More stories

Australië onderzoekt media-impact Facebook en Google

De toezichthouder voor Mededinging in Australië gaat onderzoeken welke online platformen als Facebook en Google op de lokale media- en reclamebranche hebben.

Online advertising

10 manieren om je shopping campagnes te verbeteren voor de feestdagen

Ben je een kleine of middelgrote onderneming die graag op Google Shopping wil concurreren tijdens het feestdagen seizoen? In 2016 gaven online retailers 56% van hun advertentiebudget uit op Google Shopping. In totaal was er een ROAS van 542% (volgens een CPC Strategy-studie). Met dit in het achterhoofd kan niemand het je kwalijk nemen als je ook een stukje van de taart wilt. Maar.. als kleine of middelgrote onderneming, hoe concurreer je dan met grotere bedrijven?

Grotere ondernemingen hebben grotere budgetten, toegang tot meer expertise en vaak ook veel meer producten om de PLA-posities in te nemen. Maar: niet alles is verloren. Dit artikel verkent 10 top tips om je te helpen bij het vinden van een competitieve insteek van je Product Listing Advertenties als klein of middelgroot bedrijf.

Online marketing

Dominantie Facebook en Google rijst de pan uit

“Dit is slecht nieuws voor de balans in het ecosysteem van uitgevers”. WPP-dochter GroupM luidt de alarmklok. Nieuwe internationale marktcijfers laten zien dat het duopolie Facebook en Google de online reclamemarkt meer dan domineren.

Online advertising

Bol.com over budgetverschuiving: ‘Konden niet alles meer aandacht geven’

Afgelopen voorjaar kondigde bol.com aan een groot deel van het tv-budget over te hevelen naar online. Esther Elberse houdt zich bezig met programmatic advertising en lichtte de strategie op Emerce Performance toe.

Programmatic

Eén-productkoers van VisDeal verovert Europa

Menig bedrijf komt voort uit een gemis of een (uit de hand gelopen) hobby, maar bij Willem en Teun Bontrup, eigenaren van VisDeal en VisDealshop, is dit allerminst het geval. Als geboren ondernemers kijken zij vooral naar de kansen die bepaalde markten met zich meebrengen en hoe ze deze kunnen omzetten in zoveel mogelijk orders. “De omzet verdubbelt nog ieder jaar.”

Online marketing

De Persgroep: ‘We zijn een cross-channel mediaplatform geworden’

De Persgroep Nederland is druk bezig met de digitale transformatie van de inbound en outbound marketing voor het B2B-segment. Sinko Borst, marketingdirecteur B2B regio bij de Persgroep, vertelt over de nieuwe regionale salesstructuur. 

Online advertising

Consument trekt weg naar internet, tv-reclame duurder

Alle tv exploitanten – Ster, RTL en SBS – stellen voor 2018 forse prijsverhogingen in het vooruitzicht voor hun reclameblokken. Met name voor jonge doelgroepen gaan de gemiddelde kosten omhoog. De zenders hopen zo het verlies aan inkomsten te compenseren die nu vooral naar internet gaan, zo blijkt uit een overzicht van mediabureau MAGNA.

Media
Premium

Black Friday bij Tweakers piekt 427 procent

Afgelopen vrijdag was de grootste Black Friday ooit bij Tweakers.net. Vergeleken met een gemiddelde dag steeg het aantal kliks naar webwinkels met 427 procent, waarvan de meeste naar Coolblue.

Marketing

Qban aan de slag voor New York Pizza

Bureau Qban is door New York Pizza gevraagd een offline campagne te vertalen naar een online omgeving. De creatieven gebruiken locatiegebaseerde reclame en digital out of home.

Creative

François Pacot benoemd tot CTO van Tradedoubler

François Pacot is de nieuwe Chief Technology Officer van advertentiebedrijf Tradedoubler. Hij kwam Tradedoubler eind vorig jaar versterken, toen zijn e-mailmarketingbedrijf R-Advertising werd overgenomen.

Online advertising

Talpa toont Smart Data Platform

“Echt nieuw is het Smart Data Platform”, zegt Talpa’s CTO Hylke Sprangers. Met de overname van Emesa voegde hij daar gisteren twee belangrijke, nieuwe pijlers aan toe.

Online marketing

Het einde van A/B-testen in Adwords

Moeten we standaard Google’s nieuwe ‘Optimize ad rotation’ gebruiken en A/B-testen laten varen? Ja. Waarschijnlijk dacht je dat deze testen de manier zijn om de beste advertenties te ontdekken en te tonen, SEA-icoon Martin Röttgerding gooit dat beeld overhoop.

Online advertising

Angela Pellaupessy over first price bid auctions

Een nieuw pricingmodel in programmatic advertising dient zich aan: ‘first price bid auctions’. Drie experts geven hun visie. Vandaag als tweede Angela Pellaupessy, Benelux-baas Improve Digital.

Marketing

Europese online mediabestedingen naar 22,2 miljard

Adverteerders gaven in de eerste helft van 2017 voor 22,2 miljard euro uit aan online reclamecampagnes. Dat is 11,5 procent meer dan het jaar ervoor.

Online advertising
Premium

Reclametechnologiebedrijf Adlantic nu echt failliet

Reclametechnologiebedrijf Adlantic uit Utrecht blijkt 19 oktober failliet te zijn verklaard. Directeur Philippe van Ooteghem had dat in september al in een mail aan klanten aangekondigd.

Digital Agencies