More stories

‘Google bevoordeelt hotelpartners in Adwords’

Google misbruikt haar dominante positie als zoekmachine door hotelpartners te bevoordelen. Dit gaat ten koste van online reisagenten (OTA’s), stelt de Wall Street Journal.

Online advertising

Bezoek Business Insider Nederland verdubbeld

De zakelijke nieuwssite Business Insider Nederland heeft zijn bereik afgelopen jaar zien verdubbelen tot 1,4 miljoen unieke bezoekers, gemeten in de maand december.

Media

Google AdWords: Nieuwe functionaliteit leidt tot hogere match

De mogelijkheden van Google AdWords voor targeting zijn verder uitgebreid. In navolging van een aantal andere partijen in de markt biedt nu ook Google de mogelijkheid aan marketeers om consumenten te targeten op basis van hun telefoonnummer of adres. Gevolg: een hogere matchratio en daarmee uiteindelijk meer relevantie voor de consument.

Online advertising

Flink deel websites zet technieken in voor detectie adblockers

Zeker een derde van de 10.000 populairste websites hebben maatregelen genomen om adblockers te detecteren. Dat blijkt uit gezamenlijk onderzoek van University of Iowa en UC Riverside. Eerdere schattingen waren flink lager.

Online advertising

Verhuursite Zoef.com failliet verklaard

Zoef.com, een site die spullen verhuurt voor feestjes en evenementen, is enkele dagen voor kerst failliet verklaard.

Online advertising

ACM keurt overname Emesa door Talpa goed

Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft geen bezwaar tegen de overname van e-commercebedrijf Emesa door Talpa Network van John de Mol.

Travel

Stylefruits.nl stopt ermee

Online shoppingplatform Stylefruits stopt er volgende week donderdag mee. Dan sluit eigenaar Ströer de deuren van de site in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Polen.

Fashion

Adblocker Google Chrome wordt half februari actief

Google rolt zijn gevreesde adblocker in Chrome uit in februari. Vanaf dat moment worden alle advertenties tegengehouden die niet voldoen aan de criteria van de Coalition for Better Ads.

Online advertising

Bloemenbureau Holland maakt internet kunstzinniger

Veel mensen gebruiken een adblocker en eveneens een grote groep overweegt deze te installeren. Weg met die vervelende reclames die steeds hetzelfde zijn. Waarom, zo dachten Bloemenbureau Holland en zijn partners in deze campagne, ontwikkelen we dan zelf geen adblocker die alle reclameposities kleurig overschildert met beeld van prachtige bloemen? De creatives voor, wat heet, ‘The Green Screen’ zijn 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti-artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle.” 

Online advertising

Mobieltjesmaker Wileyfox geeft korting bij advertenties

De Britse mobieltjesmaker Wileyfox biedt kortingen op zijn toestellen als gebruikers akkoord gaan met het bekijken van advertenties op het scherm. Dat scheelt toch al gauw 43 procent van de aanschafwaarde.

Tech

Adtechbedrijf Criteo geeft winstwaarschuwing af na blokkade Apple

Adtechbedrijf Criteo heeft donderdag een winstwaarschuwing afgegeven. Het bedrijf verwacht volgend jaar 22 procent minder omzet doordat Apple in zijn nieuwste versie van iOS de mogelijkheden voor het volgen van consumenten sterk beperkt. De koers van het aandeel Criteo daalde donderdag 26 procent.

Analytics

ANP wil geld van Google en Facebook

Persbureau ANP en acht Europese collegabureaus willen geld zien van internetgiganten als Facebook en Google omdat zij financieel profiteren van de journalistieke investeringen die de bureaus doen.

Legal

‘Meer non-digitale reclamebestedingen aan Black Friday’

Adverteerders hebben in Nederland massaal ingehaakt op het koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde naar eigen zeggen circa 10 miljoen euro aan non-digitale reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd.

Online advertising

Hoe je met CRM onboarding je relevantie kunt vergroten

Het herkennen van klanten in de verschillende eigen kanalen is al moeilijk. Het daarna terugvinden van die klanten op het grote internet is nog een stap. CRM onboarding is de nieuwe data-oplossing die marketeers verder gaat helpen hun klanten terug te vinden op het internet en ze een relevante boodschap te geven. Wat is het precies en wat kun je ermee?

Online advertising

SpotX deelt log-level-data programmatic video

Videoreclameplatform SpotX gaat data over programmatic veilingen tot op logniveau met de markt delen. Uitgevers krijgen gedetailleerd zicht op individuele veilingen. RTL Nederland kon in proeven dertig procent meer omzet realiseren.

Programmatic