More stories

Premium

Infographic: De beste tijden om op sociale media te posten

Deze tips van CoSchedule van de beste tijden om te posten op sociale media-apps, op basis van inzichten uit meer dan 37 miljoen berichten, en van meer dan 30.000 organisaties, verdienen nuance. Per doelgroep kunnen de ideale tijden anders liggen. In het onderzoek is gekeken naar wanneer organisaties de meeste betrokkenheid zien bij hun berichten (aan de hand van likes, opmerkingen en gedeeld berichten).

Social
Premium

‘Seizoensinvloeden zijn terug in Nederlands online reclame’

Ook in de online reclamewereld is corona merkbaar verdwenen en dat leidt weer tot nieuwe bewegingen in hoe adverteerders hun geld uitgeven.

Online advertising
Premium

Noorwegen wil einde aan illegale dataoverdracht Meta

Noorwegen draait Meta duimschroeven aan op het gebied van diens privacyregels. Het Amerikaanse bedrijf zou een boete moeten krijgen voor illegale dataoverdracht van persoonsgegevens, vindt de toezichthouder.

Privacy
Premium

‘Bespaar stroom op digitale buitenreclame’

Het is niet verantwoord om digitale buitenreclame 24×7 voluit te laten draaien in een tijd van energieschaarste. Een gemeenteraadslid in Düsseldorf roept branche en politiek op over het onderwerp na te denken.

Online advertising
Premium

Originele inhoud hoger in zoekresultaten Google

Google gaat webpagina’s die goed geoptimaliseerd zijn voor de zoekresultaten, maar inhoudelijk weinig voorstellen, minder hoog weergeven.

Search

Open vacatures? Laat recruiter en marketeer met elkaar samenwerken

Hoe kun je als organisatie je verhaal zo goed mogelijk vertellen en zorgen dat nieuw talent binnenkomt? Samenwerking tussen recruiter en de marketeer.

Recruitment

Hoe succesvolle ICT-bedrijven leads genereren

In het Leadgeneratie Benchmarkonderzoek 2022 onderzochten we hoe marketeers in de ICT-sector leads genereren. Wat werkt en wat niet? En wat zijn de trends?

Conversie
Premium

Infographic: De grootste mijlpalen in B2B Social Media

Wist je dat sociale media al sinds het jaar 2003 bestaat? Hoe de zakelijke sector (B2B) daarop inspeelde zie je in de tijdlijn van de infographic van Oktopost. Klik hier voor een grotere versie.

B2B Digital
Premium

Open Universiteit start eerste master Gegevensbescherming en privacyrecht

Per 1 september 2022 gaat bij de Open Universiteit de nieuwe master Gegevensbescherming en privacyrecht van start. Het is de eerste volledige academische master over gegevensbescherming en privacyrecht in de Nederlandse rechtspraktijk.

Privacy
Premium

Aldi publiceert digitale folder via QR code

Aldi gaat in Belgie zijn digitale folder toegankelijker maken, mt behulp van een QR-code op melkverpakkingen.

Online advertising

Marketing intelligence anno 2022: dit zijn de uitdagingen en kansen

Met data houd je klanten tevreden en kun je groeien. Maar de datahoeveelheid neemt toe en privacyregels worden scherper. Hoe zien marketeers de uitdagingen?

Strategy
Premium

Insta-baas en CMO Facebook verhuizen naar Europa

Drie zwaargewichten van socialmediaconcern Meta verhuizen naar Londen. Het zou gaan om privé redenen, maar het komt CEO Mark Zuckerberg niet onhandig uit. De gemiddelde omzet per gebruiker in Europa ligt nog niet zo hoog als die in de VS.

Online advertising
Premium

Mailchimp zet cryptoklanten in de kou

Mailchimp heeft de accounts van verschillende cryptoklanten opgeschort. Het gaat om crypto-portemonnee Edge, crypto-intelligentiebedrijf Messari en Decrypt, dat Mailchimp al meer dan vier jaar gebruikte voor zijn nieuwsbrief.

Marketing
Premium

‘Apple wil advertentie-inkomsten verdubbelen’

Apple zou zijn advertentieactiviteiten flink willen uitbreiden. De jaarlijkse inkomsten moeten naar ‘dubbele cijfers’. Op dit moment verdient Apple ongeveer 4 miljard dollar per jaar aan advertenties.

Online advertising

Marketing moet menselijker: first-party data als bakermat van je organisatie 

Het eind van third-party cookies en nieuwe Europese wetgeving: het digitale landschap gaat aanzienlijk veranderen en adverteerders moeten meebewegen.

Online marketing