achterban. Hoe weet Philips een gevarieerde doelgroep, van consument tot arts tot techneut online te overtuigen? Volgende week hoor je er meer over op Facebook Conference, op 5 november in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam.

Facebook