Nieuwe technologie doet automatisch bannercreatie
Adcombi en Bannerwise gaan nieuwe technologie ontwikkelen die in een programmatic omgeving automatisch banners op maat kan creëren. Hiervoor krijgen ze financiële steun van de overheid.
Adcombi en Bannerwise gaan nieuwe technologie ontwikkelen die in een programmatic omgeving automatisch banners op maat kan creëren. Hiervoor krijgen ze financiële steun van de overheid.
De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft TP Vision, bekend van Philips-toestellen, aangesproken op het plan om persoonlijke reclames te tonen op smart tv’s. TP Vision mag alleen gegevens over het kijkgedrag van mensen verwerken en gebruiken voor persoonlijke advertenties als consumenten daar helder en volledig over zijn geïnformeerd en toestemming voor hebben gegeven.
Het Nederlandse DMA Institute heeft voor het tweede jaar achter elkaar de wereldwijde ABC-certificatie gekregen voor zijn onderzoeken naar zichtbaarheid van online reclame-uitingen.
De nieuwe activiteiten van Googles moederbedrijf, Alphabet, verliezen nog wel honderden miljoenen dollars maar zijn geen grote bleeders meer. De strenge financiële koers bij de experimentele tak van CFO Ruth Porat werkt. De core business groeit nog steeds met dubbele cijfers.
Facebook houdt een kleinschalige test met reclame in zijn mobiele chat-app Messenger. De reclameberichten zijn groot, onmisbaar en – eenmaal geïmplementeerd – niet meer te verwijderen.
Wat zijn de ideale afmetingen voor je bannerset? Hoeveel bannervertoningen vinden er op mobiel plaats? Adpiler heeft op basis van ruim 600 miljard impressies een analyse gemaakt. Onderstaande infographic toont alle data, die je helpt bij het inrichten van je bannerset.
Coolblue heeft na een marktoriëntatie ZIGT als nieuw mediabureau gekozen. ZIGT zal Coolblue adviseren en ondersteunen bij de campagnes op tv en radio in zowel Nederland als België.
Google heeft vorig jaar 1,7 miljard foute advertenties verwijderd, twee keer zoveel als een jaar geleden. 68 miljoen advertenties gingen over verboden geneesmiddelen en 112 miljoen wilden consumenten naar malware lokken.
Nederlanders hebben in 2015 voor ruim 16,26 miljard euro online gekocht. De cijfers over 2016 zijn nog niet bekend maar Thuiswinkel.org voorspelde eind 2016 dat de online omzet uitkomt op 19,63 miljard euro, een stijging van 21 procent. (Bron: Thuiswinkel.org). Maar nog steeds vinden meer dan 90 procent van de aankopen plaats in de fysieke winkel. Eén van de uitdagingen waar adverteerders met fysieke winkels mee te maken hebben is: wat levert mijn onlinemedia-investering aan offline omzet op?
De Deense leverancier van reclametechnologie Adform ontslaat acht procent van zijn personeel, circa zeventig man, om het kostenpeil goed op peil te brengen. De impact op de Benelux-markt is beperkt.
Sabine van Velsen en Paul van Breugel zijn door de leden gekozen als de twee nieuwe bestuursleden van IAB Nederland.
Reclamefolder.nl begint een cashbackdienst. Merkadverteerders kunnen zo in de app producten promoten met geld-terug-acties. Het bedrijf wil meer inzoomen op het B2B-segment.
Het gebruik van cookies blijkt een hot topic. Afgelopen vrijdag verscheen belangrijk nieuws op Inside Adwords: YouTube gaat het gebruik van cookies en pixels beperken en stapt over naar een cloud based measurement oplossing. Daarmee maakt ook Google een duidelijke stap richting ‘people based marketing’. Draagt deze stap bij aan een betere performance voor de adverteerder? En zal hiermee de afhankelijkheid bij Googles walled garden verder gaan toenemen?
Zalando Media Solutions sluit een strategische samenwerking met de digitale tak van het Duitse tv-bedrijf ProSiebenSat.1. De partijen gaan geanonimiseerde data uitwisselen om gerichtere reclame mogelijk te maken. Deals in andere landen moeten volgen. Nederland had afgelopen zomer de primeur.
“Ik denk dat we per bannerset zeker drie uur productietijd helpen besparen door het testen te automatiseren”, aldus Jorrit Baerends over zijn net gelanceerde start-up Adpiler.