More stories

‘De Facebook-generatie bestaat misschien niet’

Jongeren die hun ziel en zaligheid op internet plaatsen, doen dat niet omdat privacy voor hun generatie een gepasseerd station is. Hun schijnbaar roekeloze omgang met privégegevens op internet past bij hun ontwikkelingsfase, en is vermoedelijk van voorbijgaande aard. Het zou kunnen betekenen dat de Facebook-generatie niet bestaat. Dat stelt het promotieonderzoek waarop Wouter Steijn promoveerde aan Tilburg University.

Facebook

‘Een Tinder voor marketeers’

Een app om binnen een minuut de vijf passendste reclamebureaus te vinden voor de opdracht. Dat is wat Pitcher belooft te doen met Amsterdamse bureaus. “Een Tinder voor marketeers.”

Marketing

Ralph Remkes marketingbaas bij Beslist.nl

Ralph Remkes is sinds begin deze maand chief digital marketing bij vergelijkingssite Beslist.nl.

Marketing

Spotify gestart met videoadvertenties

Gratis gebruikers van van mobiele apps van Spotify krijgen voortaan video-advertenties voorgeschoteld. Tot dusverre hoorden de 30 miljoen gratis abonnees audio-advertenties.

Marketing

Nederlandse iBeacon-app voor Rémy Martin

Rémy Martin en het Amsterdamse mobiele LabWerk hebben met het oog op de pop-up Exhibit Futur Héritage by Rémy Martin hun krachten gebundeld voor de lancering van een iBeacon aangestuurde mobiele app.

Creative

Groeigeld voor mobiele analytics

Het Berlijnse bedrijf Adjust, gespecialiseerd in mobiele analytics, heeft 7,6 miljoen dollar opgehaald voor internationale expansie. De startup wil uitbreiden naar de VS, China en Japan.

Analytics

‘Alles draait om content’

NXP Semiconductors zet vol in op marketing automation: “Wij zijn een chipmaker, maar alles draait om content. Of het nu een technische specificatie is of een uitleg hoe je onze chip moet gebruiken”, vertelt Alex Ballering, Director Global Lead Management bij NXP Semiconductors.

Marketing

Stoelendans bij Wieden+Kennedy Amsterdam

Wieden+Kennedy Amsterdam heeft nieuw creatief talent aangetrokken, onder meer voor de interactieve dienstverlening. Emma Wiseman keert terug na een verblijf bij 180 Amsterdam en krijgt de leiding over het werk voor Booking.com.

Creative

‘Fleurop.nl beste site van Nederland’

Fleurop.nl is de nummer 1 in de WUA! Top 100 van 2014. Dit resultaat is de optelsom van de consumentonderzoeken van afgelopen jaar door bureau WUA! Vrijbuiter.nl is de nummer twee, Kwik-fit.nl de nummer drie.

Marketing

Optimaliseer je blog voor content distributie (infographic)

Kleine veranderingen aan je site hebben vaak al grote gevolgen voor je SEO of de klikratio. Artikelen met plaatjes worden twee keer zo vaak gedeeld als artikelen zonder en artikelen met knoppen voor het delen van content via sociale media ook. Column Five en Onboardly hebben een infographic samengesteld met de ultieme tips voor content distributie.

Contentmarketing

Google Shopping: aan de slag in het Merchant Center

Het Merchant Center van Google Shopping doorgelicht. Waar heb je het voor nodig? Hoe maak je een Merchant Center-account aan? Hoe moet je jouw Product Feed uploaden in het Google Merchant Center? Hoe koppel je het Merchant Center aan Google AdWords?

Marketing

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen via sociale media

KLM verdient jaarlijks 25 miljoen euro via sociale media. Dat zegt senior vice president e-commerce Martijn van der Zee van Air France-KLM tegenover Management Team.

Facebook

Vijf misverstanden rond RTB

De meeste marketeers begrijpen niets van geprogrammeerde inkoop, zo bleek onlangs uit een studie van Forrester. 67 procent van de ondervraagde marketeers zeggen dat zij de technologie niet begrijpen en ook geen reden zien waarom ze het zouden moeten begrijpen. Minder dan een kwart is op de hoogte. Daarom de vijf belangrijkste misverstanden rond geprogrammeerde inkoop en Real Time Bidding in het bijzonder.

Marketing

Microsoft steekt portaal MSN in het nieuw

Microsoft staat op het punt om internationaal zijn portaalsite MSN met een nieuwe layout te herlanceren. Adverteerders zouden er alleen betalen voor reclames die zichtbaar in beeld zijn.

Marketing

Essent: Nest deelt geen informatie met ons

Essent brengt de online thermostaat Nest later deze maand in Nederland op de markt. Hoewel deze Googledochter veel informatie verzamelt en slim in huis toepast, krijgt het energiebedrijf daar niets van mee.

Internet of Things