More stories

RLSA: remarketing op speciale doelgroepen met tekstadvertenties

In dit artikel gaan we dieper in op verschillende doelgroeplijsten die je kan toepassen voor e-commerce. Over het instellen van remarketing lists for search ads (RLSA) doelgroepen en het verschillen tussen ‘alleen bieden’ en ‘targeten en bieden’.

Online advertising

Pre-rolls minst storend bij videoreclame

Qua reclames storen video-kijkers zich het minst aan pre-rolls. Iets minder dan een vijfde (17 procent) vindt dit type videoreclame vervelend, zowel op de desktop of laptop als op de mobiel.

Video
Premium

IAB: 12 miljard euro mobile advertising in Europa 2016

Adverteerders gaven in 2016 wereldwijd 63 miljard euro uit aan reclame op telefoons en tablets. Dat is 61 procent meer dan in 2015 en daarmee de belangrijkste factor bij de totale groei in internetreclame. De Europese bestedingen stegen met 48 procent tot 12 miljard.

Online advertising

Reclamebureaus moeten anders gaan denken

Digitale creatie is nog te vaak een restproduct van een ‘offline‘ concept. Wanneer je als adverteerder écht impact wilt maken over alle kanalen heen, dan zal dit moeten gaan veranderen!  

Digital Design

Programmatic TV voor adverteerders

Ik ga je vertellen wat de ontwikkelingen zijn van programmatic advertising binnen televisie en wat dit voor jou kan betekenen als adverteerder. Ook ga ik iets dieper in op verschillende advertentie formaten zoals Addressable TV en HbbTV.

Online advertising
Premium

Google introduceert native advertising op AdSense

Google introduceert drie vormen van native advertising voor zijn AdSense-netwerk. Hiermee speel het in op de groeiende vraag op de adverteerdersmarkt naar een meer verhalende en minder promotionele vorm van reclame.

Native advertising

Awin neemt strategisch belang in Tailify

Het Europese affiliatemarketingnetwerk Awin, voorheen Zanox, neemt een strategisch belang in
het influencermarketingplatform Tailify uit Londen.

Influencer marketing

Koopjedeal slaat de plank mis met matrassenreclame

Koopjedeal.nl is door de Reclame Code Commissie op vingers getikt voor misleidende reclame voor matrassen gemaakt van traagschuim.

Marketing

Muziekzender XITE start programmatic reclame op lineair tv-kanaal

Muziekzender XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen. Daarmee claimt de zender een landelijke primeur voor een lineair kanaal.

Programmatic

Google verzint reclameconcept voor virtual reality

Hoe moet reclame er in virtual reality uitzien zonder dat het echt storend is? Die vraag stelden de technici in Googles knutselschuur Area 120 zich. Ze verklappen hun antwoord waar anderen nu op mogen voortborduren.

Campagnes

Hoe het ‘nieuwe’ Google Shopping eruit kan zien

Het grote nieuws dinsdag was de 2,42 miljard euro boete voor het machtsmisbruik van Google in de prijsvergelijkmarkt. In de woorden van de Deense Eurocommissaris Mededinging Margrethe Vestager: “Googles strategie voor prijsvergelijkingen ging meer om marktdominantie en dat is illegaal onder de Europese wetgeving”. Hoewel het persbericht van de Europese Commissie erg definitief klinkt is de uitleg die in de begeleidende factsheet wordt gegeven door de Europese Commissie een stuk voorzichtiger dan de heldere taal die Vestager dinsdag sprak in het wijdverspreide persbericht.

E-commerce

Delivery Hero haalt 900 miljoen op met beursgang

De internationaal werkende maaltijdbezorger Delivery Hero haalt een kleine 900 miljoen euro op met een beursgang. De transactie waardeert de dochter van Rocket Internet op 4,4 miljard euro.

Food

RTL krijgt video-exploitatie De Telegraaf en Dumpert

Dochterbedrijf SpotX van RTL gaat de inventory van Dumpert en De Telegraaf verhandelen op verzoek van uitgever TMG.

Online advertising

STER: ‘We moeten digitaal versnellen’

STER moet meer reclamegeld gaan binnenhalen via digitale platforms. Dat vertelde directeur Frank Volmer vandaag op het Media Jaarcongres in Hilversum.

Media

Waarom beginnen met Programmatic Digital out of Home?

Programmatic advertising heeft in een korte tijd de display markt op z’n kop gezet. Wij verwachten dat dit binnenkort ook zal gebeuren voor Digital Out of Home (hierna te noemen DooH) en voor de televisiemarkt. Met die gedachte heb ik een onderzoek gedaan naar de gevolgen van programmatic buying op DooH. Een aantal van de resultaten deel ik graag in deze blog.

Online advertising