Case: VodafoneZiggo zoekt betere verbinding met klanten door data te bundelen
VodafoneZiggo is op zoek naar meer gepersonaliseerde verbinding met klanten. Dus moet het juiste bericht op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken.
VodafoneZiggo is op zoek naar meer gepersonaliseerde verbinding met klanten. Dus moet het juiste bericht op het juiste moment de juiste doelgroep bereiken.
De meerderheid van de Nederlandse organisaties geeft aan de klant écht centraal te zetten en hiernaar te handelen. Dat blijkt uit het Data-Driven Marketing Onderzoek (DDMO) 2022 van branchevereniging DDMA. Qua inzet van data liggen er echter nog veel kansen. Zo stuurt nog maar 44 procent op KPI’s ter optimalisatie van de klantervaring en is slechts een op de vijf organisaties in staat om volledig een-op-een over verschillende kanalen heen te personaliseren.
Net als bij TikTok wordt het ook bij YouTube Shorts mogelijk om vanuit de stream met korte video’s aankopen te doen bij webwinkels.
Het managementteam van de creatieve tak binnen DEPT Nederland is versterkt. Stephanie Legué (operations director), Thomas van Slooten (client services director) en Heleen Hidskes (head of strategy) zijn recent toegetreden tot het management team.
Wouter Glaser is de nieuwe managing director van het social-first creative agency Blauw Gras. Hij volgt Erjon Tuenter op die na 11 jaar ondernemen een andere weg inslaat.
Ocean Outdoor heeft twee nieuwe digitale masten, één zogenoemde refurbished mast en vier nieuwe digitale totems, in gebruik genomen.
Veel organisaties lijken overtuigd dat meer data verzamelen altijd beter is. Dat noemen we data-geobsedeerde dataverzameling en vaak werkt het averechts.
Technologiebedrijf ShowHeroes sluit een samenwerking met Cedara om adverteerders inzicht te geven in de CO2-uitstoot die hun mediacampagnes opwekken.
De koers van het moederbedrijf van Media.Monks stond aan het einde van de ochtend bijna vier procent hoger na publicatie van de kwartaalcijfers.
Met Google Ad Grants kunnen non-profits per maand $10.000 besteden aan advertenties. Omdat je dus niet zelf betaalt moet je strategie ook anders zijn.
‘FAQ schema’ is een gewild ‘rich result’ in Google. Deze vorm van structured data geeft vragen en antwoorden direct in de zoekresultaten weer.
De manier waarop bedrijven interacties hebben met klanten verandert voortdurend. Websitedata, chatbots, enquêtes, contact centers, apps en sociale media, op allerlei manieren krijgen bedrijven feedback. Het is van enorm belang dat al deze interacties worden geanalyseerd en er daadwerkelijk acties op worden ondernomen. Zeggen Stephan Ariesen en Gerben de Boer van Medallia in de videocollectie Emerce Financials.
Consumenten hebben niet zo veel met getallen en overzichten. Financiële bedrijven kunnen beter sturen op gedrag, veranderingen daarin, kleine triggers en voorbeeldfuncties.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer kijken ze naar een campagne van easyJet met muziek uit Spotify.
Buitenreclame-exploitant JCDecaux start deze week met de plaatsing van grootformaat displays langs drukke toegangswegen in Eindhoven. Dankzij deze uitbreiding claimt het bedrij 7 miljoen impressies per week in en rond de Brainport van Nederland.