More stories

Premium

Proximus en DPG Media samen verder met nieuw advertentiemodel voor lokale mediasector

In het kader van het samenwerkingsakkoord dat beide bedrijven in december 2021 sloten, voeren Proximus en DPG Media binnenkort enkele vernieuwingen door rond het bekijken van opnames en programma’s in replay op de VTM-zenders. Daarbij wordt ingezet op nieuwe advertentiemodellen, zoals de implementatie van 1 minuut niet-doorspoelbare reclame voorafgaand aan het bekijken van een opgenomen VTM-programma vanaf april. Het nieuwe advertentiemodel moet de lokale mediasector ondersteunen.

Marketing
Premium

Dept promoveert op partnerlijst bol.com

Als marketingpartner van bol.com is bureau Dept gepromoveerd tot Gold Partner en Advertising Certified Partner.

Marketplaces

Hoe succesvolle bedrijven de verbinding leggen tussen merk, medewerker en klant

Heldere en betekenisvolle merkbeloftes doen, en die ook waar maken, zorgt voor tevreden klanten en verhoogt de betrokkenheid van medewerkers.

Customer Experience

Wat als marketing het doel had de wereld beter te maken? Deel 2: wij en zij

Het ‘wij-zij’-denken zit diep ingebakken in onze biologie en cultuur. Dat is niet per se slecht, maar kan wel barrières opwerpen. Hoe kan het beter?

Marketing
Premium

Infographic: Zo maak je opvallende visuals

Het team van Venngage heeft een gloednieuw overzicht samengesteld van enkele integrale elementen die ervoor zorgen dat je visuals dit jaar opvallen. De trends zijn talrijk en het is nu aan jou om ze toe te passen. Dit jaar draait het om het optimaal benutten van heldere en gedurfde kleuren. Levendigheid is hierbij de sleutel, dus wat dacht je van een beetje limoengroen en blauwe schittering om het jaar te starten?

Web-design

‘Veertien van de top 30 adverteerders bij Twitter zijn met adverteren gestopt’

Veertien van de top 30 adverteerders bij Twitter zijn met adverteren gestopt sinds Elon Musk op 27 oktober de leiding nam, volgens schattingen van Pathmatics.

Twitter/X

Dit zijn voor mij de drie grote marketingtrends voor 2023

In het oerwoud van veranderingen zijn dit de drie grote trends voor dit jaar: resultaat wordt dé KPI, de relatie met creatieve partners, duurzaamheid.

Digital Agencies

Snoeien in je content om je website weer te laten bloeien

Meer content is niet altijd beter. Met content-snoeien zorg je ervoor dat je content aansluit bij de verwachtingen van je bezoekers en van zoekmachines.

Web performance
Premium

Global breidt Digitale Out-of-Home netwerk uit met 378 NS schermen

Global Media & Entertainment mag ruim 370 digitale schermen op de 20 drukstbezochte stations (waaronder Amsterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag Centraal en Rotterdam Centraal) toevoegen aan het DOOH-portfolio, oftewel buitenreclame. Global heeft ruim 3.300 digitale schermen verdeeld over tankstations, treinstations, supermarkten en winkelcentra.

Marketing
Premium

Pure, Created First, Est en Yellowhawk heten vanaf nu ZIGT

De bedrijven Pure, Created First, Est en Yellowhawk gaan in 2023 door onder de naam ZIGT. Zij waren afgelopen jaar al onderdeel van ZIGT maar gaan vanaf nu dus verder onder dezelfde naam.

Digital Agencies
Premium

YouTube deelt per februari inkomsten met Shorts-makers

Makers van YouTube Shorts gaan per 1 februari aanstaande delen in de inkomsten met het videoplatform. De Google-dochter wil makers van het populaire videoformat aan zich binden en TikTok-creators weglokken.

Marketing
Premium

Blauw Research lanceert een nieuw label voor User Experience onderzoek: yourUX

Onderzoekbureau Blauw Research lanceert een nieuw label, yourUX, voor User Experience (UX) onderzoek. De afgelopen jaren voerden de experts van Blauw al veel UX-onderzoeken uit voor opdrachtgevers als ANWB, Bol.com, CZ, Rabobank en diverse overheden. Ook is een aantal ervaren UX-onderzoekers aangetrokken om yourUX vanaf de lancering een vliegende start te geven.

Online marketing
Premium

Nieuw ‘techlabel’ van Abovo Maxlead

Abovo Maxlead brengt in de vorm van AM Media.tech een nieuw label op de markt. Dat werkt voornamelijk ondersteunend aan klanten van het mediabureau met specialistische wensen, bijvoorbeeld in cookieless en omnichannel omgevingen.

Digital Agencies
Premium

De toekomst van online business volgens Hubert Deitmers, Tim van der Wiel, Marijn Pijnenborg, Oscar Kneppers, Eva de Mol en Rutger van Zuidam

De Nederlandse online industrie heeft zich in de afgelopen decennia ontwikkeld van pionierswerk tot een professionele sector met grote impact op het dagelijks leven. En lijkt andermaal aan de vooravond van grote veranderingen te staan. Met verschillende prominente online ondernemers blikken we terug op ‘defining moments’ en werpen we vooral een blik vooruit. Welke veranderingen gaan er komen? Welke lessen nemen we mee? En welke aannames moeten we juist loslaten?

E-commerce
Premium

Toezichthouder akkoord met IAB-cookiewalls

Een jaar nadat de Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit IAB Europe beboette om zijn raamwerk voor cookiewalls krijgt de organisatie groen licht voor zijn herziene systeem.

Online advertising