More stories

Poetsers op Helpling bepalen eigen uurtarief

De huishoudelijke hulpen die hun diensten aanbieden op het bemiddelingsplatform Helpling kunnen vanaf nu zelf aangeven tegen welk uurtarief ze werken.

Start-ups

De Bijenkorf met Valentijnsactie op Happn

De Bijenkorf houdt komende weken een reclamecampagne waarbij het gebruikers van datingapp Happn verleidt om op 14 februari naar het warenhuis te komen. Mogelijk keren ze huiswaarts met een date.

Campagnes

Meten van digitale advertenties moet heroverwogen worden

De waarde van advertenties wordt vaak nog verkeerd bepaald. In veel gevallen worden advertenties die hoger scoren op viewability volgens de gebruikelijke meetmethoden een hogere waarde toegekend, maar hier wordt voorbij gegaan aan verschillende advertentieformaten en aan de context waarbinnen de advertenties worden getoond. Dat moet anders.

Online advertising

Jitse Groen: Fusie met Delivery Hero niet uitgesloten

Oprichter en topman van Takeaway.com Jitse Groen sluit niet uit dat zijn bedrijf op enig moment zal fuseren met de internationale concurrent Delivery Hero. De gedachte daarachter is dat er per markt maar ruimte is voor één topspeler.

Duitsland

SEA: dit zijn de beste AdWords scripts

Met behulp van AdWords scripts is het mogelijk om omvattende en grondige analyses uit te voeren, complexe taken te automatiseren en ruwe data om te zetten naar waardevolle inzichten. Het maakt het werk van een SEA specialist een stuk makkelijker! Echter, wanneer je via Google zoekt naar AdWords scripts kom je ontzettend varianten tegen met elk een specifieke functie die je kunnen helpen in je dagelijkse optimalisaties. Dat maakt kiezen voor het beste script ingewikkeld. Maar met dank aan Daniel Gilberts van Brainlabs, de Developers van Google en een hoop uitzoekwerk is er een top 4 van must-have AdWords scripts opgesteld met omschrijven hoe je deze succesvol kunt implementeren voor je accounts.

Online advertising

Talpa Network kiest voor Tealium

Het onlangs nieuw gepresenteerde Nederlandse mediabedrijf Talpa Network gaat de technologie van Tealium gebruiken om profielen van zijn digitale publiek op te stellen en te verrijken.

Programmatic

Emerce begint reeks podcasts

Emerce en Awin starten een reeks maandelijks podcasts waarin Krijn Schuurman online professionals interviewt, aan de tand voelt en naar hun vergezichten vraagt.

Publishing

‘Amazon naar 4,5 miljard reclame-omzet’

Amazon.com wordt ook steeds meer een reclamemachine en boekt daar dit jaar, zo verwacht JPMorgan, een omzet mee van 4,5 miljard dollar.

Marketing

‘Digital wereldwijd groter dan tv in 2018’

Adverteerders geven in 2018 wereldwijd meer uit aan reclame op internet dan op televisie. Onderzoek van Dentsu Aegis Network laat ook zien dat dit jaar 62 procent van alle online reclamebudgetten naar mobiele kanalen gaat.

Online advertising

TripAdvisor van start met betaalde zoekresultaten

TripAdvisor plaatst sinds kort betaalde zoekresultaten bovenaan de lijst. Deze zijn te herkennen aan de tag ‘sponsored’. De recensiesite belooft hoteliers die van de zogeheten Sponsored Placements gebruikmaken kwalitatief goed verkeer naar hun website en een laag risico.

Customer Experience

Programmatic reclameschermen bij tankstations AVIA

Bij de 350 bemande en onbemande tankstations van AVIA worden in totaal 750 digitale buitenschermen geplaatst. De reclameruimte in de contentcarroussel zal programmatic worden verkocht. Dat moet de contextuele relevantie van de commercials vergroten.

Programmatic

De opkomst van consumer friendly marketing

De marketingfunnel is allesbehalve een solide trechter waarin iedere prospect soepel van brand awareness naar ambassadeurschap glijdt. We schieten er in en uit, afgeleid en wispelturig. Zit je net lekker wasmachines te vergelijken, krijg je een appje van je vriendin, word je getagt in een filmpje van een teckel in een kalkoenkostuum of belt je moeder aan.

Online advertising

Waarom transparantie en duurzaamheid in programmatic essentieel is

Als we onze blik werpen op de afgelopen tien jaar in programmatic, dan is het een inspirerende tijd in digital advertising (geweest), ondanks de worstelingen van de branche met de langlopende uitdagingen naar volwassenheid. Dit jaar kwamen een aantal daarvan eindelijk bovendrijven. Door deze uitdagingen samen aan te pakken, maken we de weg vrij voor de groei die deze branche zo nodig heeft. Met het ingaan van 2018, bereiken we een keerpunt waar de duurzaamheid van programmatic advertising uiteindelijk samen valt met de korte termijn business goals.

Programmatic

CS Digital Media upgradet netwerk digitale abri’s

De exploitant van digitale abri’s CS Digital Media is begonnen met de upgrade van zijn schermennetwerk.

Programmatic

SpotX opent kantoor in België

Reclametechnologiebedrijf SpotX opent zijn achtste Europese kantoor en doet dat in Brussel. Het bedrijf, onderdeel van RTL Group, ziet internationaal een versnelling in de adoptie van programmatic trading en video in het bijzonder.

Programmatic