More stories

Google als concurrent van booking.com en cheaptickets.nl

In Nederland nog niet erg bekend, maar sinds april 2014 al live in de VS: Google Hotel Finder. Google Flight Finder is de andere reisvertical van Google en is al langer online. Deze is ontstaan na een overname van reisorganisatie ITA in 2010. De vraag is: wat is de strategie van Google met deze reisverticals en wanneer gaat men hier wat van gaat merken in Nederland? Reisbranche opgelet!

Marketing

De strijd tussen de Chinese zoekmachines

Afgelopen zomer publiceerde het China Internet Information Network Center (CNNIC) het tweejaarlijkse rapport over de stand van het internet in China. Het rapport geeft onder meer inzicht in de strijd tussen de Chinese zoekmachines.

Marketing

De geheimen van marketing automation (infographic)

De term bestaat al een tijdje, maar komt steeds vaker in de belangstelling. Bedrijven die investeren in marketing automation sparen door de inzet van software gemiddeld 15 procent uit. 44 procent van de respondenten uit onderzoek zegt dat ze die investering binnen zes maanden hebben terugverdiend, en 75 procent lukte dat binnen een jaar.

Marketing
Premium

Tien tips voor een succesvolle native advertising campagne

Nu het plaatsen van banners niet meer de gewenste resultaten opleveren, zoeken adverteerders naarstig naar andere online mogelijkheden om hun producten en diensten onder de aandacht te brengen. Native advertising lijkt de oplossing te zijn en de vraag is natuurlijk: hoe realiseer je een succesvolle campagne?

Marketing

Verse financiering voor ‘E-Commerce Customer Intelligence’

Tandem, een startup van voormalige werknemers van Grooveshark, heeft iets minder dan 1 miljoen dollar opgehaald voor zijn analytics aanbod.

Analytics

(Facebook Conference) Hoe FrieslandCampina babyvoeding verkocht via Facebook

Hoe verkoop je baby- en kindervoeding aan moeders in Mexico? Daar wisten ze bij FrieslandCampina wel raad mee. Het zuivelbedrijf besloot een volledige campagne via Facebook te voeren en wist zo zijn omzet te verdubbelen. Het is een van de interessantste cases die ter sprake zullen komen op de Facebook Conference, woensdag 5 november in Amsterdam.

Facebook

Videoreclame bij Instagram

Na maanden van ermee experimenteren biedt Instagram nu formeel video aan als nieuwe reclamevorm.

Marketing

Infographic: Schrijf traditionele media nog niet af

Traditionele marketingkanalen zijn alles behalve dood. Tv en radio blijven aantrekkelijk voor lokale adverteerders, en geloof het of niet: de papieren krant doet het nog beter, volgens Amerikaanse onderzoek van BrandMuscle. 81 procent van de respondenten stuurt ook nog gewoon reclame per post. Digibeten? Niet echt. De meeste lokale adverteerders hebben wel degelijk een website en Facebook en Twitter worden ook strategisch ingezet.

Marketing

Microsoft trimt advertentieverkoop

Microsoft heeft naar verluidt enkele tientallen mensen op straat gezet in zijn advertentieafdeling als onderdeel van de eerder aangekondigde reorganisatie.

Marketing

Nieuwe versie Outlook voor Mac alleen voor Office 365 gebruikers

Microsoft heeft een nieuwe versie van zijn mailprogramma Outlook voor Mac-gebruikers vrijgegeven, maar die is alleen beschikbaar voor gebruikers van Office 365, oftewel de betaalde cloudversie van Office. Het is weer een indicatie dat Microsoft vooral wil inzetten op de cloud.

E-mailmarketing

(eDay) *bliep doet een boekje open

Jongerenmerk Blyk van Vodafone stopt, maar *bliep is nog altijd springlevend. Het is nog altijd de enige (prepaid)provider waarbij gebruikers per dag het abonnement aan- of uit kunnen zetten. Per dag kunnen zij ook van tarief wisselen.

Customer Experience

eHealth Convention: hoe om te gaan met Big Data in de zorg?

Verzekeraars hebben zeer veel data tot hun beschikking. Hoe gaan die straks om met de kansen van al die gegevens? Wat kan er nu en wat wordt verwacht van de toekomst? De Nationale Denktank staat dit jaar in het teken van Big Data.

Analytics

Video advertentieplatform Chocolate naar Europa

Het Indiase bedrijf Vdopia lanceert een Europees platform voor de geprogrammeerde verkoop van mobiele video-advertenties onder de noemer Chocolate. Vdopia gebruikt een eigen videoformaat .VDO, waardoor videoadvertenties zonder Flash of plug-ins kunnen worden weergegeven.

Marketing

(Facebook Conference) De waarde van 440.000 vakantie-fans

In economisch mindere tijden wist reisorganisatie TUI Nederland harder te groeien dan de markt. Online speelt hierin een belangrijke rol; afgelopen jaar verkocht de organisatie voor 390 miljoen euro aan reizen, voornamelijk via Arke.nl. Ook groeide Arke al snel uit tot de grootste touroperator op Facebook.

Facebook

Shopify lanceert responsive checkout

Shopify, een van de populairste e-commerce platforms, heeft een responsive checkout ontwikkeld, oftewel een kassa die voor alle mobiele apparaten geschikt is.

E-commerce