More stories

Doelgroeptargeting: zo bereik je de juiste groep

Op basis van alleen demografische gegevens lopen adverteerders een groot deel van de doelgroep mis, zegt onderzoek van Google en Compete. Hoe bereik je ze dan wel? 

Online advertising

Henriette van Swinderen directeur BVA bond van adverteerders

Henriette van Swinderen wordt de nieuwe directeur van de BVA bond van adverteerders. Zij zal per 1 oktober beginnen.

Marketing

Dit zijn de voordelen van Google Ads automatisering

 “Welke geautomatiseerde Google Shoppingstructuur sluit aan bij de doelstellingen van mijn klant?” en “Welke extensies kan ik automatiseren op basis van mijn productfeed?” Google Ads automatisering, de overstap van handmatig opgezette accounts en handmatig gecontroleerde biedingen naar een volledig geautomatiseerd systeem is niet eenvoudig. Hoe kan het wel?

Online advertising

Hoe BALR. naar 100 miljoen omzet toegroeit

Hoe zet je een jong lifestyle mannenmodemerk met grote internationale ambities goed in de markt? Met die vraag houdt Thomas van Mastbergen, Head of Digital Marketing bij BALR. zich dagelijks bezig. “In de inspiratiefase is een influencer overtuigender dan een banner.”

Influencer marketing

Sanoma en Scoupy zetten FMCG team op

Mediabedrijf Sanoma en Scoupy, naar eigen zeggen het grootste marketing- en activatieplatform voor fabrikanten en retailers in de supermarktwereld, hebben een gezamenlijk zogenoemd FMCG-team opgezet.

Online marketing

RTL schaft bureaucommissie af

RTL Nederland schaft per 1 januari 2019 de bureaucommissie af. Dat is een korting die mediabureaus krijgen voor het zakendoen met de zendergroep.

Marketing

The Cirqle tekent Koreaans mediabedrijf

Het Nederlandse influencernetwerk The Cirqle sluit een contract met het Zuid-Koreaanse mediabedrijf The SMC Group. Het bedrijf van Steven Lammertink vergroot het bereik van de Koreanen naar wereldschaal.

Influencer marketing

Improve Digital koopt Deens Leeads

Sellbranch, een onderdeel van Improve Digital, koopt het bureau Leeads om zijn positie in Noord-Europa te verstevigen.

Venture

Programmatic inkopen bij print? Misschien alleen De Persgroep

Wanneer gaat print over naar programmatic inkopen? Dit duurt nu al jaren en inkoopbureau MAGNA vraagt zich in zijn deze week verschenen rapport Outlook 2018 af of het er überhaupt wel van gaan komen.

Online advertising

Voorbij de hype van Google’s CSS

Google introduceert Comparison Shopping Services (CSS) om te voldoen aan de Europese wetgeving over marktwerking. Om de concurrentie aan te […]

Online advertising

Amazon versimpelt aanbod adverteerdersmarkt

Het was een lettersoep, Amazons aanbod voor de adverteerdersmarkt. Amazon Media Group (AMG), Marketing Services (AMS) en Advertising Platform (AAP) verdwijnen. Vanaf nu heet het Amazon Advertising.

Online advertising

NU.nl begint crossmediale reclamecampagne

NU.nl houdt komende drie weken een grote reclamecampagne op internet en offline onder het mom ‘Non-Stop-Nu’. “We willen groeien”, zegt hoofdredacteur Geert-Jaap Hoekman “Mensen moeten weten wat voor hen kunnen betekenen.”

Campagnes

Out of home versneld digitaal

Het aantal digitale abri’s is de afgelopen twee jaar sterk gegroeid met een bruto besteding van 12 miljoen euro. Ten opzichte van de grotere masten, 42 procent daarvan is digitaal, blijft het marktaandeel van 3,5 procent bescheiden, maar inkoopbureau MAGNA verwacht mogelijk een verdubbeling van het aandeel onder invloed van de verdere digitalisering. Dat staat in het deze week verschenen rapport MAGNA Outlook 2018.

Online advertising

Zo target je tv-kijkers real-time op hun tweede scherm

87 procent van de mensen gebruikt een smartphone, tablet of desktop tijdens het tv-kijken. Voor tv-adverteerders dus een ideale kans om kijkers real-time te kunnen targeten op hun tweede scherm. Door middel van een (tv-)script zijn tv-kijkers te herkennen zodra ze op een website komen. Tegelijkertijd genereert het tv-script ook een complementair effect tussen tv en social campagnes door het real-time opbouwen van tv-doelgroepen voor retargetingdoeleinden. Hoe werken tv-campagnes op online interacties en wat voegt het toe?

Attributie

IAB Nederland en BVA gaan nauwer samenwerken

IAB Nederland gaat intensiever samenwerken met BVA bond van adverteerders. Daarnaast gaan de bureaus vanuit dezelfde locatie werken: het HNK-gebouw aan de Anthony Fokkerweg. Samen vormen de organisaties naar eigen zeggen de ‘grootste coalitie van adverteerders, mediabureaus en exploitanten in het domein van de digitale marketing in Nederland’.

Online advertising