‘Google bevoordeelt hotelpartners in Adwords’
Google misbruikt haar dominante positie als zoekmachine door hotelpartners te bevoordelen. Dit gaat ten koste van online reisagenten (OTA’s), stelt de Wall Street Journal.
Google misbruikt haar dominante positie als zoekmachine door hotelpartners te bevoordelen. Dit gaat ten koste van online reisagenten (OTA’s), stelt de Wall Street Journal.
De zakelijke nieuwssite Business Insider Nederland heeft zijn bereik afgelopen jaar zien verdubbelen tot 1,4 miljoen unieke bezoekers, gemeten in de maand december.
De mogelijkheden van Google AdWords voor targeting zijn verder uitgebreid. In navolging van een aantal andere partijen in de markt biedt nu ook Google de mogelijkheid aan marketeers om consumenten te targeten op basis van hun telefoonnummer of adres. Gevolg: een hogere matchratio en daarmee uiteindelijk meer relevantie voor de consument.
Zeker een derde van de 10.000 populairste websites hebben maatregelen genomen om adblockers te detecteren. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van University of Iowa en UC Riverside. Eerdere schattingen waren flink lager.
Zoef.com, een site die spullen verhuurt voor feestjes en evenementen, is enkele dagen voor kerst failliet verklaard.
Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft geen bezwaar tegen de overname van e-commercebedrijf Emesa door Talpa Network van John de Mol.
Online shoppingplatform Stylefruits stopt er volgende week donderdag mee. Dan sluit eigenaar Ströer de deuren van de site in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Polen.
Google rolt zijn gevreesde adblocker in Chrome uit in februari. Vanaf dat moment worden alle advertenties tegengehouden die niet voldoen aan de criteria van de Coalition for Better Ads.
Veel mensen gebruiken een adblocker en eveneens een grote groep overweegt deze te installeren. Weg met die vervelende reclames die steeds hetzelfde zijn. Waarom, zo dachten Bloemenbureau Holland en zijn partners in deze campagne, ontwikkelen we dan zelf geen adblocker die alle reclameposities kleurig overschildert met beeld van prachtige bloemen? De creatives voor, wat heet, ‘The Green Screen’ zijn 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti-artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle.”
De Britse mobieltjesmaker Wileyfox biedt kortingen op zijn toestellen als gebruikers akkoord gaan met het bekijken van advertenties op het scherm. Dat scheelt toch al gauw 43 procent van de aanschafwaarde.
Adtechbedrijf Criteo heeft donderdag een winstwaarschuwing afgegeven. Het bedrijf verwacht volgend jaar 22 procent minder omzet doordat Apple in zijn nieuwste versie van iOS de mogelijkheden voor het volgen van consumenten sterk beperkt. De koers van het aandeel Criteo daalde donderdag 26 procent.
Persbureau ANP en acht Europese collegabureaus willen geld zien van internetgiganten als Facebook en Google omdat zij financieel profiteren van de journalistieke investeringen die de bureaus doen.
Adverteerders hebben in Nederland massaal ingehaakt op het koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde naar eigen zeggen circa 10 miljoen euro aan non-digitale reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd.
Het herkennen van klanten in de verschillende eigen kanalen is al moeilijk. Het daarna terugvinden van die klanten op het grote internet is nog een stap. CRM onboarding is de nieuwe data-oplossing die marketeers verder gaat helpen hun klanten terug te vinden op het internet en ze een relevante boodschap te geven. Wat is het precies en wat kun je ermee?
Videoreclameplatform SpotX gaat data over programmatic veilingen tot op logniveau met de markt delen. Uitgevers krijgen gedetailleerd zicht op individuele veilingen. RTL Nederland kon in proeven dertig procent meer omzet realiseren.