Sky Media verrast door succes QR in tv-reclame
QR-codes in tv-commercials hebben een hogere doorklikratio dan de gewone interactieve commercials die de tv-zender biedt.
QR-codes in tv-commercials hebben een hogere doorklikratio dan de gewone interactieve commercials die de tv-zender biedt.
Heeft je bedrijf fysieke locaties en gaat een groot deel van de omzet ‘face to face’? Aan de slag met je Google-bedrijfsprofiel en Google Store Locator.
De Oostenrijkse privacygroep noyb dient 226 klachten over cookiewalls in 18 toezichthouders in Europa.
Microsoft gaat meer advertenties tonen in Outlook voor gebruikers die geen Microsoft365-abonnement hebben. Vooralsnog gebeurt dat in de iOS en Android apps.
easyJet en Spotify gebruiken de muzieksmaak van reizigers om tips te geven over hun volgende vakantiebestemming.
De Franse toezichthouder op privacy CNIL legt Criteo een geldboete op van zestig miljoen euro. Het adtechbedrijf zou zonder toestemming gedrag en kenmerken van internetgebruikers hebben gegraasd voor reclamedoeleinden.
Infuencers verkiezen TikTok boven Facebook als platform, naast Instagram. Dat blijkt uit een analyse van Insider Intelligence (voorheen eMarketer).
Niet jezelf afsluiten van de buitenwereld en de metaverse instappen, maar juist de deur uitgaan om de realiteit met digitale aanvullingen te beleven. Mede door nieuwe ontwikkelingen in locatiegebaseerde augmented reality komt dit een stap dichterbij. Grote spelers als Snap en Niantic zetten er vol op in en ook Google doet een duit in het zakje. En dat brengt nieuwe businessmodellen met zich mee.
Hillenaar Outdoor exploiteert naast Maastricht, Echt en Venlo nu ook een Digitale Reclamemast langs de A73 bij het Limburgse Roermond. Sinds 11 juli is het object – in de directe nabijheid van Designer Outlet Roermond – beschikbaar voor adverteerders.
Na een aanbesteding heeft de Dienst Publiek en Communicatie (DPC) van de Rijksoverheid Media.Monks en vier andere bureaus gekozen als mediapartners.
Het Ermelosche digitale marketing bureau LeadLogic heeft per 1 augustus 2022 een meerderheidsbelang genomen in PushBird uit Den Bosch. PushBird is een marketing tool om notificaties te versturen naar websitebezoekers.
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele campagne. Dit keer kijken ze naar de datagebaseerde offline campagne van Gorillas.
De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in de eerste helft van 2022 uitgekomen op 108 miljoen euro. Nog niet eerder werd de grens van 100 miljoen gepasseerd in de eerste helft van een jaar.
Het Groningse online marketingbedrijf 050media heefthet eCommerce bedrijf Butterstreet overgenomen. 050media neemt alle diensten, klanten en medewerkers van Butterstreet over.
Een contentstrategie helpt content structureren. In dit artikel worden de belangrijkste analyses besproken.