More stories

De 10 belangrijkste features van de nieuwe Google Ads-omgeving

Sinds kort moet iedere online marketeer eraan geloven; de overgang naar de nieuwe interface van Google Ads (voorheen AdWords). Nu we niet meer terug kunnen naar de oude interface, is het wat hoog tijd om de wijzigingen en verbeteringen in de nieuwe interface met je te delen. Zodat je direct met een voorsprong kunt beginnen aan deze nieuwe fase in je leven.

Online advertising

Videoadvertenties op OTT: alle facts en figures op een rij

De consument maakt steeds vaker gebruik van videocontent op meerdere devices. Zo daalde het aantal tv-aansluitingen in 2018 al met 1 procent en deze trend zet naar verwachting door. De tv is hierdoor nog maar één van de vele beschikbare schermen waarop een adverteerder het publiek kan bereiken. Adverteerders en media-eigenaren zijn (terecht) enthousiast, maar ze hebben nog wel een aantal belangrijke hobbels te nemen om het volledige potentieel van OTT te benutten.

Video

Mediabelangen LG naar Zigt

LG Electronics Benelux (LG) brengt haar mediabelangen vanaf volgende maand onder bij crossmediamediabureau Zigt in Nederland en België.

Online advertising

Ster introduceert tool voor lokale videocampagnes

Reclameverkoper Ster introduceert een tool voor bedrijven met een klein budget om zelf een videocommercial (pre-roll) te maken voor de online kanalen van de publieke omroep zoals NPO Start.

Online advertising

Tv- en video spotmarkt in eerste jaarhelft naar 350 miljoen euro

De spotmarkt voor tv en online video is het afgelopen half jaar uitgekomen op 350 miljoen, een groei van 4 procent. Dat blijkt uit metingen van Screenforce.

Online advertising

Nieuwe Kruidvat reclame op vergrendelscherm

Het Amsterdamse startup Pabbl heeft in samenwerking met Blue Mango Interactive een lockscreenadvertentie ontwikkeld voor Kruidvat. Via die advertenties wordt de aandacht gevestigd op Solait zonbescherming en Solait aftersun.

Online advertising

BrandDeli exclusieve advertentiepartner van Disney

BrandDeli, het mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclameverkoop van verschillende tv-kanalen, wordt de exclusieve advertentiepartner van Disney in Nederland.

Marketing

René Witzel weg als directeur van JCDecaux Nederland

Na een 16-jarig dienstverband zet René Witzel per 1 september een punt achter zijn carrière bij buitenreclame-exploitant JCDecaux Nederland.

Online advertising

Yes! Dit zijn de nieuwe features van Display & Video 360

Elke online marketeer die voorheen in DoubleClick werkte werd vanmorgen wakker in de wondere wereld van het Display & Video 360. Een vernieuwde interface met als doel meer synergie tussen verschillende disciplines van online marketing. Zo kun je bijvoorbeeld direct vanuit Display & Video 360 schakelen naar Analytics 360 en Google Tagmanager 360. In dit blog vertel ik je alles over de nieuwe features en hoe je deze direct kunt inzetten. 

Online marketing

T-Mobile en Tele2 topadverteerders in telecom

Nederlandse telecomaanbieders geven flink wat geld uit om hun mobiele diensten onder de aandacht te brengen, minstens 44 miljoen euro […]

Online advertising

WPP MediaCom blijft media-inkoopbureau voor Shell

WPP MediaCom blijft het mediainkoopbureau voor Koninklijke Shell. Dat bedrijf spendeert jaarlijks 200 miljoen dollar aan advertenties.

Online advertising

IAB Nederland viert 20-jarig bestaan

IAB Nederland viert op 4 september zijn 20-jarig bestaan in het Amsterdamse DeLaMar Theater. Tijdens het verjaardagsfeest wil de branche-organisatie zijn leden in één dagdeel bijpraten over de ontwikkelingen binnen de digitale marketing innovaties in Nederland.

Online advertising

Opnieuw grootschalig malvertisingnetwerk ontdekt

Opnieuw is een omvangrijk malvertisingnetwerk ontdekt met duizenden misbruikte WordPress websites. Dat meldt online beveiliger Check Point, die het netwerk tijdens routinewerkzaamheden op het spoor is gekomen.

Security

HERE levert kaartinformatie aan Locomizer

Technologiebedrijf Locomizer, gespecialiseerd in patroonherkenning in datastromen in stedelijke gebieden, integreert kaart- en POI-informatie van HERE.

Strategy

PostNL-campagne: performance door marketing te bedrijven

Performance-gedreven adverteerders schieten soms door in de aandacht voor bijbehorende ‘cost per action’-KPI in hun spreadsheet. Daarmee verliezen ze uit het oog waar het in marketing om draait: een boodschap overbrengen. Bij PostNL is die aandacht in kleine stappen succesvol verlegd. Met een andere koers leveren minder impressies op display advertising juist een meer gevalideerde bijdrage aan de verkoop. Engagement draagt zichtbaar bij aan een hogere omzet.

Programmatic