More stories

Twitter vergroot zicht op bereik en engagement

De focus van Twitter verandert. Wie nu de statistieken gebruikt, ontdekt dat Twitter de nadruk aan het leggen is op bereik van en engagement met tweets. Het Twitter statistieken platform dat voorheen voorbehouden was aan adverteerders, is nu beschikbaar voor iedereen.

Analytics

Google Aak blijkt zinkend schip

Het kan in de annalen worden bijgeschreven als een van de grootste mislukkingen uit de recente geschiedenis van Google: een groot containerschip, bijgenaamd Google Aak, gaat naar de sloop. Het schip, bedoeld voor de promotie van Googles producten, lijkt symbool te staan voor Googles gebrekkige marketingbeleid. Van vlaggenschip tot Titanic.

Marketing
Premium

‘Geprogrammeerde advertentieverkoop groeit met 50 procent’

Zeker 33 procent van alle digitale advertenties worden in 2018 geprogrammeerd ingekocht. Dat verwacht BI Intelligence. De Amerikaanse markt zal dan een omvang van 18,2 miljard dollar hebben bereikt, tegen 3,1 miljard vorig jaar.

Marketing

DQ&A: ‘Sinds twee jaar schrijven we weer zwarte cijfers’

Onder leiding van Rick van Boekel (47) werd het kwakkelende online advertentiebedrijf DQ&A weer winstgevend. Met vestigingen over de hele wereld. Vooral dankzij de opkomst van real time bidding.

Marketing

Werknemer checkt vaker e-mail tijdens vakantie

Medewerkers checken hun zakelijke e-mails steeds vaker in hun vrije tijd. Dit blijkt uit recent onderzoek van Opinion Matters in opdracht van GFI Software.

Conversie

Google My Business: zet je bedrijf beter op de kaart

Onlangs lanceerde Google een nieuwe dienst onder de naam My Business. Met als doel het voor bedrijven gemakkelijker te maken om hun bedrijfsinformatie te beheren op Google Maps, Google Search en Google+. Sinds kort kan de informatie uit Google My Business ook gelinkt worden aan AdWords en ingezet worden voor locatie-extensies op accountniveau. In dit artikel zal worden toegelicht hoe deze koppeling gemaakt kan worden en wat de voordelen zijn.

Marketing

Handige content marketing tools

Ondanks hogere budgetten worstelen met name B2B marketeers met content marketing, zo bleek onlangs uit een studie van Forrester, de Amerikaanse Business Marketing Association en het Online Marketing Institute. Vermoedelijk ligt een deel van het probleem aan de executie. Hulp nodig? Het WordStream blog verzamelde een dezer dagen 32 handige tools voor content marketing. Een deel ervan is nog gratis ook.

Contentmarketing

LinkedIn verrast met goede kwartaalcijfers, lanceert CRM tool

Het sociale netwerk LinkedIn heeft beter gepresenteerd dan verwacht. De omzet ging naar 533,9 miljoen dollar, 47 procent meer dan een jaar geleden. Zeker zestig procent daarvan komt voor rekening van de Amerikaanse thuismarkt.

Customer Service

Unilever herschikt digitaal reclameportfolio

Unilever heeft MediaLink ingeschakeld om zijn digitale reclameportfolio te herschikken. Media augustus mogen uiteenlopende reclamebedrijven zich presenteren aan de top van het bedrijf.

Communicatie

ACM legt NPO een last onder dwangsom op vanwege cookies

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) legt de Stichting Nederlandse Publieke Omroep (NPO) een last onder dwangsom op omdat men de regels voor het plaatsen van cookies overtreedt. Op verschillende websites die de NPO beheert plaatst publieke omroep cookies bij gebruikers zonder dat zij daarover voldoende zijn geïnformeerd en zonder dat zij daarvoor op de juiste wijze toestemming hebben gegeven.

Analytics

Forrester: analyse b2b-klanten kan veel beter

Marketeers moeten meer doen om hun b2b-klanten te begrijpen. Dat stelt Forrester Research in een nieuwe studie. Uit een enquête onder tweehonderd b2b-marketeers blijkt dat maar tien procent gebruik maakt van data-analyses om betere profielen van klanten samen te stellen. Dertig procent geeft toe dat de analyses niet effectief zijn.

B2B Digital

Google Analytics sluit eindelijk bots en spiders uit

Google Analytics kan eindelijk resultaten weergeven van het siteverkeer zonder bots en spiders. Bijna een derde van het siteverkeer bestaat uit geautomatiseerde programma’s die bijvoorbeeld pagina’s indexeren voor zoekmachines, maar ‘echte bezoekers’ zijn het uiteraard niet.

Analytics

Sites stoppen met omstreden ‘fingerprinting’

De bedrijven AddThis en Ligatus zouden zijn gestopt met canvas fingerprinting na negatieve publicaties hierover. Sites als YouPorn, whitehouse.gov en anderen hebben de omstreden AddThis-buttons verwijderd. Dat beweert Gunes Acar, een van de onderzoekers van de KU Leuven, dat samen met Princeton University een onderzoek publiceerde over digitale vingerafdrukken.

Analytics

Pervorm zet volgende stap in geautomatiseerde media-inkoop

Performance marketingbureau Pervorm, gespecialiseerd in display en social performance advertising, lanceert samen met technologiebedrijf MediaMath het Open Seat-product. Daarmee kunnen adverteerders hun geautomatiseerde media-inkoop zelf beheren.

Marketing

Instagram lanceert ‘Snapchat killer’

Alsof Facebook Shapchat dubbel wil terugpakken heeft dochter Instagram een Snapchat alternatief Bolt gelanceerd in Singapore, Zuid-Afrika en Nieuw-Zeeland. Aan deze landen is de voorkeur gegeven omdat hier erg veel Instagram gebruikers zijn.

Marketing