Adverteerder kan bij RTL realtime pre-rolls inkopen
RTL biedt adverteerders vandaag de mogelijkheid realtime pre-rolls in te kopen bij de livestream van de Europa League-wedstrijden op RTL XL.
RTL biedt adverteerders vandaag de mogelijkheid realtime pre-rolls in te kopen bij de livestream van de Europa League-wedstrijden op RTL XL.
Met het verkopen van branded content en exploiteren van reclameruimte op zijn site behaalt bol.com dit jaar een omzet van rond de tien miljoen euro.
Programmatic native advertising verdringen banners in snel tempo. Deze manier van adverteren is flexibel, gemakkelijk en transparant en levert bovendien minder irritatie op bij websitebezoekers, zegt Michel Hoekstra van Ligatus in een gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.
Hoe wordt de adverteerder weer relevant voor de consument? Door gebruik te maken van big data, zegt Dillon Richardson van Ve Interactive in gesprek met Hans Voorn tijdens Performance 2016.
Bij RTL kunnen voortaan, zowel op tv als online, virtuele producten in bestaande producties worden ingelast. Je zou het digital product placement nieuwe stijl kunnen noemen. Goede Tijden Slechte Tijden had maandag de primeur.
Wanneer het doel van je campagne is om direct response te creëren of mensen binnen je doelgroep te bereiken die bereid zijn om een aankoop/aanvraag te doen, is CPA oftewel cost per aquisition één van de belangrijkste metrics om het succes van je campagne te meten. Op basis van de CPA kun je op elk gewenst niveau binnen Google AdWords en per targetingmethode zien of er voldoende marge behaald wordt. Je CPA kun je op verschillende manier positief beïnvloeden, waardoor de winst van jouw campagne zal toenemen.
fonQ is een van de eerste bedrijven die mediaruimte inkoopt bij de honderd digitale beeldschermen in de etalages van Bruna. Daardoor wordt is de online shop deze dagen erg zichtbaar in de Nederlandse winkelstraten.
Het Interactive Advertising Bureau (IAB), dat wereldwijd reclamestandaarden uitzet, wil de regels voor mobiel adverteren opfrissen.
Reclamegigant WPP creëert het bedrijfsonderdeel [m]PLATFORM dat op zo’n schaal in data en marketing is gespecialiseerd dat het de concurrentie wil kunnen aangaan met Google en Facebook.
De Persgroep heeft afgelopen weekend op AD.nl een nieuw soort pre-roll video in het leven geroepen: een die live video uitzendt.
Geautomatiseerd adverteren, programmatic in het jargon, zal volgend jaar met 31 procent groeien, sneller dan adverteren via kanalen als sociale media of online video. Dat voorspelt Zenith in een maandag verschenen rapport Programmatic Marketing Forecasts.
Deze zomer introduceerde Google een gloednieuw advertentieformat dat adverteerders in staat stelt hun boodschap beter over te brengen aan hun potentiële doelgroep door het gebruik van extra tekenruimte. Deze zogenoemde Expanded Text Ads hebben het doel om het uiterlijk van de zoekresultaten cross-device gelijk te trekken en zo de gebruikerservaring te verbeteren. Waar Expanded Text Ads gecreëerd zijn voor het zoeknetwerk, komt Google ook voor haar Display Netwerk (GDN) met een alternatief voor de reguliere tekstadvertenties. Maar wat weten we tot nu toe over deze tekstadvertenties ‘on steroids’?
Mediabedrijf NBCUniversal verdubbelt zijn belang in de populaire nieuwssite BuzzFeed met een investering van 200 miljoen dollar.
AppNexus, het geautomatiseerde platform voor het inkopen van online advertenties, heeft uitgever BreitBart News aan de kant gezet wegens aanzetten tot haat.
In een open brief aan de Europese Commissie roepen uitgevers op om de nieuwe cookiewet niet strenger te maken dan hij al is. Ze willen ook niet verplicht worden om lezers de optie te geven een abonnement af te sluiten. Vrijwel geen Nederlandse uitgever ondertekent de brief.