More stories

Dit zijn de nieuwe features van Display & Video 360

Iedereen die voorheen in DoubleClick werkte werd afgelopen week wakker in de wondere wereld van het Display & Video 360. Een vernieuwde interface met als doel meer synergie tussen verschillende disciplines van online marketing. Zo kun je bijvoorbeeld direct vanuit Display & Video 360 schakelen naar Analytics 360 en Google Tagmanager 360. Wat zijn de nieuwe features en hoe zet je ze in?

Online advertising

Alibaba koopt Chinese reclamebedrijven

Alibaba onderhandelt om samen met Tencent de Chinese tak van bureaunetwerk WPP te kopen. Daarnaast verwierf het dit weekend op zijn thuismarkt een belang in schermenexploitant Focus Media. Het laat zien dat de e-commercegigant naast digitale en fysieke retail ook grote mediakanalen incorporeert.

Marketing

Snapchat biedt meer targetingmogelijkheden

Snapchat gaat nadrukkelijk de strijd aan met Facebook en Google. De ephemeral messaging app heeft de samenwerking met data-analyticsbureau Nielsen geïntensiveerd en biedt hierdoor meer targetingmogelijkheden voor adverteerders, waaronder demografische factoren en offline koopgedrag.

Social

Vodafone Group insourcet media-inkoop internationaal

Vodafone Group investeert zwaar in het opbouwen van een digitale media-inkooptak. De telecomgroep wil de digitale regie zelf in handen krijgen.

Online advertising

Nieuw bereiksonderzoek combineert alle mediabronnen

Adverteerders, mediabedrijven en -exploitanten gaan een nieuw bereiksonderzoek optuigen dat internationaal nergens anders gebeurt. Het combineert alle online en offline kanalen.

Online advertising

Google overtreft financiële verwachtingen

Google rapporteert sterkere omzet- en winstcijfers voor het tweede kwartaal van 2018. De miljardenboete van de Europese Unie houdt de winst nog goed overeind, want die komt netto uit op 3,2 miljard.

Venture

Improve Digital koopt Widespace

Sellbranch, een onderdeel van Improve Digital, heeft de mobiele mobiele reclame-exploitant Widespace uit Zweden overgenomen.

Venture

Zo zetten Ford, ING en Brabantia dynamic social video in

De socialmediafeeds van je vrienden zien er waarschijnlijk heel anders uit dan die van jou. Logisch, want we hebben allemaal een unieke mix aan voorkeuren en interesses. We worden dan ook niet graag over één kam geschoren met een berg andere mensen. Waarom zou je als merk kiezen voor dezelfde video voor al je doelgroepen, als je deze persoonlijker en relevanter kan maken? Deze drie cases laten zien hoe je video dynamisch wordt.

Social
Premium

Forrester: zeventig procent digitale marketingbudget naar mobiel

Niet minder dan zeventig procent van het digitale marketingbudget gaat in 2022 naar het mobiele kanaal. Dat verwacht Forrester Research. Omgerekend gaat het om een bedrag van ruim 40 miljard euro.

Online advertising

Publicis Media sleept marketingcontract Lenovo binnen

Publicis Media gaat de wereldwijde marketingstrategie van hardwarefabrikant Lenovo verzorgen. Daarmee is een bedrag van 125 miljoen dollar gemoeid.

Online marketing

Google sluit reclamepact met Shopify

Shopify en Google gaan een samenwerking aan waarbij webwinkeliers via het e-commerceplatform makkelijker reclame bij Google kunnen inkopen en verspreiden over diens kanalen.

Marketing

Groei advertentiemarkt voor rekening multinationals

Online adverteren groeit dit jaar over de gehele linie. De grootste stijging? De domeinen social (+45 procent) en video (+42 procent). Qua uitgaven zal de groei over heel 2017 uitkomen rond de 11 procent, is de verwachting.

Online advertising

Affiliatenetwerk Daisycon start cryptokanaal

Affiliatemarketing netwerk Daisycon start een nieuw kanaal gericht op diensten rond cryptomunten en blockchain. Dat kan zowel hardware (wallets, mining) als software (trading) zijn.

Online advertising

Adblocker Ghostery gaat reclame tonen

In de onlangs nieuw uitgebrachte versie van Ghostery zitten een optie die gebruikers reclame vertoont. Opmerkelijk voor een adblocker, al proberen de Duitsers het ‘leed’ te verzachten met een aanverwant bonus- of kortingsprogramma.

Online advertising
Premium

Google: ’65 procent meer leads naar hotels’

Google zegt dat het afgelopen jaar 65 procent meer leads naar hotels wereldwijd heeft gestuurd vanuit zijn zoekresultaten.

Search