More stories

Foursquare haalt 33 miljoen dollar op

Foursquare, inmiddels alweer negen jaar oud, heeft 33 miljoen dollar opgehaald in een financieringsronde geleid door Simon Ventures. Met dat geld wordt zijn locatietechnologie verder ontwikkeld.

Online advertising

YouTube reclames interactiever

YouTube wil de interactiviteit van zijn advertenties verder vergroten. Kijkers krijgen meer mogelijkheden om op reclames te reageren: niet alleen door te klikken, maar ook door meteen een reis te boeken, apps te downloaden of stoelen bij een bioscoop te reserveren.

Online advertising

IBM zet kunstmatige intelligentie in voor gepersonaliseerde advertenties

IBM heeft bij de start van Advertising Week in New York drie nieuwe marketingproducten aangekondigd die volop gebruikmaken van Watson, de alleswetende computer die tot nu toe vooral voor medisch onderzoek is ingezet.

Online advertising

Belangrijkste advertentieman Google naar investeerder Greylock

Sridhar Ramaswamy, de belangrijkste advertentieman van Google, heeft het internetbedrijf verlaten. Onder zijn leiding stegen de inkomsten uit advertenties van 1,5 miljard dollar tot meer dan 100 miljard dollar afgelopen jaar.

Marketing

De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce

In deze podcast van Emerce & Awin ‘De kracht en het succes van Black Friday in e-commerce’ gaat Krijn Schuurman in gesprek met Maurice van Son (BESTSELLER) en Pablo Druijts (Maddox Media), die als oprichter van het platform Black Friday Nederland  goed inzicht heeft op de grootte en bekendheid van Black Friday in Nederland.

Affiliate marketing

Rem op cookiegebruik Safari en Firefox: wat kan de adverteerder?

Online adverteerders stuiten op een enorme uitdaging. Webbrowser Safari heeft nieuwe privacy-instellingen geïntroduceerd en elimineert daarmee het 24-uurs toegangsvenster op cookies. Firefox doet binnenkort hetzelfde. Behalve dat gepersonaliseerde retargeting dan onmogelijk is, raakt ook de conversie-attributie vertroebeld. Wat zijn de gevolgen voor de grootste DSP’s?

Online advertising

WedAds advertentiepartner Flipboard in Nederland

WebAds gaat advertenties verkopen voor Flipboard in Nederland, Italië en Spanje. Met de samenwerking breidt Flipboard zijn commerciële activiteiten in Europa uit.

Online advertising
Premium

Thomas Cook-case: 61 procent meer mobiele conversie door betere bid-strategy

Thomas Cook Nederland wilde graag de mobiele conversie verhogen zonder dat dit ten koste van andere devices zou gaan. Dat is gelukt in samenwerking met iProspect en Search Ads 360, het search management platform van Google.

Online advertising

‘Voice niet gereed voor paid search’

Performancebased marketing kan nog niet in voice-interfaces. Daarom moeten merken zich richten op SEO, het ontwikkelen van originele content en branding als ze op Alexa- en Assistent-Achtige apparaten aan de slag willen.

Voice

Persgroep, Sanoma en TMG samen in programmatic

De Persgroep, Sanoma en TMG breiden hun gezamenlijke datadienst NLProfiel uit zodat adverteerders en bureaus ook programmatic reclamecampagnes kunnen inkopen.

Programmatic

Verbod op on-linereclame Kinder-chocolade

Twee websites, een app en het YouTube-kanaal van chocolademerk Kinder zijn in Engeland verboden zo lang ze reclame tonen voor de suikerhoudende producten.

Legal

‘Klantje-pik’ met hulp van mobiele gegevens, mag dat?

Verschillende grootwinkelbedrijven gebruiken telefoongegevens om te zien wie bij hun concurrenten over de vloer komt. De achterliggende techniek staat bekend als ‘geo-conquesting’ en komt erop neer dat je op basis van iemands locatie – specifiek, hij is bij de concurrent – een advertentie toont die bedoeld is om hem weg te lokken bij de concurrent. Dit matchen gebeurt op basis van IMEI- en dergelijke nummers uit de telefoon, of profielen van dienstverleners zoals Facebook of Google. En het zou niet in strijd zijn met de AVG. Wishful thinking, als je het mij vraagt.

AVG

Amazon wordt Amerika’s nummer 3 reclameplatform

De media-activiteiten van Amazon groeien dit jaar zo hard, dat het bedrijf dit jaar het grootste online reclameplatform wordt na Google en Facebook.

Online advertising

Ster past advertentiebeleid weer aan

Ster laat de vaste prijs voor alle adverteerders die in januari werd gepresenteerd volgend jaar weer vallen. Daarmee reageert de organisatie op kritiek dat er geen enkel verschil is tussen grote en kleine adverteerders.

Online advertising

Van DoubleClick naar Display & Video 360: de zeven belangrijkste wijzigingen

Er is al veel over geschreven en gedeeld, Doubleclick bestaat niet meer. Toch zijn er ook een aantal mooie nieuwe features bij gekomen met de lancering van Display & Video 360. Wat is er veranderd en wat betekent dit voor de campagnes?

Analytics