More stories

Forrester: Mobiel nog steeds strategisch onderschat

Een nieuw rapport van Forrester Research zegt dat marketing managers in Europa en Amerika het mobiele kanaal nog steeds onderschatten en verkeerd inzetten. Velen zijn nog bezig met doelloos apps bouwen, terwijl CRM-integraties belangrijker zijn.

Customer Experience

Facebook Messenger wordt concurrent WhatsApp

Ruim 8,7 miljoen Nederlanders hebben WhatsApp op hun smartphone staan. Dat meldt Telecompaper in zijn onderzoek Dutch Apps Market. Het aantal gebruikers is met zeker 1 miljoen toegenomen ten opzichte van vorig jaar. Een goede tweede komt eveneens uit de stal van Facebook: Facebook Messenger gaat als een speer.

Facebook

Mobiele app marketing: van downloaden tot gebruiken

Sinds de komst van mobiele applicaties (apps) is het online speelveld wederom veranderd. Hoe zorg je ervoor dat je doelgroep je app vindt en downloadt in een, steeds groter wordende, zee aan apps? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je app vervolgens ook daadwerkelijk structureel gebruikt gaat worden?

Marketing

Unilever: online beter voor reclame dan ‘oude media’

“De opbrengsten van digitale marketing overtreffen die van traditionele media mits goed uitgevoerd.” Topman Huët verklaart analisten waarom Unilever steeds meer budget naar online overhevelt, het liefst naar mobiele kanalen.

Marketing

Parallax scrolling: doen of niet?

Websites met zogenoemde parallax ontwerpen groeien in populariteit. Het is een scrolleffect waarbij eigenlijk alle content op een lange pagina staat. Druk je op een verwijzing, dan spring je meteen omlaag. Toch kent de technologie veel nadelen.

Marketing

Zeer matig kwartaal voor mediabureau Publicis

Publicis Groupe blijft achter bij mediabureaus Interpublic en Omnicom. Het bureau wist in het derde kwartaal 1,7 miljard euro omzet te genereren, nauwelijks beter dan in het recente verleden. De concurrentie groeide zes procent.

Creative

(eWeek) VU College sociale media

Omdat het inbedden van sociale media in webwinkels gemeengoed is geworden, en vrijwel elk bedrijf op allerlei sociale media aanwezig is, is het belangrijk om een uitspraak te kunnen doen over de effectiviteit van deze activiteiten. In het kader van Amsterdam eWeek daarom een college van Charlotte Vonkeman over het gebruik van social media in de e-commerce context.

Marketing

Is je bedrijf te ‘saai’ voor content marketing?

Ben jij verantwoordelijk voor de marketing van een ‘saai’ bedrijf? Gefeliciteerd! Dat betekent vrijwel zeker dat je door middel van content marketing onderscheidend kunt zijn. Want goede content is in jouw branche waarschijnlijk zeldzaam. Zo creëer je boeiende content als je voor een ‘saai’ bedrijf werkt.

Contentmarketing

McDonalds opent 14.500 bedrijfspagina’s op Facebook

McDonalds wil dat iedere vestiging in de VS een eigen pagina krijgt op Facebook. Voor het einde van het jaar moeten 14.500 pagina’s gereed zijn. McDonalds heeft er nu 7000. Ook worden Twitteraccounts geopend voor individuele restaurants.

Facebook

B2B-marketeers gaan meer met mobiel doen

B2B-marketeers gaan de komende maanden meer geld uitgeven aan mobiele marketing. De uitgaven gaan met 11 procent omhoog. Dat blijkt uit onderzoek van Venture Beat.

B2B Digital

Kan Salesforce de analyticsmarkt echt vernieuwen?

Salesforce lanceerde vorige week zijn langverwachte Analytics Cloud, samen met een groot aantal partners die zelf ook oplossingen voor business intelligence (BI) aanbieden. Het nieuwe product Wave komt voort uit de overname van EdgeSpring vorig jaar. Er is fors geïnvesteerd in gebruikersgemak. Is Wave echt de noviteit waar de markt op zit te wachten?

Analytics

Bedrijven kunnen nu ook op Apple Maps

Bedrijven kunnen hun locatie voortaan in Apple Maps aangeven, zoals dat al veel langer kan bij Google Maps. Nederlandse bedrijven moeten echter nog even wachten, tenzij ze een beroep doen op Yelp, de Amerikaanse Gouden Gids.

Contentmarketing

Gmail lanceert Inbox

Het team van Googles Gmail heeft een nieuwe maildienst gelanceerd onder de naam Inbox. Die richt zich vooral op het prioriteren van berichten.

E-mailmarketing

Apps en privacyregels: hoe zit dat?

De laatste tijd is er veel te doen om apps en privacy. Zo werd Blink Uitgevers onlangs nog op de vingers getikt door het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP) in verband met de kinderapp ‘Okki Gekke-bekken-club’. De app verwerkte persoonsgegevens van kinderen in strijd met de regels van de Wet bescherming persoonsgegevens. Er wordt volop geëxperimenteerd met de ontwikkeling en economische toepassing van apps. Het juiste moment om de privacyregels rond apps eens kort te belichten.

Legal

Grote reclamecampagne Foursquare, niet Swarm

Foursquare houdt komende weken een miljoenenverslindende reclamecampagne in het straatbeeld van New York en Chicago. Het bedrijf wil de effecten van offline reclame testen op zijn merk.

Campagnes