Doe je blog (nog) niet weg
Volgens studies laten steeds meer marketeers blogs links liggen ten faveure van sociale media. Met andere woorden: het lange baan-werk wordt ingeruild voor korte sprints. Maar is dat verstandig?
Volgens studies laten steeds meer marketeers blogs links liggen ten faveure van sociale media. Met andere woorden: het lange baan-werk wordt ingeruild voor korte sprints. Maar is dat verstandig?
Ook webontwerpen gaan ‘open source’. Platform Froont, reeds gelanceerd in 2013, is een dezer dagen officieel van start gegaan. Hier kunnen responsive ontwerpen worden gedeeld en waar nodig verbeterd.
De domeinnaam Holiday.com wordt in november geveild en zal volgens experts zo’n 27 miljoen euro opbrengen. Heel veel geld voor een url, waarvan je je kunt afvragen of de doorsnee consument er wel op zit te wachten. Want zeg nou eerlijk, zou jij dit webadres intypen als je een reis wilt boeken? Lijkt me niet. De doorsnee consument weet inmiddels ook wel beter en zal zijn heil zoeken in andere zoekstrategieën die een beter resultaat opleveren
Krantenuitgever NDC mediagroep houdt een proef met iBeacons om reclame via online en offline media bij elkaar te brengen.
Social is serious business. Voor enkele merken is social zelfs the new normal. Dat zijn enkele conclusies van de alweer zevende editie van de Social Media Monitor die een dezer dagen in Amsterdam werd gepresenteerd. Wat waren afgelopen jaar de belangrijkste verschuivingen?
De Europese Unie trekt tussen 2016 en 2020 een half miljard euro uit voor Big Data. Bedrijven als Atos, Sap en Siemens investeren nog eens gezamenlijk 2 miljard euro. Dat heeft scheidend Eurocommissaris Neelie Kroes vandaag bekend gemaakt.
Net als de Russische wetenschappers die om de zoveel jaar voorspellen dat de wereld vergaat. Zo wordt ook vrijwel voortdurend voorspeld dat het tijdperk van de e-mail nu toch echt aan zijn einde komt. Om de haverklap worden er nieuwe producten en diensten aangekondigd die de strijd aangaan met e-mail. Het idee wordt gepresenteerd als de nieuwe “e-mail killer” en de investeerders staan in de rij.
Big Data-bedrijven Teradata en Cloudera gaan samenwerken. Als gevolg daarvan lanceert de eerste een clouddienst gebaseerd op Hadoop, een van de specialiteiten van Cloudera.
Het Amerikaanse Salesforce, nu vooral gespecialiseerd in klantrelatiesoftware, stapt in analytics. Het bedrijf kondigt vandaag op zijn jaarlijkse congres Dreamforce in San Francisco Wave aan, oftewel de Salesforce Analytics Cloud.
Een slechtwerkende app kan een reden zijn om va merk of aanbieder te wisselen. Dat blijkt uit het MobileMarketing.nl Consumentenonderzoek 2014 van Adformatie en MediaBunker, in samenwerking met iCulture en Androidworld.
Het online platform Bieblio wil de grootste online boekenkast van Nederland worden. Gemiddeld kopen Nederlanders 17 nieuwe boeken per jaar. Die kunnen ze nu uitlenen via internet.
Wereldwijd dé autoriteit worden op het gebied van dancemuziek, dat is kort samengevat de ambitie van Spinnin’ Records. Oprichter en managing director Eelko van Kooten (44) ziet dat momentum mede dankzij online met rasse schreden dichterbij komen. “We nemen beslissingen op basis van data-analyse en gevoel.”
Afgelopen week werd in Amsterdam de zevende editie van de jaarlijkse Social Media Monitor gepresenteerd. ING werd dit keer door de jury verkozen als merk met de beste social media inzet vanwege de naadloze integratie van social media binnen de organisatie. Merken geven aan te werken aan de professionalisering en verdere integratie van social media. Social wordt in de toekomst steeds meer gezien als regisseur van klantdialoog.
De Universiteit Twente wordt de wetenschappelijke partner van het Nederlandse Team Brunel tijdens de Volvo Ocean Race. Deze meest prestigieuze zeilwedstrijd ter wereld wordt driejaarlijks gehouden en start dit weekend met de eerste oceaanetappe naar Kaapstad. Studenten uit Twente gaan tijdens het evenement big data-analyse uitvoeren.
Een nieuwe startup The Grid zet kunstmatige intelligentie in om het ontwerpproces van websites te versnellen. Het doet dit door tekst en beeld te verzamelen en te analyseren en daaromheen in drie minuten een website te bouwen.