More stories

DQ&A met nieuw product rondom Google Shopping

DQ&A en zusterbedrijf NMPi lanceren een nieuw platform dat louter inkoopt op Google Shopping. De korting die ze krijgen als ‘grootafnemer’ kan oplopen tot dertig procent en geven ze netto door aan klanten.

Online advertising

Google Marketing Live 2018: de vier belangrijkste ontwikkelingen

Ieder jaar maakt Google haar productplannen bekend tijdens Google Marketing Live. De afgelopen twee jaar heeft Google zich gericht op een ‘mobile-first’-aanpak die de smartphonegebruiker centraal stelt. Dit jaar ligt de nadruk van Google met name op hoe machine learning adverteerders op een eenvoudigere en snellere manier relevanter laat zijn voor potentiële klanten. Zo maken ze het adverteerders mogelijk nog betere resultaten te behalen.

Online advertising

Google Marketing Platform: meer dan alleen een rebranding?

Google kondigt haar nieuwste suite aan: het Google Marketing Platform. Nieuwe producten, nieuwe functies? Niet zozeer, de meeste nieuwigheden zijn een gevolg van de rebranding. Het is in principe een herverpakking van hun huidige on-site (Google Analytics) en media (Doubleclick en Adwords) producten. De connectie tussen beiden ontbrak en leverde daardoor de nodige rompslomp en inefficiency voor agencies en adverteerders op.

Online marketing

Cognitive Intelligent Advertising: targeten met gezichtsherkenning

Steeds meer out-of-home objecten worden gedigitaliseerd. De aloude posters worden vervangen door digitale advertenties. In combinatie met gezichtsherkenning biedt dit nieuwe kansen voor gericht adverteren.

Online advertising
Premium

Dynamic advertising: de inhaalrace van datagestuurde creatie

Wat spreekt het meest tot de verbeelding als er een video-advertentie voor een vakantie te zien is: een skydive, een chique restaurant of statige giraffen in een dierentuin? Goede kans dat je collega een andere keuze maakt. Toch passen we dit principe nog weinig toe in reclame, terwijl de technologie om aan verschillende doelgroepen specifieke reclame-uitingen te tonen, wel bestaat. Zo worden prestaties van reclame niet verbeterd en de consument ervaart geen toegevoegde waarde.

Creative

Criteo in retailmedia bij Otto Group

Duitslands op een na grootste e-commercepartij, Otto Group, sluit een samenwerkingsverband met Criteo. De webwinkel wil meer geld gaan verdienen aan reclame in de schappen en klantprofielen.

Online advertising

Google heeft Nederlandse online branche in wurggreep

Uitgevers lopen miljoenen euro’s reclameomzet mis, exchanges draaien suboptimaal en profielinformatie wordt niet gemeten. Een internationaal branche-initiatief moest de digitale sector een vliegende GDPR-start geven, maar Google traineert.

Programmatic
Premium

TV advertising wordt interessanter voor kleine adverteerders

Er komt een revolutie op het gebied van Programmatic Buying. Tot op heden was het alleen mogelijk om video’s programmatic in te kopen op desktop, tablet, mobiel, game console of Out of Home-billboard. Nu heeft DoubleClick ook het device type Connected TV aan de targeting-opties toegevoegd.

Programmatic

Aad van Musscher commercieel directeur van We adapt

We adapt, dat dynamic advertising toegankelijk maakt voor adverteerders en bureaus, heeft Aad van Musscher aangetrokken als commercieel directeur. Hij wordt verantwoordelijk voor alle commerciële activiteiten.

Online advertising

5 tips voor een effectieve programmatic e-commerce-campagne

Consumeren doen we al veel online. Wellicht dat we dit in de toekomst via een Google of Amazon assistent in huis doen, maar voorlopig gaat dit nog via de vele schermen waarmee we ons omgeven. En het gaat snel, vorig jaar was er een omzetstijging van webwinkels van 19.5% waarbij zelfs de bedrijven zonder fysiek pand relatief harder in omzet stegen. Het is de bekende switch van fysiek naar online met een trend die jaar op jaar doorzet (CBS, 2018).

Programmatic

Is Google AdWords effectiever dan adverteren op Facebook en Instagram?

Voor veel organisaties is Google AdWords inmiddels een vertrouwde en vanzelfsprekende manier van adverteren. Facebook en vooral Instagram zijn in dat opzicht nog relatieve nieuwkomers, maar hebben een enorm bereik. Kun je die nog links laten liggen? Een vergelijking.

Online advertising

Papieren folder blijft stabiel bereiksmedium

De papieren folder raakt uit de gratie. Maar iets meer dan de helft van de Nederlanders zou de papieren folder missen als ze niet meer zou verschijnen. Dat blijkt uit de NOM Folder Monitor 2018, uitgevoerd door onderzoeksbureau GfK, in opdracht van DDMA Businessgroep Verspreidingen, onder auspiciën van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM).

Online marketing

Advertentieproducten Google heten voortaan gewoon Google Ads

Google neemt afscheid van de merken AdWords en DoubleClick. Om verwarring bij klanten te voorkomen wordt voortaan de naam Google Ads gehanteerd.

Online advertising

AT&T koopt AppNexus

’s Werelds grootste telecombedrijf, AT&T uit de VS, koopt de maker van reclametechnologie AppNexus voor een kleine twee miljard dollar.

Programmatic

RTL dweept met AdConnect in Cannes

RTL Group profileerde zich afgelopen week op het Cannes Lions International Festival als een serieus alternatief voor Facebook en Google met zijn digitale videoplatform AdConnect.

Video