More stories

Premium

Minister Weerwind verbiedt ongerichte reclame voor online kansspelen, sector niet blij

Minister Franc Weerwind voor Rechtsbescherming verbiedt per 1 juli ongerichte reclame voor online kansspelen. Het verbod moet kwetsbare groepen, waaronder jongeren, beter beschermen tegen het risico op kansspelverslaving. Reclame die per 1 juli verboden is, zijn radio- en tv-commercials en billboards op straat.

Online advertising
Premium

330.000 NFT-fans Nike, eerste drop vandaag

Nike deelt vandaag ruim honderdduizend unieke digitale Air Fore 1-schoenen uit in de vorm van een NFT.

Fashion
Premium

NPO benoemt Directeur Strategie en nieuwe Directeur Publiek & Marketing

Charelle Akihary begint op 1 mei als de nieuwe Directeur Publiek & Marketing bij de NPO. Ezra Eeman start per 1 juni als Directeur Strategie, een nieuwe functie binnen NPO.

Online marketing
Premium

B2B-mailings: minder verzenden, vaker geopend

Zakelijke mailings scoorden in 2022 voor een aantal sectoren beter dan in de consumentenmarkt, zo blijkt uit de jaarlijkse Nederlandse E-mail Marketing Benchmark.

Marketing
Premium

‘Meeste marketeers onzeker over hun bureaurelatie’

Het gebrek aan kennis over data, techniek en toolings is bij marketeers in de top 250 van adverterend Nederland zo groot dat miljoenen euro’s aan mediabudget worden verspild.

Marketing

Employer branding: ‘werken-bij’ op je bedrijfswebsite of als aparte website?

Waar plaats je ‘werken-bij’-informatie? Op de bedrijfswebsite zelf of op een aparte ‘werken-bij’-website? Verschillende elementen bepalen wat het beste is.

Recruitment
Premium

Twitter koppelt met eToro. Contour nieuwe strategie?

Twitter werkt samen met eToro om realtime data van de beleggingsapp te incorporeren. Belangstellenden kunnen vanuit de berichtendienst bovendien aandelen en crypto’s kopen.

Marketing
Premium

‘Consument voelt zich niet begrepen door digitale assistent’

Hoewel consumenten openstaan voor geautomatiseerd klantcontact, voelt 90 procent van de Nederlandse consumenten zich hierbij niet goed begrepen. Dat blijkt uit de Nationale Voice Monitor, een onderzoek dat DirectResearch en Y.digital in samenwerking met onder andere de Klantenservice Federatie en TNO dit jaar voor de vierde keer publiceren.

Customer Service
Premium

GRRR trekt nieuw management aan

Het strategisch digitale bureau GRRR uit Amsterdam kondigt deze maand een nieuw management team aan. Het vertrek van oprichter David Spreekmeester begin dit jaar, was voor de overige twee oprichters Rolf Coppens (creatief directeur) en Jelmer Boomsma (consultant) aanleiding om de bezetting van het team te herzien.

Digital Agencies
Premium

Infographic: 10 soorten YouTube-video’s die je moet maken om je online aanwezigheid te verbeteren

Hoe kun je je als klein bedrijf onderscheiden van de groten op YouTube? Het team van Headway Capital deelt in deze infographic tips voor succes. Belangrijk zijn bijvoorbeeld productspots, how to’s, product-in-actie video’s, veelgestelde vragen, getuigenissen en beoordelingen. Onderschat het niet: YouTube trekt maandelijks 2 miljard bezoekers, ongeveer een derde van de populatie.

Marketing
Premium

Nominaties van de Dutch Interactive Awards 2023 bekend

De genomineerde cases van de jaarlijkse Dutch Interactive Awards 2023 zijn bekend. Deze selectie staat voor het beste digitale en […]

Digital Agencies

Embassy of Dutch Creativity opnieuw naar Cannes Lions

De Embassy of Dutch Creativity is dit jaar voor de zevende keer aanwezig tijdens Cannes Lions International Festival of Creativity. De gezamenlijke handelsmissie van de Nederlandse creatieve industrie betrekt dit jaar een statige villa en wordt daarmee een echte ambassade voor Nederlandse creativiteit. Van maandag 19 tot en met vrijdag 23 juni zal het dé plek zijn voor internationale promotie.

Online marketing
Premium

Emerce Conversion & Analytics: de cultuur van experimenteren

Beter Bed is wakker! Zo heet de presentatie die Jaap van den Broek gaat geven op Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. In zijn rol als UX/CRO specialist is hij de aanjager van de experimenteercultuur in de organisatie. Onlangs won het online team van Beter Bed de DDMA Dutch CRO Award voor een serie van testen rondom de leverdatumkeuze op de website. Jaarlijks realiseert Beter Bed zo’n 120 testen.

Conversie

Google stopt met vergelijkbare doelgroepen: de gevolgen en de oplossingen

Google gaat stoppen met vergelijkbare doelgroepen in Google Ads en DV360. Kijk nu al naar de alternatieven en oplossingen die Google voorstelt.

Online advertising

Case: hybride evenement voor productlancering van chocoladeproducent

Hybride evenementen behouden waarde. Met hoge productiewaarde en oog voor details kun je de aandacht vasthouden en media-aandacht genereren.

Video