Facebook Watch spoedig in de Benelux
Facebook lanceert zijn eigen videoplatform Watch ergens in de komende weken in de Benelux. Ook het bijbehorende reclameplatform Ad Break wordt internationaal uitgerold.
Facebook lanceert zijn eigen videoplatform Watch ergens in de komende weken in de Benelux. Ook het bijbehorende reclameplatform Ad Break wordt internationaal uitgerold.
Met Bing worden een adverteerder zelden heel rijk, maar verliest ook niet veel geld aan kliks. Het lagere volume van Bing betekent niet dat het geen interessant kanaal is, als er maar een goede balans is tussen tijdsinvestering, geldinvestering en opbrengst. Die tijdsinvestering kan een stuk efficiënter; een deel van de werkzaamheden kan nu geautomatiseerd worden met Bing Ads Scripts.
Zijn de privacy-instellingen van de nieuwe versie van Apple’s browser Safari die in september wordt verwacht een vloek of een zegen voor de online advertentie-industrie? De meningen zijn nog steeds verdeeld en zeker door deze 2.0 update lopen online de gemoederen soms hoog op. Een onnodige situatie.
KPN heeft in het tweede kwartaal van 2018 ruim 2 miljoen euro uitgegeven aan zakelijke promoties. Ziggo en Vodafone zijn samen wel groter. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Els Wijnstekers voert per direct het management van mediabureau Carat, onderdeel van Dentsu Aegis Network. Zij vervangt Tim van der Bilt, die het bureau afgelopen zomer plotseling verliet.
TBWA\NEBOKO, het reclamebureau van onder andere Albert Heijn, Adidas en McDonalds, werd recentelijk bekroond tot bureau van het jaar. Een zeer waardevolle prijs voor Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO Darre van Dijk.
Na de megaboete van de EU voor Google wegens marktdominantie heeft Google de diensten voor prijsvergelijking aangepast en de zogenaamde Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma voor prijsvergelijkers waarbij de concurrentie meer ruimte krijgt in het Google Shopping advertentieformat.
Vanuit de markt komen er steeds meer signalen dat adverteerders hun grip op programmatic media-inkoop willen verstevigen. Deze trend wordt aangejaagd door de perceptie dat het programmatic landschap ontransparant is, een perceptie die wordt versterkt en bevestigd door publicaties als de ANA-papers en de acties van grote adverteerders.
Sinds kort moet iedere online marketeer eraan geloven; de overgang naar de nieuwe interface van Google Ads (voorheen AdWords). Nu we niet meer terug kunnen naar de oude interface, is het wat hoog tijd om de wijzigingen en verbeteringen in de nieuwe interface met je te delen. Zodat je direct met een voorsprong kunt beginnen aan deze nieuwe fase in je leven.
De consument maakt steeds vaker gebruik van videocontent op meerdere devices. Zo daalde het aantal tv-aansluitingen in 2018 al met 1 procent en deze trend zet naar verwachting door. De tv is hierdoor nog maar één van de vele beschikbare schermen waarop een adverteerder het publiek kan bereiken. Adverteerders en media-eigenaren zijn (terecht) enthousiast, maar ze hebben nog wel een aantal belangrijke hobbels te nemen om het volledige potentieel van OTT te benutten.
LG Electronics Benelux (LG) brengt haar mediabelangen vanaf volgende maand onder bij crossmediamediabureau Zigt in Nederland en België.
Reclameverkoper Ster introduceert een tool voor bedrijven met een klein budget om zelf een videocommercial (pre-roll) te maken voor de online kanalen van de publieke omroep zoals NPO Start.
De spotmarkt voor tv en online video is het afgelopen half jaar uitgekomen op 350 miljoen, een groei van 4 procent. Dat blijkt uit metingen van Screenforce.
Het Amsterdamse startup Pabbl heeft in samenwerking met Blue Mango Interactive een lockscreenadvertentie ontwikkeld voor Kruidvat. Via die advertenties wordt de aandacht gevestigd op Solait zonbescherming en Solait aftersun.
BrandDeli, het mediabedrijf dat verantwoordelijk is voor de reclameverkoop van verschillende tv-kanalen, wordt de exclusieve advertentiepartner van Disney in Nederland.