‘Digital outdoor in HTML5 nu schaalbaar’
Een nieuw systeem van Sage+Archer maakt het mogelijk om vanuit templates schaalbaar HTML5-gebaseerde dynamische advertenties te maken voor digital outdoor.
Een nieuw systeem van Sage+Archer maakt het mogelijk om vanuit templates schaalbaar HTML5-gebaseerde dynamische advertenties te maken voor digital outdoor.
H&M integreert bij wijze van actie AR-technologie van Snap in zijn app. Wie de noviteit gebruikt, kan drie creaties ‘passen’ maar niet kopen.
Adverteerders zijn dit jaar voorzichtig met het adverteren rond het WK. De schrijnende arbeidsomstandigheden bij de bouw van de stations en de mensenrechtensituatie kleurden het maatschappelijke sentiment over het gastland en het sportevenement.
FAQ helpt SEO. Een pagina met veelgestelde vragen en de antwoorden op die vragen kan enorm helpen om je zichtbaar in de zoekresultaten te vergroten.
Officiële data over de aandacht die je online advertentie krijgt zeggen vaak niet heel veel. Het gaat om het krijgen en vasthouden van echte aandacht.
Het digitale creatieve bureau Boomerang uit Amsterdam krijgt een Britse poot, dankzij de samenwerking met Publicis Groupe UK.
De CO2-uitstoot van (digital) bureaus zelf is relatief laag, maar via klanten tikt het al gauw aan: tot ruim een kwart meer CO2-uitstoot per persoon. De roep om grote vervuilers en andere controversiële partijen niet langer te steunen of te helpen veranderen groeit. Maar hoe doe je dat? Verschillende koplopers delen hun ervaringen.
BeCommerce, de Belgische federatie voor de e-commerce, heeft een nieuw kwaliteitslabel voor onlineveiligheid gelanceerd, dat zich specifiek richt op onlinereclame door influencers.
De winnaar van de DDMA Customer Data Award 2022 is de Rabobank, ten koste van Leen Bakker en Randstad Groep Nederland. Vattenfall sleepte de nieuwe Data Challenger Award in de wacht. De publiekprijs ging dit jaar naar Leen Bakker waarvoor het studiopubliek en de kijkers live voor konden stemmen.
Nederlandse eerste virtuele influencer, het karakter Esther Olofsson, is omgekat in een volledig door AI gedreven fotomodel.
Yahoo verwerft een belang van 25 procent in het reclametechnologiebedrijf Taboola en wordt de grootste aandeelhouder.
De Kansspelautoriteit (Ksa) heeft Toto Online een boete opgelegd van 400,000 euro vanwege reclame gericht op jongvolwassenen.
Veel bedrijven zijn actief op Facebook, maar wat nu precies het doel is blijft soms onduidelijk. Veel commerciële kansen worden gemist.
Het nieuwe Creator Platform van Klarna heeft helemaal níets met online achteraf betalen te maken, maar is illustratief voor de verbreding die de Zweden doorvoeren in hun portfolio. Vandaag kondigen ze internationaal dit nieuwe online marketingplatform aan.
De e-sportsmarkt blijft maar groeien en wordt daarmee steeds interessanter voor adverteerders. Wat kun je er als merk mee? Deze workshop helpt je op weg.