More stories

ACM keurt overname Emesa door Talpa goed

Toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) heeft geen bezwaar tegen de overname van e-commercebedrijf Emesa door Talpa Network van John de Mol.

Travel

Stylefruits.nl stopt ermee

Online shoppingplatform Stylefruits stopt er volgende week donderdag mee. Dan sluit eigenaar Ströer de deuren van de site in Nederland, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Polen.

Fashion

Adblocker Google Chrome wordt half februari actief

Google rolt zijn gevreesde adblocker in Chrome uit in februari. Vanaf dat moment worden alle advertenties tegengehouden die niet voldoen aan de criteria van de Coalition for Better Ads.

Online advertising

Bloemenbureau Holland maakt internet kunstzinniger

Veel mensen gebruiken een adblocker en eveneens een grote groep overweegt deze te installeren. Weg met die vervelende reclames die steeds hetzelfde zijn. Waarom, zo dachten Bloemenbureau Holland en zijn partners in deze campagne, ontwikkelen we dan zelf geen adblocker die alle reclameposities kleurig overschildert met beeld van prachtige bloemen? De creatives voor, wat heet, ‘The Green Screen’ zijn 12 floral art pieces gemaakt door tattoo artist Henk Schiffmacher, dj en producer Loco Dice & graffiti-artist Hoxxoh, creative innovator Geraldine Wharry en fashion label Pigalle.” 

Online advertising

Mobieltjesmaker Wileyfox geeft korting bij advertenties

De Britse mobieltjesmaker Wileyfox biedt kortingen op zijn toestellen als gebruikers akkoord gaan met het bekijken van advertenties op het scherm. Dat scheelt toch al gauw 43 procent van de aanschafwaarde.

Tech

Adtechbedrijf Criteo geeft winstwaarschuwing af na blokkade Apple

Adtechbedrijf Criteo heeft donderdag een winstwaarschuwing afgegeven. Het bedrijf verwacht volgend jaar 22 procent minder omzet doordat Apple in zijn nieuwste versie van iOS de mogelijkheden voor het volgen van consumenten sterk beperkt. De koers van het aandeel Criteo daalde donderdag 26 procent.

Analytics

ANP wil geld van Google en Facebook

Persbureau ANP en acht Europese collegabureaus willen geld zien van internetgiganten als Facebook en Google omdat zij financieel profiteren van de journalistieke investeringen die de bureaus doen.

Legal

‘Meer non-digitale reclamebestedingen aan Black Friday’

Adverteerders hebben in Nederland massaal ingehaakt op het koopjesfestijn Black Friday. Mediaregistratiebureau Adfact registreerde naar eigen zeggen circa 10 miljoen euro aan non-digitale reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd.

Online advertising

Hoe je met CRM onboarding je relevantie kunt vergroten

Het herkennen van klanten in de verschillende eigen kanalen is al moeilijk. Het daarna terugvinden van die klanten op het grote internet is nog een stap. CRM onboarding is de nieuwe data-oplossing die marketeers verder gaat helpen hun klanten terug te vinden op het internet en ze een relevante boodschap te geven. Wat is het precies en wat kun je ermee?

Online advertising

SpotX deelt log-level-data programmatic video

Videoreclameplatform SpotX gaat data over programmatic veilingen tot op logniveau met de markt delen. Uitgevers krijgen gedetailleerd zicht op individuele veilingen. RTL Nederland kon in proeven dertig procent meer omzet realiseren.

Programmatic

Australië onderzoekt media-impact Facebook en Google

De toezichthouder voor Mededinging in Australië gaat onderzoeken welke online platformen als Facebook en Google op de lokale media- en reclamebranche hebben.

Online advertising

10 manieren om je shopping campagnes te verbeteren voor de feestdagen

Ben je een kleine of middelgrote onderneming die graag op Google Shopping wil concurreren tijdens het feestdagen seizoen? In 2016 gaven online retailers 56% van hun advertentiebudget uit op Google Shopping. In totaal was er een ROAS van 542% (volgens een CPC Strategy-studie). Met dit in het achterhoofd kan niemand het je kwalijk nemen als je ook een stukje van de taart wilt. Maar.. als kleine of middelgrote onderneming, hoe concurreer je dan met grotere bedrijven?

Grotere ondernemingen hebben grotere budgetten, toegang tot meer expertise en vaak ook veel meer producten om de PLA-posities in te nemen. Maar: niet alles is verloren. Dit artikel verkent 10 top tips om je te helpen bij het vinden van een competitieve insteek van je Product Listing Advertenties als klein of middelgroot bedrijf.

Online marketing

Dominantie Facebook en Google rijst de pan uit

“Dit is slecht nieuws voor de balans in het ecosysteem van uitgevers”. WPP-dochter GroupM luidt de alarmklok. Nieuwe internationale marktcijfers laten zien dat het duopolie Facebook en Google de online reclamemarkt meer dan domineren.

Online advertising

Bol.com over budgetverschuiving: ‘Konden niet alles meer aandacht geven’

Afgelopen voorjaar kondigde bol.com aan een groot deel van het tv-budget over te hevelen naar online. Esther Elberse houdt zich bezig met programmatic advertising en lichtte de strategie op Emerce Performance toe.

Programmatic

Eén-productkoers van VisDeal verovert Europa

Menig bedrijf komt voort uit een gemis of een (uit de hand gelopen) hobby, maar bij Willem en Teun Bontrup, eigenaren van VisDeal en VisDealshop, is dit allerminst het geval. Als geboren ondernemers kijken zij vooral naar de kansen die bepaalde markten met zich meebrengen en hoe ze deze kunnen omzetten in zoveel mogelijk orders. “De omzet verdubbelt nog ieder jaar.”

Online marketing