More stories

T-Mobile en Tele2 topadverteerders in telecom

Nederlandse telecomaanbieders geven flink wat geld uit om hun mobiele diensten onder de aandacht te brengen, minstens 44 miljoen euro […]

Online advertising

WPP MediaCom blijft media-inkoopbureau voor Shell

WPP MediaCom blijft het mediainkoopbureau voor Koninklijke Shell. Dat bedrijf spendeert jaarlijks 200 miljoen dollar aan advertenties.

Online advertising

IAB Nederland viert 20-jarig bestaan

IAB Nederland viert op 4 september zijn 20-jarig bestaan in het Amsterdamse DeLaMar Theater. Tijdens het verjaardagsfeest wil de branche-organisatie zijn leden in één dagdeel bijpraten over de ontwikkelingen binnen de digitale marketing innovaties in Nederland.

Online advertising

Opnieuw grootschalig malvertisingnetwerk ontdekt

Opnieuw is een omvangrijk malvertisingnetwerk ontdekt met duizenden misbruikte WordPress websites. Dat meldt online beveiliger Check Point, die het netwerk tijdens routinewerkzaamheden op het spoor is gekomen.

Security

HERE levert kaartinformatie aan Locomizer

Technologiebedrijf Locomizer, gespecialiseerd in patroonherkenning in datastromen in stedelijke gebieden, integreert kaart- en POI-informatie van HERE.

Strategy

PostNL-campagne: performance door marketing te bedrijven

Performance-gedreven adverteerders schieten soms door in de aandacht voor bijbehorende ‘cost per action’-KPI in hun spreadsheet. Daarmee verliezen ze uit het oog waar het in marketing om draait: een boodschap overbrengen. Bij PostNL is die aandacht in kleine stappen succesvol verlegd. Met een andere koers leveren minder impressies op display advertising juist een meer gevalideerde bijdrage aan de verkoop. Engagement draagt zichtbaar bij aan een hogere omzet.

Programmatic

Dit zijn de nieuwe features van Display & Video 360

Iedereen die voorheen in DoubleClick werkte werd afgelopen week wakker in de wondere wereld van het Display & Video 360. Een vernieuwde interface met als doel meer synergie tussen verschillende disciplines van online marketing. Zo kun je bijvoorbeeld direct vanuit Display & Video 360 schakelen naar Analytics 360 en Google Tagmanager 360. Wat zijn de nieuwe features en hoe zet je ze in?

Online advertising

Alibaba koopt Chinese reclamebedrijven

Alibaba onderhandelt om samen met Tencent de Chinese tak van bureaunetwerk WPP te kopen. Daarnaast verwierf het dit weekend op zijn thuismarkt een belang in schermenexploitant Focus Media. Het laat zien dat de e-commercegigant naast digitale en fysieke retail ook grote mediakanalen incorporeert.

Marketing

Snapchat biedt meer targetingmogelijkheden

Snapchat gaat nadrukkelijk de strijd aan met Facebook en Google. De ephemeral messaging app heeft de samenwerking met data-analyticsbureau Nielsen geïntensiveerd en biedt hierdoor meer targetingmogelijkheden voor adverteerders, waaronder demografische factoren en offline koopgedrag.

Social

Vodafone Group insourcet media-inkoop internationaal

Vodafone Group investeert zwaar in het opbouwen van een digitale media-inkooptak. De telecomgroep wil de digitale regie zelf in handen krijgen.

Online advertising

Nieuw bereiksonderzoek combineert alle mediabronnen

Adverteerders, mediabedrijven en -exploitanten gaan een nieuw bereiksonderzoek optuigen dat internationaal nergens anders gebeurt. Het combineert alle online en offline kanalen.

Online advertising

Google overtreft financiële verwachtingen

Google rapporteert sterkere omzet- en winstcijfers voor het tweede kwartaal van 2018. De miljardenboete van de Europese Unie houdt de winst nog goed overeind, want die komt netto uit op 3,2 miljard.

Venture

Improve Digital koopt Widespace

Sellbranch, een onderdeel van Improve Digital, heeft de mobiele mobiele reclame-exploitant Widespace uit Zweden overgenomen.

Venture

Zo zetten Ford, ING en Brabantia dynamic social video in

De socialmediafeeds van je vrienden zien er waarschijnlijk heel anders uit dan die van jou. Logisch, want we hebben allemaal een unieke mix aan voorkeuren en interesses. We worden dan ook niet graag over één kam geschoren met een berg andere mensen. Waarom zou je als merk kiezen voor dezelfde video voor al je doelgroepen, als je deze persoonlijker en relevanter kan maken? Deze drie cases laten zien hoe je video dynamisch wordt.

Social
Premium

Forrester: zeventig procent digitale marketingbudget naar mobiel

Niet minder dan zeventig procent van het digitale marketingbudget gaat in 2022 naar het mobiele kanaal. Dat verwacht Forrester Research. Omgerekend gaat het om een bedrag van ruim 40 miljard euro.

Online advertising