JCDecaux introduceert online Campaign Simulator
Buitenreclame-expert JCDecaux lanceert de Campaign Simulator. Daarmee kunnen adverteerders online snel een uiting uploaden voor een goede impressie van hun campagne in het straatbeeld.
Buitenreclame-expert JCDecaux lanceert de Campaign Simulator. Daarmee kunnen adverteerders online snel een uiting uploaden voor een goede impressie van hun campagne in het straatbeeld.
Miljoenen jonge vrouwen zagen de Snapchat Story waarin Adidas de nieuwe Falcon W-schoen aankondigde. Binnen zes uur was hij al uitverkocht, een teken dat social en e-commerce naar elkaar toegroeien.
Google is ermee gestopt, maar Verizon-dochter Oath gaat vrolijk verder met het scannen van e-mails van diensten Yahoo en AOL om adverteerders aan te trekken. Die krijgen tot op zekere hoogte indirect toegang tot zeker 200 miljoen gebruikers.
Google geeft adverteerders nu ook de mogelijkheid shoppingadvertenties te plaatsen bij de afbeeldingen in zijn zoekmachine. Inmiddels is te zien dat voor Nederlandse accounts zo’n 30 procent van de shoppingvertoningen van deze nieuwe plaatsing komen, met goede resultaten voor adverteerders als resultaat.
Full-service bureaus transformeren en specialisten schieten uit de grond. Hoe houd je een markt bij die zo snel verandert? Voor welke projecten haal je als marketeer specialisten in-huis en wat besteed je compleet uit? ADNIGHT, het officiële openingsevent van Amsterdam eWeek laat op 5 oktober tientallen creatieve bedrijven in Amsterdam tegelijkertijd één avond hun deuren openen.
Kijkers van YouTube gaan vaker reclames zien die ze niet kunnen overslaan. Het videobedrijf van Google gaat volgende week nieuwe reclame-instellingen wereldwijd activeren die daarvoor zorgen.
Tim van der Bilt richt samen met The Valley bureau Maze-One op. Dat legt zich louter toe op media- en marketingactiviteiten op Amazon in Nederland. “Ja, we zijn vroeg maar ik heb signalen van adverteerders dat er wel degelijk interesse is. De cpc’s zijn nu ook nog laag.”
Facebook lanceert zijn eigen videoplatform Watch ergens in de komende weken in de Benelux. Ook het bijbehorende reclameplatform Ad Break wordt internationaal uitgerold.
Met Bing worden een adverteerder zelden heel rijk, maar verliest ook niet veel geld aan kliks. Het lagere volume van Bing betekent niet dat het geen interessant kanaal is, als er maar een goede balans is tussen tijdsinvestering, geldinvestering en opbrengst. Die tijdsinvestering kan een stuk efficiënter; een deel van de werkzaamheden kan nu geautomatiseerd worden met Bing Ads Scripts.
Zijn de privacy-instellingen van de nieuwe versie van Apple’s browser Safari die in september wordt verwacht een vloek of een zegen voor de online advertentie-industrie? De meningen zijn nog steeds verdeeld en zeker door deze 2.0 update lopen online de gemoederen soms hoog op. Een onnodige situatie.
KPN heeft in het tweede kwartaal van 2018 ruim 2 miljoen euro uitgegeven aan zakelijke promoties. Ziggo en Vodafone zijn samen wel groter. Dat blijkt uit onderzoek van Telecompaper.
Els Wijnstekers voert per direct het management van mediabureau Carat, onderdeel van Dentsu Aegis Network. Zij vervangt Tim van der Bilt, die het bureau afgelopen zomer plotseling verliet.
TBWA\NEBOKO, het reclamebureau van onder andere Albert Heijn, Adidas en McDonalds, werd recentelijk bekroond tot bureau van het jaar. Een zeer waardevolle prijs voor Chief Creative Officer van TBWA\NEBOKO Darre van Dijk.
Na de megaboete van de EU voor Google wegens marktdominantie heeft Google de diensten voor prijsvergelijking aangepast en de zogenaamde Comparison Shopping Services (CSS) geïntroduceerd. CSS is een partnerprogramma voor prijsvergelijkers waarbij de concurrentie meer ruimte krijgt in het Google Shopping advertentieformat.
Vanuit de markt komen er steeds meer signalen dat adverteerders hun grip op programmatic media-inkoop willen verstevigen. Deze trend wordt aangejaagd door de perceptie dat het programmatic landschap ontransparant is, een perceptie die wordt versterkt en bevestigd door publicaties als de ANA-papers en de acties van grote adverteerders.