Carolien Bos nieuwe CCO van StormMC
Online mediabureau StormMC trekt Carolien Bos van FBTO aan om in het managementteam de functie van commercieel eindverantwoordelijke te vervullen.
Online mediabureau StormMC trekt Carolien Bos van FBTO aan om in het managementteam de functie van commercieel eindverantwoordelijke te vervullen.
Jelle Pastijn is begin augustus aangetreden als operationeel directeur van DMA Institute uit Amsterdam.
De interim CEO van affiliatemarketingbedrijf wordt aangesteld als vaste topman. Voormalig directeur Verkoop Matthias Stadelmeyer wordt algemeen directeur bij Tradedoubler uit Zweden. Hij is daarmee de definitieve opvolger van Rob Wilson, die het bedrijf in april moest verlaten toen de Raad van Commissarissen hem het vertrouwen niet meer wilde geven.
Mediabureau Publicis overweegt om het Franse advertentiebedrijf Criteo over te nemen. Dat meldt Les Echos.
De TU/e en Tilburg University (TiU) willen in Den Bosch een Graduate School met drie mastertracks opzetten: Data Science, Entrepreneurship en Governance. De universiteiten bundelen hun krachten voor de ontwikkeling van data science en big data vanwege het cruciaal belang voor de samenleving en het bedrijfsleven.
Uitgeverij De Persgroep breidt in Nederland zijn propositie voor automated trading, geautomatiseerde reclameverkoop, uit.
Apple heeft zijn iAd-advertentiesysteem voor iOS verder uitgebreid. Advertenties kunnen in volledig scherm worden weergegeven en ook bestaat nu de mogelijkheid van een pop-up video.
Een Product Feed is dé basis voor Google Shopping. Zonder Product Feed ook geen Google Shopping. Maar hoe stel je een goede Product Feed op? Dit kan best een klus zijn. Maar met onderstaand stappenplan weet je in elk geval wel hoe je moet beginnen.
Directeur Herbert Pesch van Evident ziet nog te vaak dat het digitale kanaal bij grote, industriële en agri-ondernemingen een ondergeschoven kindje is. De website is niets meer dan een digitale folders en het salesapparaat werkt compleet gescheiden van het online kanaal. “Hun online marketing moet gaan om het integreren van de nieuwe kanalen om sterker te zijn dan hun concurrent.”
Wees eerlijk: we hebben het al veel te lang gehad over de Millennial (20 – 37 jaar), maar de Generatie Z staat langs de kantlijn te trappelen. Generatie Z lijkt Facebook te verlaten, maar Instagram te omarmen. Generatie Z kan op vijf schermen tegelijk werken, terwijl de Millennial er maar twee kan handelen. Meer bijzonderheden in deze infographic.
De zoekresultaten in Google zijn weer wat ‘schoner’ nu bij artikelen niet meer wordt verwezen naar het Google+-profiel van auteurs. “Authorship biedt niet de meerwaarde die we ervan verwachtten”, legt John Mueller uit.
Twitter begint een trainingprogramma voor adverteerders om ze vertrouwd te maken met nieuwe mogelijkheden van het microblog. Twitter is het programma Flight School gestart met drie partners Starcom MediaVest, MEC en Omnicom Group.
Google vrij actief gecommuniceerd heeft dat de oude Google Shopping-/PLA-set-up straks niet meer werkt, willen we je er graag nog een keer aan herinneren. Zet deze week – vóór 31 augustus – nog je Google Shopping-campagnes om, voordat Google dit voor je doet.
Er is één ding waarmee bijna iedere website zichzelf kan verbeteren. Dat is op het gebied van de zogeheten testimonials, de aanbevelingen door en reacties van klanten. De meeste webshops hebben weliswaar testimonials, maar dat is niet genoeg. Wat kan je doen om erachter te komen hoe testimonials voor jouw website het beste werken?
Adverteerders bij Facebook kunnen voortaan rekening houden met de breedbandsnelheden waarover mobiele gebruikers kunnen beschikken. Eerder werd er al gesegmenteerd op type apparaat en systeemsoftware.