More stories

Facebook: Likes zijn niet meer te koop

Een video tonen in ruil voor Facebook Likes zal na 5 november niet meer worden toegestaan. Het netwerk gaat zijn voorwaarden aanpassen, waardoor bedrijven geen beloning meer mogen uitdelen voor Likes. Loyaliteitsprogramma’s met Likes worden gestraft.

Customer Loyalty

Mag een bank (online) wel persoonlijk zijn?

Mag een bank je betaalgegevens gebruiken? En mag een bank je aanbiedingen van derden doen? In dit artikel breek ik een lans voor het gebruiken van betaalgegevens, want het is één van de manieren om online (nog) persoonlijker te worden.

Customer Experience

50 miljoen dollar voor BuzzFeed

De Amerikaanse site voor het delen van content BuzzFeed krijgt 50 miljoen dollar van durfkapitalist Andreessen Horowitz. Daarmee wil het de internationale markt op.

Contentmarketing

Acht redenen waarom Big Data projecten mislukken

Bedrijven zitten op een goudmijn, maar aan het delven zijn ze nog niet toegekomen. Zo ongeveer klinkt de belofte van Big Data. 92 procent van de bedrijven doet er nog helemaal niks mee en die het proberen komen ook niet ver. Waar gaat het vaak mis?

Analytics

‘B2B online groeit harder dan B2C’

B2B e-commerce groeit harder dan B2C. Dat stelt Epsilon in zijn 2014 Multichannel Trend Report. Online B2B groeide tussen 2011 en 2013 met 8 procent, en vormt twee derde van alle online verkopen (64 procent).

B2B Digital

Vermijd de spambox: zorg voor de juiste authenticatie

Als marketeer doe je er alles aan om er voor te zorgen dat jouw e-mail zonder problemen in de mailbox van de ontvanger terecht komt. Velen van ons leggen de focus op zaken als het tijdstip van verzenden, de onderwerpregel en natuurlijk de inhoud. Uiteraard zijn deze factoren van groot belang maar velen vergeten de authenticiteit van de e-mail.

Dialogue Marketing

Google ontwikkelt advertentie volgsysteem voor mobiele web en apps

Google gaat gebruikers van het mobiele web en mobiele apps beter volgen, zodat adverteerders hun advertenties beter kunnen afstemmen op inviduele behoeften. Dat schrijft AdAge.

Analytics

Aegon: ‘De heilige graal van marketing is binnen handbereik’

Als Directeur Marketing & Business Development moet Robbert Bakker (41) de digitalisering van verzekeraar Aegon aanjagen. Gerichte marketingcommunicatie en dienstenontwikkeling op basis van het daadwerkelijke gedrag van de consument is daarbij een belangrijk onderdeel. “Zelf kijk ik liever eerst naar de data.”

Customer Experience

Infographic: de zeven zonden van mobiele marketing

Sms marketing lijkt makkelijk, maar is het niet. Text Marketer somt een aantal zonden op: vergeet bijvoorbeeld nooit een call to action, zorg dat het adres (URL) van de site waarnaar je verwijst duidelijk is. Wees ook helder over instructies. Spammen is al helemaal fout: wacht ten minste twee tot drie weken met het volgende bericht.

Dialogue Marketing

Forrester: StrongView beste e-mail marketingplatform

Forrester Research heeft het Amerikaanse StrongView aangewezen als het beste e-mail marketingplatform in een rapport genaamd The Forrester Wave.

Dialogue Marketing

Rik Ledder (Ogilvy) naar TBWA/Neboko

Rik Ledder, nu nog de CEO van Ogilvy Groep Nederland, verhuist naar TBWA\Neboko. Samen met Simon Neefjes wordt hij verantwoordelijk voor diverse activiteiten van TBWA en Neboko.

Creative

Overname geeft Rocket Fuel meer greep op consumentdata

Rocket Fuel, een leverancier van reclametechnologie, koopt het bedrijf [x+1] voor 230 miljoen dollar. Adverteerders kunnen eigen (CRM) en gehuurde klantgegevens gaan koppelen aan display- en videoreclame.

Marketing

Bedrijf claimt middel tegen canvas fingerprinting

Een Amerikaanse startup claimt een oplossing te hebben gevonden tegen ‘canvas fingerprinting’ . Met een plug-in kan de gebruiker anoniem het internet op.

Analytics

Omzet AOL stijgt door geprogrammeerde advertentie-inkoop

Geprogrammeerde inkoop van advertenties voor derden heeft AOL een goed kwartaal bezorgd, evenals de activiteiten van het eerder overgenomen video advertentie-platform Adap.tv. Samen waren ze goed voor zestig procent omzetgroei.

Marketing

Conversie-attributie en view through tracking: zoeken naar heilige graal

Adverteerders besteden steeds vaker significante budgetten aan online display advertising. Zij moeten dus blijven zoeken naar de juiste waardetoekenning. De materie van conversie-attributie is echter complex en er is verdeeldheid over het toekennen van waarde aan vertoonde advertenties waarop niet is geklikt. Om hier de juiste antwoorden op te vinden, moet worden afgerekend met een hardnekkige mythe.

Attributie