More stories

15,8 miljard schade door adblockers voor Amerikaanse uitgevers

Zeker een kwart van de Amerikaanse consumenten gebruikt een adblocker, 22 procent meer dan in 2016. Als gevolg daarvan lopen Amerikaanse uitgevers dit jaar 15,8 miljard dollar aan omzet mis, denkt OnAudience.com.

Online advertising

‘Markt programmatic moet professionaliseren’

Willen grote en internationale adverteerders programmatic structureel omarmen, dan moet de markt professionaliseren. Dat vindt CEO Sebastiaan Moesman van Improve Digital.

Programmatic

19 miljoen groeigeld voor moeder Kortingscode.nl

De Global Savings Group, het moederbedrijf van onder meer Kortingscode.nl en Actiecode.nl, heeft een nieuwe financieringsronde afgesloten. Daarmee haalde het negentien miljoen euro op.

Publishing

Uitgevers slaan aan op adtech met blockchain

Nederlandse uitgevers tonen interesse in een nieuwe systeem voor het managen van persoonsgegevens en reclamevoorkeuren. Start-up Faktor denkt dit jaar de eerste testen te kunnen gaan draaien.

Online advertising
Premium

Michael Maaskamp nieuwe creative director a friend of mine

Michael Maaskamp is aangesteld als creative director bij onlinereclamebureau a friend of mine, onderdeel van Dept.

Digital Agencies

Traffic Builders in nieuwe Europese alliantie

Acht onafhankelijke digitale marketingbureaus in Europa slaan de handen voor een internationale alliantie, Digital Alliance International. Nederland is in Dall Int. vertegenwoordigd in de vorm van Traffic Builders.

Online advertising

LinkedIn test automatisch afspelen video-advertenties

LinkedIn is een kleinschalige proef gestart met het automatisch afspelen van video advertenties. Daaraan doet een kleine groep adverteerders mee.

Online advertising

Emerce Performance: een cryptomunt voor de adverteerdersmarkt

Nieuwe cryptomunten schieten als paddenstoelen uit de grond, nu is er ook de nieuwe virtuele munt voor de adverteerdersmarkt: Adcoin.

Online advertising

Business Insider start Vlaamse editie

De zakelijke nieuwssite Business Insider heeft de rechten voor de Vlaamse markt gekregen en kan ook adverteerders daar gaan bedienen. Uitgever Arend van den Berg: “Vanuit Nederland kunnen we adverteerders in vijftien landen helpen.

Publishing

WeTransfer: maandelijks 40 miljoen gebruikers

WeTransfer heeft maandelijks 40 miljoen actieve gebruikers, bedrijven en particulieren die samen een miljard bestanden met elkaar uitwisselen.

Start-ups

Digitale reclame boven de waterkoeler

TENQ Media is een advertentienetwerk van 252 digitale schermen op 193 middelbare scholen in Nederland gestart. De schermen zijn aangebracht op waterkoelers die scholieren van vers drinkwater voorzien.

Online advertising
Premium

Zestig procent online reclame naar Facebook en Google

Zestig procent van de Nederlandse online reclamebudgetten gaan naar social en search, lees: Facebook en Google. De kruimeltjes zijn voor lokale en andere buitenlandse partijen.

Online advertising

Michelle van Os nieuwe leider Helpling Nederland

Michelle van Os neemt de rol van managing director bij Helping Nederland over van Floyd Sijmons, die het lokale filiaal in 2014 hielp oprichten.

Start-ups

538 maakt radio on demand

De nieuwe app van Radio 538, onderdeel van Talpa Radio, geeft de zender voortaan beter inzicht in het luistergedrag van de app-gebruiker. Ook kan de luisteraar beter schakelen tussen de live uitzendingen van Radio 538, het on demand-aanbod, TV 538 en de eigen muziekplaylist.

Online advertising

‘Beter een blog met nieuwsbrief dan social’

Modemerken slaan enorme budgetten kapot op reclame op social media met influencers. De beste resultaten behalen echter de influencers via hun eigen blog en daarbijbehorende e-mailnieuwsbrief.

Fashion