Nieuw prijsbeleid Kieskeurig: grotere schommeling aanbod
Het dagaanbod op Kieskeurig.nl schommelt met vijf procent. Dat is twee keer meer dan voordat het bedrijf zijn nieuwe prijsbeleid introduceerde.
Het dagaanbod op Kieskeurig.nl schommelt met vijf procent. Dat is twee keer meer dan voordat het bedrijf zijn nieuwe prijsbeleid introduceerde.
Niet alles dat Steve Jobs aanraakte, veranderde in goud. Reclamedienst iAd bijvoorbeeld is een vage schim van wat het had moeten worden. Daar probeert huidig topman Tim Cook verandering in te brengen, met een nieuwe retargetingoptie.
De omzet van Google groeide afgelopen kwartaal met 20 procent tot 16,5 miljard dollar. De grootste groei is echter te vinden bij de verkopen die niet aan reclame zijn gerelateerd. De post ‘Other’ groeide met vijftig procent tot een kleine twee miljard.
Google Ventures en Nvidia, fabrikant van grafische chips, stoppen samen met particuliere investeerders 1,5 miljoen dollar in Map-D Technologies, bouwer van wat het zelf noemt ’s werelds snelste data aanlytics en visualisatieplatform.
In de automotive sector en dan specifiek in de sector van leaseauto’s blijven veel contactmomenten onbenut. Men laat in deze branche structureel kansen liggen. Kansen die door middel van een simpele contactstrategie zo gemakkelijk benut kunnen worden.
Infostrada Sports heeft tijdens het WK een analyticsplatform van de TU Eindhoven gebruikt. Informaticastudent Marijn Grootjans studeerde een dezer dagen af op zijn onderzoekswerk.
Stichting Kijkonderzoek (SKO) heeft weer twee analyticsbedrijven gecertificeerd voor het meten van online videostreams. Conviva en Webtrekk kunnen in Nederland nu kijkgedrag meten zoals SKO wil.
Morgenavond vindt het Televizier-Ring Gala plaats. Net als ieder jaar worden er vijf prijzen uitgereikt: de Televizier-Ring, de Zilveren Televizier-Ster Man, de Zilveren Televizier-Ster Vrouw, de Televizier Aanstormend Talent Award en de Gouden Stuiver. Een leuke mogelijkheid om nog eens te testen of het mogelijk is om met sociale media data voorspellingen te doen: kunnen we de winnaars voorspellen? Ik dook in alle sociale media berichten van het afgelopen jaar en doe vijf voorspellingen.
Op 1 november start Govaert Plesman als directeur van IAB Nederland. Hij volgt Nathalie La Verge op die de functie negen maanden ad interim vervulde.
Bij Otto is YouTube een vast onderdeel in de marketingmix. En zoals je van een groot bedrijf mag verwachten is Otto niet zomaar aan de slag gegaan. Op de Media Conference in Hamburg gaf Dominique Korschinek, de Senior Project Manager voor Merkstrategie en Campagne ontwikkeling, inzicht in the YouTube strategie van Otto.
Facebook wordt belangrijker als het gaat om sociale logins, dat blijkt uit onderzoek van Janrain. Het aandeel groeide verder naar 46 procent. Google blijft achter met 34 procent.
Vijftien jaar geleden begon Salesforce met vijftien man personeel. Inmiddels is het Amerikaanse bedrijf in alle opzichten megagroot. Letterlijk: Salesforce bouwt het hoogste kantoor van San Francisco, hoger dan de Eiffeltoren. Voor zijn jaarcongres deze week huurde het bedrijf dan ook gewoon een hele straat af.
Scoupy, met meer dan 750.000 geregistreerde gebruikers, lanceert een cashback systeem voor de smartphone. Zonder tussenkomst van de retailer krijgt de consument binnen 48 uur het geld van de actie-aankoop teruggestort.
Om het gebruik van location-based analytics te stimuleren, zijn SAP en Esri een nieuwe samenwerking aangegaan. Beide partijen hebben een integratie tot stand gebracht tussen diverse SAP oplossingen, waaronder HANA, met de ArcGIS-applicaties en kaarttechnologie van Esri.
“Als je iets nieuws wil kopen dan ga je waarschijnlijk eerst naar Zalando of Amazon, niet naar Google”, topman Eric Schmidt van Google ziet deze bedrijven als zijn grootste concurrenten op het gebied van ‘search’. Met name Amazon vanwege zijn omvang.