More stories

Google website call conversions uitgelicht

Onlangs lanceerde Google Website Call Conversions. Een functionaliteit die de meetbaarheid en de waardering van ‘belletjes’ als gevolg van paid media efforts voor adverteerders beter inzichtelijk moet gaan maken. De laatste tijd is er een duidelijke focus van Google te zien op mobiel. Welke inzichten gaat dat opleveren?

Analytics

CRM-gebruiker wil meer investeren in marketing automation

Bijna de helft van gebruikers van klantrelatiefsoftware (CRM) overweegt te investeren in marketing automation om processen te stroomlijnen. Dat blijkt uit de studie Customer Relationship Management Software UserView 2014.

Customer Service

Promotie app MyShopi werkt met iBeacon

De Belgische promotie-app MyShopi gaat samen met winkelbedrijf Delhaize de iBeacon-technologie omarmen. In tien Belgische supermarkten krijgen klanten meldingen over promoties en cashback-acties als ze langs bepaalde producten lopen, onder meer van Coca-Cola.

Conversie

Nieuwe website? Content First. Nu echt!

Goede webdesigners hameren al jaren op het belang van goede content voor je aan een nieuwe website begint. Maar de oude werkwijze van eerst bouwen en dan vullen blijkt hardnekkig. Met een content first aanpak voorkom je problemen en het eindresultaat is veel beter.

Contentmarketing
Premium

Improve Digital breidt uit met native advertising

Uitgevers kunnen behalve displayreclame nu ook native advertising geautomatiseerd gaan verkopen op hun sites. Improve Digital breidt zijn dienstenpakket hiermee uit. Het bedrijf gaat zich ook meer richten op directe digitale verkoop.

Marketing

Fast Lane: virtueel testrijden in bioscoop

Virtueel racen op een bioscoopscherm met je mobiele telefoon als stuur. Automerk Mazda deed het in Canada om de doelgroep van early adopters kennis te laten maken met de nieuwe Mazda 3. En ze te verleiden tot een testrit.

Marketing

Russische zoekmachine Yandex merkt weinig van sancties

De economische sancties tegen Rusland hebben tot nu toe geen impact gehad op de grootste Russische zoekmachine Yandex. Het bedrijf, dat statutair in Nederland is gevestigd, krijgt nog evenveel advertenties als voorheen. Dat zegt Marin Software.

Marketing

Advertenties steeds vaker geblokkeerd door Chrome

Online advertenties worden in toenemende mate geblokkeerd en Googles Chrome lijkt daar in hoofdzaak verantwoordelijk voor. Dat blijkt uit een studie van Pagefair en Adobe.

Marketing

‘Apple wil Path overnemen’

Apple zou het sociale netwerk Path willen overnemen. Dat schrijft Pando.com op grond van anonieme bronnen. De bron uit het programmeurskamp van Apple zegt dat het contract ‘bijna rond’ is.

Marketing

Lastige combi: bloggers en affiliate marketing

Zanox merkt dat het lastig is bloggers en performance based marketing te combineren. Afrekenen per klik werkt niet, omdat bloglezers ampers links klikken. Voor dit soort publishers verruilt Zanox het CPC- voor het CPM-model.

Marketing

‘Google op het punt de hotelmarkt te ontwrichten’

Google zou eind dit jaar diensten gaan aanbieden waardoor hotelketens via Google Hotel Finder beter kamers kunnen gaan verhuren dan via online reisbureaus.

Online advertising

TBWA wordt reclamepartner Airbnb

Airbnb heeft TBWA gekozen als zijn reclamebureau wereldwijd. Een groot aantal vestigingen nam deel aan de presentatie, waaronder die in Londen, Brazilië en Singapore.

Creative

Responsive e-mail vormgeven voor mobiel

Vormgeven is emotie overbrengen. Bij vormgeven voor mobiel komt echter ook nog een stuk usability om de hoek kijken. Waar moet je rekening mee houden als je besluit om je e-mailtemplate responsive aan te bieden? En op welke punten verschilt het afhandelen van e-mail via een mobiele telefoon eigenlijk met het afhandelen van e-mail via de desktop?

E-mailmarketing

‘De Facebook-generatie bestaat misschien niet’

Jongeren die hun ziel en zaligheid op internet plaatsen, doen dat niet omdat privacy voor hun generatie een gepasseerd station is. Hun schijnbaar roekeloze omgang met privégegevens op internet past bij hun ontwikkelingsfase, en is vermoedelijk van voorbijgaande aard. Het zou kunnen betekenen dat de Facebook-generatie niet bestaat. Dat stelt het promotieonderzoek waarop Wouter Steijn promoveerde aan Tilburg University.

Facebook

‘Een Tinder voor marketeers’

Een app om binnen een minuut de vijf passendste reclamebureaus te vinden voor de opdracht. Dat is wat Pitcher belooft te doen met Amsterdamse bureaus. “Een Tinder voor marketeers.”

Marketing