More stories

Wereldwijde mobiele advertentieomzet naar 14,6 miljard euro

De wereldwijde mobiele advertentie-inkomsten zijn bijna verdubbeld in 2013. Het gaat om 92 procent groei op jaarbasis, en een omzet van 14,6 miljard euro. Dat blijkt uit gisteren gepubliceerde cijfers van IAB Europe.

Marketing

Game analytics-specialisten bundelen krachten

Het Haarlemse marketingbureau voor gamemakers iQU neemt voor een niet nader genoemd bedrag de Duitse branchegenoot HoneyTracks over. HoneyTracks is een game-analyticsbedrijf.

Analytics

Big Data selecteert automatisch geschikte leads

Neurale netwerken en natuurlijke taalverwerking vormen de basis voor nieuwe technologie, die automatisch veelbelovende klanten in CRM-systemen identificeert. Een nieuwe kapitaalinjectie van 12 miljoen dollar moet het bedrijf EverString verder helpen.

Analytics

Snapchat nu derde populairste sociale app voor Millennials

Snapchat is de populairste sociale app voor Millennials (18 tot 34 jaar) na Facebook en Instagram. Dat zegt comScore. Het gebruik onder deze groep is gestegen naar 32,9 procent, terwijl Instagram op 43,1 procent zit.

Marketing

Loyaliteitsprogramma’s: daarom doen consumenten mee

Loyaliteitsprogramma’s met een klantenkaart zijn een bewezen marketingtactiek. Echter, met de toename van smartphones, omnichannel marketing en gamification zijn veel innovatieve bedrijven bezig het traditionele spaarprogramma opnieuw uit te vinden. Zes redenen waarom consumenten deelnemen aan loyaliteitsprogramma’s.

Customer Loyalty

Twitter start Promoted Video

Twitter lanceert een nieuw experimenteel advertentieproduct Promoted Video. Daarmee kunnen merken hun promotionele video’s via het microblog verspreiden. Het is onderdeel van het Amplify-programma, waaraan grote merken als American Express, BBC en McDonald’s deelnemen.

Contentmarketing
Premium

Bijna 9 procent van Twitter-gebruikers is bot

8,5 procent van de actieve gebruikers van Twitter is geen mens, maar bot. Dat blijkt uit documenten die het microblog bij beurswaakhond SEC heeft ingediend. Op een totaal van 271 miljoen actieve gebruikers zijn er 23 miljoen ‘automaten’.

Marketing

Traffic4u overgenomen door IPG Mediabrands

Het Amerikaanse beursgenoteerde IPG Mediabrands heeft afgelopen donderdag Traffic4u uit Groningen overgenomen.

Marketing

Forse investering voor Big Data bedrijf Adatao

Het Amerikaanse Big Data-bedrijf Adatao heeft een investering van 13 miljoen dollar binnengesleept van Andreessen Horowitz om het datapakhuis Hadoop toegankelijker te maken voor de gemiddelde analyst of datawetenschapper. Hadoop moet net zo simpel worden als Google Docs.

Analytics

Nestlé UK herziet reclameportefeuille

Voedingsbedrijf Nestlé, vooral bekend van Nescafe, zoekt voor de Britse markt een nieuwe mediapartner. Daarmee komt vermoedelijk een einde aan de relatie met Mindshare.

Marketing

Supermarkt Hoogvliet investeert in Big Analytics

Hoogvliet Supermarkten, met 64 vestigingen, gaat fors investeren in analytics. De winkelketen implementeert SAP IQ en VCD Business Intelligence als SAP implementatiepartner.

Analytics

‘Mobiele coupon breekt door’

Mobiele coupons gaan een gouden tijd tegemoet. Dat voorspelt Juniper in een nieuwe studie. Op dit moment gebruiken wereldwijd al 560 miljoen mensen mobiele coupons.

Conversie

Levi’s combineert e-commerce en storytelling in video

Spijkerbroekenfabrikant Levi’s is een nieuwe campagne gestart onder de noemer Levi’s Project, die sociale media, storytelling en e-commerce combineert in een interactieve video. De campagne wordt binnenkort wereldwijd uitgerold.

Conversie

Wehkamp.nl: ‘harder werken om nieuwe klanten te binden’

Met 1,7 miljoen vaste klanten en ruim 7 miljoen zendingen per jaar mag wehkamp.nl zich met recht hét online warenhuis van Nederland noemen. Toch is het succes niet vanzelfsprekend: ‘Loyaliteit komt voort uit de klantbeleving. Alles moet vlekkeloos verlopen,’ aldus Marketing Technology Director Alexander van Slooten. ‘De tijd van ‘ik koop altijd bij merk X’ ligt ver achter ons.’

Customer Loyalty

Nieuwe tv-commercials Wehkamp komen uit de cloud

De tv-campagne van Wehkamp die vandaag op tv begint wordt gemaakt in de cloud. De webwinkel kan tot het allerlaatste moment de inhoud van de commercial veranderen.

Creative