More stories

Is Intelligent Tracking Prevention (ITP) 2.0 vloek of zegen?

Zijn de privacy-instellingen van de nieuwe versie van Apple’s browser Safari die in september wordt verwacht een vloek of een zegen voor de online advertentie-industrie? De meningen zijn nog steeds verdeeld en zeker door deze 2.0 update lopen online de gemoederen soms hoog op. Een onnodige situatie.

Privacy

KPN geeft bijna 2 miljoen euro uit aan zakelijke reclame

KPN heeft in het tweede kwartaal van 2018 ruim 2 miljoen euro uitgegeven aan zakelijke promoties. Ziggo en Vodafone zijn samen wel groter. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

Online advertising

Els Wijnstekers leidt mediabureau Carat

Els Wijnstekers voert per direct het management van mediabureau Carat, onderdeel van Dentsu Aegis Network. Zij vervangt Tim van der Bilt, die het bureau afgelopen zomer plotseling verliet.

Online marketing
Premium

Darre van Dijk (TBWA\NEBOKO): ‘We geven ruimte aan jonge mensen’

TBWA\NEBOKO, het reclamebureau van onder andere Albert Heijn, Adidas en McDonalds, werd recentelijk bekroond tot bureau van het jaar. Een zeer waardevolle prijs voor Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO Darre van Dijk.

Digital Agencies

Zo verbeter je de Google Shopping performance met Google’s CSS

Na de megaboete van de EU voor Google wegens marktdominantie heeft Google de diensten voor prijsvergelijking aangepast en de zogenaamde Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma voor prijsvergelijkers waarbij de concurrentie meer ruimte krijgt in het Google Shopping advertentieformat.

Online advertising

Meer regie op programmatic media-inkoop: 4 tips voor adverteerders

Vanuit de markt komen er steeds meer signalen dat adverteerders hun grip op programmatic media-inkoop willen verstevigen. Deze trend wordt aangejaagd door de perceptie dat het programmatic landschap ontransparant is, een perceptie die wordt versterkt en bevestigd door publicaties als de ANA-papers en de acties van grote adverteerders.

Programmatic

De 10 belangrijkste features van de nieuwe Google Ads-omgeving

Sinds kort moet iedere online marketeer eraan geloven; de overgang naar de nieuwe interface van Google Ads (voorheen AdWords). Nu we niet meer terug kunnen naar de oude interface, is het wat hoog tijd om de wijzigingen en verbeteringen in de nieuwe interface met je te delen. Zodat je direct met een voorsprong kunt beginnen aan deze nieuwe fase in je leven.

Online advertising

Videoadvertenties op OTT: alle facts en figures op een rij

De consument maakt steeds vaker gebruik van videocontent op meerdere devices. Zo daalde het aantal tv-aansluitingen in 2018 al met 1 procent en deze trend zet naar verwachting door. De tv is hierdoor nog maar één van de vele beschikbare schermen waarop een adverteerder het publiek kan bereiken. Adverteerders en media-eigenaren zijn (terecht) enthousiast, maar ze hebben nog wel een aantal belangrijke hobbels te nemen om het volledige potentieel van OTT te benutten.

Video

Mediabelangen LG naar Zigt

LG Electronics Benelux (LG) brengt haar mediabelangen vanaf volgende maand onder bij crossmediamediabureau Zigt in Nederland en België.

Online advertising

Ster introduceert tool voor lokale videocampagnes

Reclameverkoper Ster introduceert een tool voor bedrijven met een klein budget om zelf een videocommercial (pre-roll) te maken voor de online kanalen van de publieke omroep zoals NPO Start.

Online advertising

Tv- en video spotmarkt in eerste jaarhelft naar 350 miljoen euro

De spotmarkt voor tv en online video is het afgelopen half jaar uitgekomen op 350 miljoen, een groei van 4 procent. Dat blijkt uit metingen van Screenforce.

Online advertising

Nieuwe Kruidvat reclame op vergrendelscherm

Het Amsterdamse startup Pabbl heeft in samenwerking met Blue Mango Interactive een lockscreenadvertentie ontwikkeld voor Kruidvat. Via die advertenties wordt de aandacht gevestigd op Solait zonbescherming en Solait aftersun.

Online advertising

BrandDeli exclusieve advertentiepartner van Disney

BrandDeli, het mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclameverkoop van verschillende tv-kanalen, wordt de exclusieve advertentiepartner van Disney in Nederland.

Marketing

René Witzel weg als directeur van JCDecaux Nederland

Na een 16-jarig dienstverband zet René Witzel per 1 september een punt achter zijn carrière bij buitenreclame-exploitant JCDecaux Nederland.

Online advertising

Yes! Dit zijn de nieuwe features van Display & Video 360

Elke online marketeer die voorheen in DoubleClick werkte werd vanmorgen wakker in de wondere wereld van het Display & Video 360. Een vernieuwde interface met als doel meer synergie tussen verschillende disciplines van online marketing. Zo kun je bijvoorbeeld direct vanuit Display & Video 360 schakelen naar Analytics 360 en Google Tagmanager 360. In dit blog vertel ik je alles over de nieuwe features en hoe je deze direct kunt inzetten. 

Online marketing