More stories

‘Snap koopt advertentiebedrijf’

Het bedrijf achter Snapchat zou een technologiebedrijf hebben gekocht dat is gespecialiseerd in data-analyse rondom programmatic advertising.

Marketing
Premium

Een ‘must’ voor B2B: LinkedIn Advertising in je mediaplanning 2018

LinkedIn’s self serving platform ‘Campaign Manager’ gaat nu al geruime tijd mee. Het wereldwijd grootste professionele online netwerk heeft de ambitie de ‘Facebook for business’ en ‘Google for professionals’ te zijn. Waarom is dan nog niet elk B2B bedrijf (actief) aanwezig op LinkedIn?

Online advertising

Gepersonaliseerde ING-campagne combineert social en out-of-home

Een nieuwe online campagne van ING toont geanimeerde reclames op social en outdoor dezelfde boodschap waarbij de inhoud afhankelijk is van de locatie en interesses van de ontvanger.

Programmatic
Premium

Winst Criteo stijgt 51 procent, probleem met Apple

De nettowinst van Criteo steeg in het derde kwartaal met 51 procent naar 22 miljoen dollar bij een bruto omzet die met een derde steeg tot 534 miljoen dollar. Het bedrijf verwacht tot tien procent omzet te verliezen door Apples Intelligent Tracking Prevention in Safari.

Marketing

Slimmere campagnes zorgverzekeraars in overstaptijd doorbreken ratrace

Nu voor zorgverzekeraars het overstapseizoen aanbreekt, krijgt de online marketing weer een impuls. Opvallend genoeg vertoont die inzet ieder jaar grote gelijkenissen. Dat terwijl er met data heel wat meer te doen is, zo wordt duidelijk uit onze analyses.

Online advertising

Amper effect Europa’s optreden tegen Google Shopping

De maatregelen die Google trof als gevolg van de Europese monopoliestraf voor Google Shopping sorteren amper effect. Concurrerende prijsvergelijkers zijn nauwelijks te zien in de zoekresultaten van de grootste zoekmachine van het westen.

Marketing

Britse toezichthouder neemt online hotelboekers onder de loep

De Britse Competition and Markets Authority (CMA), vergelijkbaar met onze ACM, gaat hotelboekingssites onderzoeken. De toezichthouder wil zich ervan verzekeren dat consumenten niet worden misleid met vage en onduidelijke informatie.

Legal
Premium

YouTube wint 70 procent kijktijd in huiskamers

Huishoudens kijken dagelijks honderd miljoen uur YouTube in de huiskamer. Dat is zeventig procent meer dan een jaar geleden en een teken dat de druk op de traditionele tv-zenders aanzwelt.

Publishing

‘Programmatic loopt licht terug’

Programmatic lijkt minder populair geworden, suggereren cijfers van adtracker MediaRadar. Het aantal advertenties dat via geautomatiseerde platforms werd ingekocht is in de eerste helft van dit jaar met 2 procent teruggelopen.

Online advertising

Twitter transparanter met advertentiebeleid

Twitter lanceert een zogenoemd transparatiecentrum, waar gebruikers kunnen zien wie voor welke advertenties heeft betaald.

Twitter/X
Premium

Nielsen: Inkomsten offline media dalen 6 procent

De netto mediabestedingen bij offline media daalden in de eerste helft van 2017 met 6,2. Dat geldt voor tv, radio en print. Enkel bestedingen bij online media stegen in de eerste maanden met 112 miljoen.

Online advertising
Premium

‘Het nieuwe Facebook advertising: minder algoritme, meer ingrijpen’

Facebook ziet zichzelf graag als neutraal techbedrijf, maar dat zal moeten veranderen. Dit zegt Antonio García Martínez – auteur van Start-upmania en één van de bedenkers van Facebooks advertentiesysteem. Op Emerce eDay sprak hij over advertising en Facebooks nieuwe rol daarin.

Facebook Advertising

15,8 miljard schade door adblockers voor Amerikaanse uitgevers

Zeker een kwart van de Amerikaanse consumenten gebruikt een adblocker, 22 procent meer dan in 2016. Als gevolg daarvan lopen Amerikaanse uitgevers dit jaar 15,8 miljard dollar aan omzet mis, denkt OnAudience.com.

Online advertising

‘Markt programmatic moet professionaliseren’

Willen grote en internationale adverteerders programmatic structureel omarmen, dan moet de markt professionaliseren. Dat vindt CEO Sebastiaan Moesman van Improve Digital.

Programmatic

19 miljoen groeigeld voor moeder Kortingscode.nl

De Global Savings Group, het moederbedrijf van onder meer Kortingscode.nl en Actiecode.nl, heeft een nieuwe financieringsronde afgesloten. Daarmee haalde het negentien miljoen euro op.

Publishing