DDMA: Marketeers ontkennen impact verdwijnen cookiedata
De helft van de datagedreven marketeers neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een wereld zonder third-party cookies. Dat brengt de nieuwe de DDMA Barometer 2022 naar voren.
De helft van de datagedreven marketeers neemt komend jaar geen stappen om zich voor te bereiden op een wereld zonder third-party cookies. Dat brengt de nieuwe de DDMA Barometer 2022 naar voren.
Op 3 oktober 2022 wordt het nieuwe commissiemodel van bol.com geïntroduceerd. Het nieuwe model heeft als doel de commissiepercentages te stroomlijnen en meer transparantie aan te brengen.
Wat klanten van merken verwachten is de afgelopen decennia flink veranderd. Je positioneert je als merk niet alleen op de markt maar ook in de maatschappij.
Maar liefst 25 procent van de Nederlanders vindt zijn eigen privacy belangrijker dan nationale veiligheid. Dit blijkt uit onderzoek van VPNdiensten.nl onder 1053 Nederlanders van achttien jaar en ouder, uitgevoerd door Panelwizard. Toch vindt twee derde van de respondenten het geen probleem dat inlichtingendiensten persoonlijke gegevens verzamelen als dit de nationale veiligheid ten goede komt.
Een soepele omnichannel-ervaring is een goed begin, maar écht klantvriendelijk zijn is steeds belangrijkere om klanten te behouden.
Nederlands MediaNieuws en Marketing Report gaan fuseren. Dat betekent dat het Nederlands MediaNieuws als merk en de website gaat verdwijnen. Alle kanalen zullen worden overgeplaatst naar Marketing Report, net als de vacaturesectie.
Nederlands’ grootste cashbackapp Scoupy wisselt van eigenaar. De investeerder en nieuwe eigenaar is Cashback Holding, van DeGiro-oprichters Niels Klok en Jasper Anderluh en Ohpen-oprichter Erik Drijkoningen. Zij nemen het bedrijf over van Effective Media & Marketing (EMM Holding) van ondernemers Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras.
Verschillende software tools kunnen, in combinatie met GA4, tot diepgaande inzichten over het gedrag van je doelgroep leiden.
Het Duitse Bundeskartellamt vraagt marktpartijen naar hun ervaringen met en bezwaren tegen de dominante positie van Google in de niet-searchgebaseerde online reclame markt. Tegelijk klinkt een oproep om meer, zwaardere middelen tegen techgiganten te kunnen inzetten.
Winkels en exploitanten van reclameborden moet de digitale, lichtgevende schermen uitzetten om energie te besparen. Ze mogen enkel nog tussen 16:00 en 22:00 aan.
Wehkamp scherpt zijn affiliateprogramma aan. Voor nieuwe partners werkt de retailer voortaan met een testperiode waarin wordt gekeken of een partner voldoet aan de eisen en of de samenwerking prettig verloopt.
Negen online marketing bureaus lanceren gezamenlijk het OnlineMarketing.nl keurmerk, dat het voor bedrijven en ondernemers eenvoudiger moet maken om een juiste partner te vinden voor hun digitale strategie.
Google heeft aangekondigd ook digitale buitenreclame aan te gaan bieden via het advertentieplatform Google Ads. Op die manier wil het […]
Naar aanleiding van een overzichtsartikel over veertig jaar onderzoek naar klantbeleving: een model met de factoren die klantervaringen vormgeven.
Een hoog-technisch product op een menselijke manier in de markt zetten. VanMoof benadrukt hoe zijn ‘riders’ hun leven inrichten, de […]