More stories

LinkedIn test automatisch afspelen video-advertenties

LinkedIn is een kleinschalige proef gestart met het automatisch afspelen van video advertenties. Daaraan doet een kleine groep adverteerders mee.

Online advertising

Emerce Performance: een cryptomunt voor de adverteerdersmarkt

Nieuwe cryptomunten schieten als paddenstoelen uit de grond, nu is er ook de nieuwe virtuele munt voor de adverteerdersmarkt: Adcoin.

Online advertising

Business Insider start Vlaamse editie

De zakelijke nieuwssite Business Insider heeft de rechten voor de Vlaamse markt gekregen en kan ook adverteerders daar gaan bedienen. Uitgever Arend van den Berg: “Vanuit Nederland kunnen we adverteerders in vijftien landen helpen.

Publishing

WeTransfer: maandelijks 40 miljoen gebruikers

WeTransfer heeft maandelijks 40 miljoen actieve gebruikers, bedrijven en particulieren die samen een miljard bestanden met elkaar uitwisselen.

Start-ups

Digitale reclame boven de waterkoeler

TENQ Media is een advertentienetwerk van 252 digitale schermen op 193 middelbare scholen in Nederland gestart. De schermen zijn aangebracht op waterkoelers die scholieren van vers drinkwater voorzien.

Online advertising
Premium

Zestig procent online reclame naar Facebook en Google

Zestig procent van de Nederlandse online reclamebudgetten gaan naar social en search, lees: Facebook en Google. De kruimeltjes zijn voor lokale en andere buitenlandse partijen.

Online advertising

Michelle van Os nieuwe leider Helpling Nederland

Michelle van Os neemt de rol van managing director bij Helping Nederland over van Floyd Sijmons, die het lokale filiaal in 2014 hielp oprichten.

Start-ups

538 maakt radio on demand

De nieuwe app van Radio 538, onderdeel van Talpa Radio, geeft de zender voortaan beter inzicht in het luistergedrag van de app-gebruiker. Ook kan de luisteraar beter schakelen tussen de live uitzendingen van Radio 538, het on demand-aanbod, TV 538 en de eigen muziekplaylist.

Online advertising

‘Beter een blog met nieuwsbrief dan social’

Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.

Fashion

‘Geen innovatie meer bij Facebook’

De tijd van grote innovaties bij Facebook is voorbij. Sterker nog, de meeste grote businessstappen kwamen bij toeval tot stand.

Marketing

MediaCom optimaliseert tv-commercials voor Facebook

GroupM-dochter MediaCom lanceert een nieuwe dienst waarmee het tv-adverteerders helpt hun campagnes naar Facebook te vertalen.

Facebook Advertising

Google gaat uitgevers helpen online abonnementen verkopen

Google komt er achter dat reclame alleen niet voldoende is voor uitgevers om online geld te verdienen. Het bedrijf voert een aantal veranderingen door die nieuwsuitgevers meer flexibiliteit geven in hoe ze geld verdienen met Googlediensten.

Publishing

Geen verkeersexplosie Vergelijk.nl door Google Shopping

Alle producten die op Vergelijk.nl staan, staan sinds enkele dagen ook in Google Shopping maar dat heeft nog niet tot een enorme toestroom in bezoekersverkeer geleid.

Online advertising

In vier stappen naar optimale campagne-opzet Google Shopping

Ondanks de controverse rondom Googles vergelijkingsplatform blijft ‘Shopping’ van groot belang voor adverteerders. Zeker nu straks de feestdagen weer komen en het online hoogseizoen start, is het zaak de Shopping-campagnes nog eens onder de loep te nemen. In vier stappen naar een goede campagne-opzet.

Online advertising

Takeaway.com verslaat groeicijfers Delivery Hero

De halfjaarcijfers van maaltijdbezorgers Takeaway.com en Delivery Hero laten zien dat het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl harder in Europa groeide.

Food