Marketing in 2030: voortgedreven door technologie en verrijkt door mensen
De traditionele rolverdeling tussen sales en marketing gaat veranderen. Sommige zaken worden geautomatiseerd. Andere vragen om de persoonlijke touch.
De traditionele rolverdeling tussen sales en marketing gaat veranderen. Sommige zaken worden geautomatiseerd. Andere vragen om de persoonlijke touch.
Dagelijks verschijnen er miljoenen artikelen. Voor een merk bieden die mogelijkheden om relevant te zijn in de belevingswereld van je potentiële klant.
De problemen van webwarenhuis V&D staan niet op zichzelf. Allerlei pogingen om ooit legendarische merken nieuw leven in te blazen lijken keer op keer te mislukken. Toch vooral omdat deze merken niet meer het gevoel lijken te vertegenwoordigen dat zij ooit uitstraalden.
Noteer vast in je agenda: Emerce Conversion & Analytics op 20 april in Pakhuis de Zwijger in Amsterdam. Conversie en analytics komen als gouden duo samen in dit inspirerende event. Met meer dan 250 gelijkgestemden luister je naar experts die al hun kennis, tips & tricks met je delen.
The Register onthult dat Google Apple een deel van de zoekinkomsten betaalt dat afkomstig is van Google Chrome op iOS. Dit verklaart misschien waarom Apple tot op heden geen eigen zoekmachine heeft gelanceerd.
Bol.com verdient steeds meer geld met het plaatsen van reclame op de schappen in zijn winkel. De reclame-inkomsten stegen afgelopen jaar met 43%.
Twitter is het eerste sociale mediaplatform waar cannabisbedrijven hun merken mogen promoten.
Tienduizenden mensen lieten een ChatGPT-tool van KLM hun liefdesbrieven schrijven voor Valentijnsdag. Het briefje nodigde de Valentijn uit samen op reis te gaan.
Socialspecialist Gospooky opent een afdeling in New York. Het bedrijf wil zijn Amerikaanse klanten op hun thuismarkt kunnen bedienen. Om dat proces te begeleiden is marketingveteraan en voormalig Snap-executive Jeff Miller toegetreden tot de Raad van Bestuur.
Performance marketing is populair: heldere doelen en meetbare resultaten. Maar nu mensen in vijf klikken iets kunnen kopen is merkwaarde extra belangrijk.
Europa’s grootste mobiele telecombedrijven mogen een joint-venture oprichten voor het exploiteren van persoonsgerichte mobiele reclame op toestellen van hun klanten.
Meer winst uit bestaande klantenbases halen wordt steeds rendabeler vergeleken met nieuwe klanten werven. Hoe beweeg je van acquisitie naar retentie?
Met het vrijgeven van ChatGPT eind vorig jaar was Generative AI ineens overal. Interessant, maar vooral nog spielerei. Met Nederlandse kenners bogen we ons over verschillende use cases en de toekomstverwachtingen. ‘De truc is om te weten hoe je verschillende tools aan elkaar knoopt.’
Wat is de toekomst van content? Een duik in het huidige contentlandschap met voorbeelden en bronnen en een heldere blik op de toekomst.
Creatief Directeur Jasper Vierboom (30) en Commercieel Directeur Sarah de Boer (34) zijn officieel toegetreden tot het management team (MT) van het Amsterdamse creatief bureau Wolfstreet. Het duo werkte hiervoor vijf jaar bij VICE en maakt samen de overstap naar het jonge bureau. Vierboom en De Boer worden binnen het team verantwoordelijk voor het creatieve en commerciële succes van de organisatie.