More stories

Aandacht is het nieuwe goud

Officiële data over de aandacht die je online advertentie krijgt zeggen vaak niet heel veel. Het gaat om het krijgen en vasthouden van echte aandacht.

Online advertising

Britse poot voor Amsterdamse creatieve bureau Boomerang

Het digitale creatieve bureau Boomerang uit Amsterdam krijgt een Britse poot, dankzij de samenwerking met Publicis Groupe UK.

Digital Agencies
Premium

Bureaus, klimaat en controversie: hoe verbeter je de wereld samen met je klant?

De CO2-uitstoot van (digital) bureaus zelf is relatief laag, maar via klanten tikt het al gauw aan: tot ruim een kwart meer CO2-uitstoot per persoon. De roep om grote vervuilers en andere controversiële partijen niet langer te steunen of te helpen veranderen groeit. Maar hoe doe je dat? Verschillende koplopers delen hun ervaringen.

Marketing
Premium

Belgisch kwaliteitslabel voor influencers

BeCommerce, de Belgische federatie voor de e-commerce, heeft een nieuw kwaliteitslabel voor onlineveiligheid gelanceerd, dat zich specifiek richt op onlinereclame door influencers.

Influencer marketing
Premium

Rabobank wint de DDMA Customer Data Award 2022

De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is de Rabobank, ten koste van Leen Bakker en Randstad Groep Nederland. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger Award in de wacht. De publiekprijs ging dit jaar naar Leen Bakker waarvoor het studiopubliek en de kijkers live voor konden stemmen.

Analytics
Premium

Esther Olofsson evolueert tot volledig AI-fotomodel

Nederlandse eerste virtuele influencer, het karakter Esther Olofsson, is omgekat in een volledig door AI gedreven fotomodel.

Artificial Intelligence
Premium

Yahoo grootste aandeelhouder van adtechbedrijf Taboola

Yahoo verwerft een belang van 25 procent in het reclametechnologiebedrijf Taboola en wordt de grootste aandeelhouder.

Online advertising
Premium

Boete Toto Online voor reclame gericht op jongvolwassenen

De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft Toto Online een boete opgelegd van 400,000 euro vanwege reclame gericht op jongvolwassenen.

Online advertising

Onderzoek: 26% van vragen op Facebook niet beantwoord door bedrijven

Veel bedrijven zijn actief op Facebook, maar wat nu precies het doel is blijft soms onduidelijk. Veel commerciële kansen worden gemist.

Customer Experience
Premium

Klarna lanceert online platform voor Nederlandse influencers en retailers

Het nieuwe Creator Platform van Klarna heeft helemaal níets met online achteraf betalen te maken, maar is illustratief voor de verbreding die de Zweden doorvoeren in hun portfolio. Vandaag kondigen ze internationaal dit nieuwe online marketingplatform aan.

Marketing
Premium

Workshop: aan de slag met gaming-marketing

De e-sportsmarkt blijft maar groeien en wordt daarmee steeds interessanter voor adverteerders. Wat kun je er als merk mee? Deze workshop helpt je op weg.

Strategy
Premium

Weer forse boete voor Meta voor AVG overtreding

Het moederbedrijf van Facebook, Meta, krijgt opnieuw een forse boete voor het overtreden van de Europese wetgeving inzake gegevensbescherming. De boete van 265 miljoen euro wordt opgelegd door de Irish Data Protection Commission (DPC), de belangrijkste toezichthouder voor de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van de Europese Unie.

Privacy
Premium

Wet- en regelgeving wordt dit jaar beter nageleefd in online winacties

Wet- en regelgeving wordt dit jaar beter nageleefd in online winacties, zo blijkt uit de DMCC Benchmark leadwerving compliance 2022. Onder leadwerving wordt verstaan de praktijk waarbij consumenten via online winacties hun gegevens achterlaten in ruil voor een korting of een kans op een prijs.

Online marketing
Premium

Tanya Ponømareva nieuwe Creative Director van Gospooky

Social technology agency Gospooky versterkt haar team met de aanstelling van Tanya als Creative Director. De uitbreiding is onderdeel van de internationale groeistrategie.

Digital Agencies

Gesjoemel met KPI’s en het belang van marketingattributie

Marketingattributie wordt vaak niet expliciet benoemd maar wel impliciet toegepast. Hoe stel je objectief vast of je marketingcampagne echt een succes is?

Attributie