More stories

Pim van Boekhold over first price bid auctions

Een nieuw pricingmodel in programmatic advertising dient zich aan: ‘first price bid auctions’. Drie experts geven hun visie. Vandaag als eerste Pim van Boekhold, head Programmatic Buying bij Greenhouse Group.

Programmatic

‘De grootste verandering in programmatic’

“Dit is de belangrijkste verandering in programmatic sinds de conceptie”, klinkt het bondig uit de mond van Marco Kloots van Platform161. Hij heeft het over first price bid auction, een nieuwe manier waarop de prijs van online reclameruimte wordt vastgesteld.

Programmatic

NPO: steeds meer advertentiegeld naar Google en Facebook

Het grootste deel van het advertentiegeld verdwijnt in de zakken van grote platforms als Google en Facebook. Teruglopende inkomsten maken dat het steeds moeilijker wordt voor de publieke omroep om zijn taak nog te kunnen vervullen. Dat zegt NPO-voorzitter Shula Rijxman als reactie op de brief van minister Slob over de Mediabegroting 2018.

Online advertising

Waarom openen Android-users pushberichten vaker dan iOS-users?

Hogere click-through-rates (CTR) bij je Androidgebruikers dan op iOS; Hoe kan dat? Na onderzoek blijkt er een significant verschil te zijn tussen de engagement cijfers van Android en die van iOS-gebruikers.

Conversie

Vloggers spreken code af over transparantie

Een grote groep YouTubers heeft in een nieuwe code afspraken vastgelegd die moeten zorgen voor meer transparantie over eventuele reclame in hun video’s. In de code staat bijvoorbeeld dat vloggers in hun video’s gaan aangeven wanneer zij worden betaald om een bepaald product aan te prijzen.

Media

Emerce Performance: de foto’s

Gisteren vond weer de jaarlijkse update plaats rond performance driven online advertising met sprekers van Xite, Faktor, Bookerzzz, Adcloin, IPG Mediabrands en bol.com, Emerce Performance. Peter Boer maakte het fotoverslag. Zijn volledige reportage vind je bij Flickr.

Online advertising

Nederlands bedrijf start advertentienetwerk met pizzeria’s

Het zal ongetwijfeld al eens bedacht zijn, maar Nederlandse bedrijfje Pizzaboxads ziet advertentiemogelijkheden op pizzadozen. Kleinere pizzeria’s krijgen kosteloos pizzadozen geleverd die zijn betaald door adverteerders.

Online advertising

Levi9 bouwt blockchainoplossing GDPR voor Faktor

Levi9 gaat voor start-up Faktor diens blockchainoplossing bouwen waarmee mediabedrijven op innovatieve wijze kunnen omgaan met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG), in het Engels: GDPR.

Blockchain

‘Europese uitspraak in AdSense-zaak aanstaande’

De Europese Commissie doet binnen enkele weken een uitspraak in zijn onderzoek naar misbruik van marktmacht door Google met AdSense. Het oordeel in de Android-zaak is naar volgend jaar verschoven.

Legal

Zo kun je effectief A/B testen doen voor AdWords-advertenties

Als AdWords-specialist is het verleidelijk om je vooral met de ‘achterkant’ van je campagnes bezig te houden. Naast het optimaliseren van zoekwoorden, biedingen en bodaanpassingen is er ook veel winst te behalen met het bijschaven van advertentieteksten. De enige interactie die een gebruiker met jouw campagne heeft, gaat immers via deze tekstadvertentie; essentieel dus voor een succesvolle campagne.

Online advertising

Omzet- en winstdaling RTL Nederland

RTL Nederland boekt over de eerste negen maanden van 2017 een omzetdaling van 4,9 procent. De digitale activiteiten compenseren die daling nog iets. De winst nam af met 23,3 procent.

Online advertising

Pabbl: adverteren waar millennials elke dag 150 keer gericht kijken

“Toen we Pabbl begonnen, had ik nog drie andere start-ups. Die heb ik opgedoekt en verkocht”, zegt Bas Gerritsen, oprichter van Pabbl. De eerste privé-investeerder ziet ook toekomst. Hij heeft sinds de start van Pabbl al twee maal een kapitaalinjectie gegeven aan het vernieuwende concept: adverteren op het vergrendelscherm van smartphones.

Online advertising

Sequential targeting; de heilige graal?

Steeds vaker lijkt de consument zich af te sluiten van de overdadige manier waarop hij bloot gesteld wordt aan advertising. Inmiddels maakt al 20% van de Nederlanders gebruik van adblockers, ligt de CTR van online display banners vaak onder de 0,05% en worden online video campagnes massaal geskipt zodra dit mogelijk is. Doet online marketeers iets verkeerd of sluit de consument zich steeds meer af? 

Online advertising

Dealsite Buyou koopt iChica

Het Nederlandse dailydealbedrijf Buyou verandert zijn naam in Dealconomy en begint zijn groeistrategie met de overname van iChica.

Venture

Dit zijn de 18 SEO-trends in 2018

Ok Google. “Wat zijn de belangrijkste SEO Trends in 2018?” Samen met 7 SEO experts onderzoek ik in dit artikel de belangrijke trends die in 2018 invloed hebben op de vindbaarheid van je website in de zoekmachines. We signaleren er in totaal 18. Wil je weten welke SEO best practices in 2018 bepalend zijn? Lees dan zeker verder.

Search