Dailymotion met verticale pre-rolls
De videocommercials op YouTube-concurrent Dailymotion zijn altijd fullscreen, ongeacht of ze horizontaal of vertical worden bekeken.
De videocommercials op YouTube-concurrent Dailymotion zijn altijd fullscreen, ongeacht of ze horizontaal of vertical worden bekeken.
Op 16 december jl. hebben twee privacyorganisaties uit de VS een klacht tegen Google ingediend bij de Federal Trading Commission (FTC), het Amerikaanse overheidsorgaan dat toeziet op consumentenbescherming en mededinging. De klacht komt naar aanleiding van de update van de algemene voorwaarden van Google afgelopen juni, die Google in staat stelt om haar data te combineren met DoubleClick, de advertentieafdeling van Google.
Tradedoubler koopt alle aandelen in het Franse affiliatemarketingbedrijf R-Advertising nadat het afgelopen zomer al een minderheid verwierf.
De Amerikaanse online adverteerdersbranche wil dat er vanaf juli 2017 alleen nog advertenties in HTML5 worden aangeboden. Dat blijkt uit een advies genaamd ‘Transitioning Video Ads from Flash to HTML5/JS’ van het IAB Technology Laboratory.
Een niet nader genoemd Amsterdams datacenter blijkt een hoofdrol te hebben vervuld bij grootschalige advertentiefraude. Dat beweert in elk geval online beveiliger White Ops.
BrandDeli wordt de de officiële Nederlandse salespartner van Twitter in Nederland. Marc de Vries begeleidt het transitieproces tot februari 2017 en vertrekt dan bij de berichtendienst.
De nieuwe data- en technologietak van WPP-dochter GroupM, [m]Platform geheten, heeft een EMEA-baas gekregen in de persoon van Alex Stil. Sebastiaan Moesman wordt zijn rechterhand.
Opera Mediaworks, de advertentiepoot van de maker van de mobiele browser Opera, verandert zijn naam vanaf januari weer in AdColony. Zo heette ook de startup die Opera in 2014 overnam voor 350 miljoen dollar.
Het online advertentiesysteem brengt te grote risico’s met zich mee voor websitebezoekers, vindt onderzoeksjournalist Maurits Martijn van De Correspondent, die daarom een groot voorstander van adblockers is. In gesprek met Hans Voorn legt hij tijdens Performance 2016 zijn bezwaren uit.
Wat is nou daadwerkelijk de waarde van een online advertentie-impressie? Het is een steeds terugkerende discussie, waar het definitieve ei nog niet over is gelegd.
DEEN supermarkten heeft sinds deze maand via affiliate marketing-netwerk zanox al zijn boodschappen voor het affiliateprogramma ter beschikking gesteld. Tot dusverre beperkte het aanbod zich tot bloemen.
Uitgeverijen, mediabureaus en internetplatformen profiteren beperkt van de groei in de online advertentiemarkt. Facebook en Google pakken het grootste deel van de poet en investeren het in nog betere reclametechnologie.
Wie push-berichten verstuurt, doet er goed aan dit zo vroeg mogelijk in de week te doen. Op maandagen opent namelijk 3,06 procent van de ontvangers de berichten, terwijl op zaterdag nog slechts 2,6 procent dit doet. De zondag is weer wat geschikter met 2,88 procent.
De Engelse overheid gaat adverteerders verbieden reclame te maken richten kinderen jonger dan zestien voor producten met te veel vet, suiker en zout. De regels gelden ook voor reclame op het web, apps en socialmedia.
Sinds juli van dit jaar heeft Google alles wat met automatische biedstrategieën te maken heeft ondergebracht bij Smart Bidding. Arjen Hoek vertelt tijdens Performance 2016 aan Hans Voorn hoe hij deze mogelijkheden gebruikt.