More stories

Koers Twitter door het dak na goede kwartaalcijfers

De koers van Twitter is zojuist in de handel nabeurs met meer dan dertig procent gestegen. Beleggers zijn enthousiast over de ruime verdubbeling van de kwartaalomzet, een kwart meer gebruikers en het stijgende resultaat.

Marketing

Infographic: de menselijke factor bij content marketing

Content marketing is zo simpel nog niet. Bijna een kwart van de content marketeers heeft moeite om een publiek te bereiken. En meer dan de helft stemt de content niet af op profielen, met een laag engagement als resultaat. Dat is niet verstandig, want negentig procent van de consumenten vindt geoptimaliseerde content relevant.

Contentmarketing

Google spijkert MediaCom bij over mobiel en wearables

Google en MediaCom stellen internationaal speciale teams samen om de filialen van het mediabureau bij te spijkeren over ‘mobile first’-strategieën.

Marketing

E-mail marketing: verwaarloos de desktop niet

E-mails worden steeds vaker op mobiele apparaten geopend, tussen 2011 en 2013 is het mobiele gebruik van e-mail met 30 procent gestegen. Mobile first is dus het devies, maar recent onderzoek waarschuwt: verwaarloos de desktop niet.

E-mailmarketing

De Telegraaf op Abri’s en Mupi’s in Haarlem

Buitenexploitant JCDecaux plaatst gedurende twee weken dagelijks de voorpagina van De Telegraaf in zijn Abri’s en Mupi’s in Haarlem.

Contentmarketing

Groei in Big Data Analytics: meer budget, te weinig vaardigheden

Het aantal organisaties dat van plan is om hun Big Data Analytics budgetten te verhogen, is bijna verdubbeld in de laatste 12 maanden. Volgens een nieuwe studie naar de toepassing van Big Data, de gebruikte technologie en de uitdagingen, is het budget gestegen van 35 procent in 2013 naar 61 procent dit jaar.

Analytics

Bright Computing krijgt kapitaalinjectie van 11 miljoen euro

De Nederlandse startup Bright Computing heeft een kapitaalinjectie van 11 miljoen euro ontvangen van Amerikaanse, Engelse en Nederlandse investeerders voor verdere expansie. De investering wordt geleid door Draper Fisher Jurvetson (DFJ), bekend van onder andere Tesla Motors, Twitter, Skype en Hotmail, en DFJ Esprit.

Analytics

De vijf elementen van een converterende kop

Een toename van websiteverkeer staat hoog aan het prioriteitenlijstje van het team van marketeers. Zoekmachine-optimalisatie, e-mailmarketing, social media en advertenties: ze dragen bij aan naamsbekendheid en het aantal online bezoekers. Zonder de juiste en converterende headlines blijft het verspilde energie.

Conversie

IAB Europe lanceert de eerste Europese Programmatic Trading Whitepaper

Bijna negentig procent van ruim 600 respondenten van een gisteren gepubliceerd white paper van IAB Europe denkt dat geprogrammeerd inkopen van advertenties een significante impact heeft.

Marketing

Vergelijk.nl omarmt RTB voor reclame-exploitatie

Bedrijven die willen adverteren hoeven niet meer te onderhandelen met de verkopers van Vergelijk.nl. Ze geven eenvoudigweg de gewenste variabelen van hun doelgroep en de computer vertelt waar de reclames gaan verschijnen tegen welke prijs.

Marketing

Infographic: de belangrijkste webdesign trends

Webontwerp maakt een snelle ontwikkeling door, met als belangrijkste trends responsive design, minder tekst en veel meer scrollen. Dat hebben we natuurlijk vooral te danken aan het feit dat browsers zich om de zoveel maand vernieuwen (met name Chrome, Firefox). Het team van WhoIsHostingThis? zette de belangrijkste trends op een rij.

Marketing

Europa wil duidelijkheid over ‘vergeetrecht’ van Google

De privacywaakhonden van Europa willen duidelijkheid van zoekmachines over hoe ze het burgerrecht ‘om te worden vergeten’ implementeren. Duidelijkheid is er nog lang niet.

Legal

Native ad labelling: werk in uitvoering

Marketeers, uitgevers, content marketing bureaus en regelgevers zoeken nog steeds naar een manier om de belangen van adverteerders en consumenten in evenwicht te krijgen als het gaat om native advertenties. In navolging van toezichthouder FTC, die zich gaat verdiepen in native advertising, springt ook het Interactive Advertising Bureau (IAB) in de bres voor regulering.

Contentmarketing

Ook Chrome krijgt Material Design

Google maakt haast met zijn nieuwe Material Design. Zo werd vorige week al het uiterlijk van de Play Store voor Android aangepast, maar ook de Chromebrowser voor Android krijgt een nieuw jasje toegemeten.

Marketing

Leon Gerrits wordt Beneluxbaas van Yieldr

Yieldr heeft per vandaag een nieuwe verantwoordelijke voor de Beneluxmarkt. Leon Gerrits neemt die positie over van Victor van Venrooij, […]

Marketing