More stories

Facebook publiceert nieuwe voorwaarden voor content

Facebook heeft nieuwe voorwaarden gepubliceerd voor content waarmee geld kan worden verdiend. Het sociale netwerk wil die mogelijkheden verder uitbreiden, maar wil voorkomen dat adverteerders worden geconfronteerd met ongewenste content.

Marketing
Premium

P&G op Dmexco: ‘Stop budgetverspilling, omarm standaard zichtbaarheid’

Bedrijven moeten hun advertising eens goed onder de loep nemen. Het is tijd om budgetverspilling tegen te gaan en te kiezen voor transparantie. Die oproep deed Marc Pritchard, Chief Brand Officer van P&G, op Dmexco. ‘De innovatie wordt nu geremd.’

Programmatic

Spanje legt Facebook miljoen euro privacyboetes op

De Spaanse privacywaakhond legt Facebook boetes op met een totaal van 1,2 miljoen euro voor drie overtredingen. Zonder internetters daar goed over te informeren en zonder toestemming, verzamelt de profielensite persoonlijke informatie over hen voor reclamedoeleinden.

Media

Koopintentie voorspellen in real-time

De meeste bedrijven besteden een aanzienlijk deel van hun reclamebudget aan retargeting campagnes, maar opvallend is dat de meeste doelgroepen in deze campagnes op basis van intuïtie getarget worden. De retargeting doelgroepen worden voornamelijk samengesteld door middel van eenvoudige regels, zoals ‘alle mensen die de website hebben bezocht’ of ‘alle bezoekers die een product hebben bekeken’. Dit is de zwakke plek van remarketing en gaat terug tot het beroemde citaat van John Wanamaker.

Online advertising

‘Implosie dreigt van Europese media- en reclameindustrie’

Tot 250 miljard euro aan Europees bruto nationaal product dreigt te verdampen als de ePrivacy Verordening van het Europees Parlement ongewijzigd in 2018 van kracht wordt, dreigt brancheorganisatie IAB Europe.

Online advertising

VINEX en SKO gaan door met NOBO

De Verenigde Internet Exploitanten (VINEX) en Stichting KijkOnderzoek (SKO) hebben beiden hun handtekening gezet onder de verlenging van het contract voor het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO).

Online marketing

Forse boete voor Lenovo voor gebruik adware op laptops

Computerfabrikant Lenovo heeft alsnog een schikking getroffen met de Amerikaanse toezichthouder FTC en 32 Amerikaanse staten omdat het alweer enkele jaren terug laptops met adware leverde.

Marketing

Pervorm lanceert nieuw label rondom chatbots

Marketingbureau Pervorm start vandaag onder de naam Conversed.ai een nieuw label dat zich louter specialiseert in chatbots. Directeur Sander van de Kraan: “Bots nemen over niet al te lang de rol over van websites waar het gaat om interacties met de klant.”

Customer Engagement

De Persgroep koopt Reclamefolder.nl

De Persgroep verwerft het complete eigendom over Reclamefolder.nl. RTL Ventures verkoopt zijn belang van 34,8 procent. Ook H2 Equity Partners en de oprichters Robin Streng en Jeffrey van Rossum stappen helemaal uit.

Venture

3D lenzen Snapchat nu ook voor adverteerders

Snapchat stelt zijn zogenoemde 3D lenzen voortaan beschikbaar aan adverteerders. Met deze AR filters kunnen gebruikers virtuele voorwerpen via de camera in de reële omgeving plaatsen.

Marketing

Tradedoubler via overname in influencermarketing

Tradedoubler koopt het eveneens Zweedse Metapic om nieuwe vaardigheden in huis te krijgen: influencermarketing. De nieuwe loot is actief in Scandinavië, maar wil zijn diensten uitrollen naar naar andere Europese markten.

Influencer marketing

BookerZzz creëert voorspellende score voor SEA bid management

Ruim 6.000 accommodaties op twaalf verschillende websites die dagelijks verschillen qua beschikbaarheid, prijzen en unieke deals en ruim 400.000 advertentiegroepen binnen Google AdWords en Bing Ads die hierop bijgestuurd moeten worden. Hoe ga je dan efficiënt om met werkuren én de marketing kosten? Dit is de dagelijkse uitdaging voor veel bedrijven. Het online marketing team van HotelSpecials & BungalowSpecials is op zoek gegaan naar een oplossing om dit efficiënter te managen.

Travel

Uitzending Gemist krijgt realtime pre-rolls videoreclame

Ster verkoopt sinds gisteren realtime pre-rolls op Uitzending Gemist. Daarvoor gebruikt het de technologie van SpotX, onderdeel van RTL Group.

Marketing
Premium

Beslist.nl zet eerste stap weg van vergelijkingssite

Beslist.nl zet morgen de eerste zichtbare stap in zijn transformatie van vergelijkingssite naar online winkelcentrum. De categorie Speelgoed zal dan namelijk overwegend shoppable zijn, dus niet meer gericht op het doorsturen van bezoekers naar aangesloten webwinkels.

E-commerce
Premium

‘Zestien procent e-commerce uit affiliatemarketing’

Adverteerders in Duitsland realiseerden in 2016 voor 7,6 miljard euro aan e-commercehandel via affiliatemarketing.

Affiliate marketing