More stories

Anderhalf miljard digitale omzet WPP

Het internationale bureaunetwerk WPP ziet de digitale omzet met acht procent stijgen tot 1,6 miljard pond. Het bedrijf haalt nu 36 procent van zijn verkopen uit digitale en interactieve activiteiten voor zijn klanten.

Marketing

Mozilla hervat advertentie experiment

Mozilla hervat een experiment waarbij advertenties worden verkocht via de Firefox browser. Die advertenties worden getoond in de zogenoemde Directory Tiles, dat zijn afbeeldingen die de gebruiker ziet als hij een nieuw tabblad opent.

Marketing

Infographic: wat heeft invloed op sitebezoek?

Veertig procent van de bezoekers van een website haakt af als een website de traag is, en traag kan al zijn drie seconden. Het gebruik van de kleur rood heeft ook een negatieve invloed op het sitebezoek, maar groen doet het juist weer goed. Een opmaak in F-vorm heeft de voorkeur en het gebruik van HTML5 lijkt ook een verstandige keuze.

Marketing

Infor koopt CRM-pakket Saleslogix

Infor neemt voor een onbekend bedrag het CRM pakket Saleslogix over om het als Infor CRM in de markt te zetten. Daarmee wordt de bestaande oplossing CloudSuite, die draait bij Amazon Web Services, verder verrijkt.

Customer Service

‘Amazon bouwt AdWords kloon’

Amazon zou plannen hebben om een concurrent van Google AdWords in de markt te zetten. Voornamelijk voor zijn eigen sites, maar ook daarbuiten. Het advertentieprogramma krijgt de naam Amazon Sponsored Links.

Marketing

Vermoedelijk dit jaar koopknop op Twitter

Twitter introduceert mogelijk nog dit jaar een koopknop, samen met betaalverwerker Stripe. Vermoedelijk hoeven gebruikers voor het afwikkelen van transacties Twitter niet eens te verlaten.

E-commerce

Infographic: het perfecte Facebook bericht

Hoe schrijf je het perfecte Facebook-bericht? TrackMaven heeft enkele handige tips: door berichten te tikken met tachtig of meer woorden, plaatjes toe te voegen, op het juiste tijdstip te publiceren en bij voorkeur in het weekend.

Contentmarketing

Betaalbedrijf Square biedt analytics

Betaalbedrijf Square verrijkt zijn platform met analytics. Retailers krijgen informatie over welke tijden van de dag de meeste verkopen worden gerealiseerd en of bestaande dan wel nieuwe klanten bijdragen aan de omzet.

Analytics
Premium

Plugin waarschuwt voor native advertising

Een nieuwe plug-in van Google-ontwikkelaar Ian Webster voor Chrome en Firefox gaat waarschuwen voor betaalde content, dus native advertising. Bij een gesponsord artikel verschijnt er een rode balk bovenaan de pagina.

Marketing

Tweakers start met geautomatiseerde bannerverkoop

Tweakers lanceert na een testperiode geautomatiseerde verkoop van banners. Dat meldt het techblog zelf aan zijn lezers. Die gaan de veranderingen mogelijk goed merken. Wie geen banners wil kan die afkopen voor 1,27 euro per maand.

Marketing

Google verwijdert 1 miljoen auteursschendingen per dag

Google moet niet alleen vanwege privacyverzoeken verwijzingen verwijderen, iedere 8 milliseconde poetst de zoekgigant links naar auteursschendingen weg. Dat zijn 1 miljoen links per dag. Ter vergelijking: in 2008 waren dat er zes per dag.

Legal

Beleggers niet onder de indruk van cijfers Salesforce

Salesforce, het bedrijf voor online relatiebeheer, heeft in het tweede kwartaal van 2014 38 procent meer omzet behaald. Die kwam uit op 1,32 miljard dollar. Toch werd een verlies geleden van 61,1 miljoen dollar, onder meer door acquisities en andere uitgaven.

Customer Service

Snapchat Discovery: het nieuwe verdienmodel van Snapchat

Stel, je bent de eigenaar van een van de meest populaire apps, maar van een duidelijk verdienmodel is nog altijd geen sprake. En dan weiger je ook nog een bod van 3 miljard dollar van Facebook. Evan Spiegel van Snapchat had er geen moeite mee. Maar investeerders voeren de druk op. Volgens diverse bronnen werkt de populaire foto en video messaging app aan Snapchat Discovery. Gaat Snapchat eindelijk geld verdienen?

Marketing

SlideShare schrapt premiumversie

SlideShare, het platform voor het delen van presentaties, schrapt zijn premiumversie, waarvoor tot voor kort nog maximaal 49 dollar per maand moest worden betaald. Ook analyses zijn gratis voor de circa 60 miljoen gebruikers.

Contentmarketing

Amerikaanse radio koopt steeds vaker geprogrammeerd in

Steeds meer radiostations kopen reclame geautomatiseerd in. Het Amerikaanse platform Jelli heeft deze week een groot aantal deals gesloten met lokale en regionale radiostations in onder meer Philadelphia, Miami en New York City.

Marketing