More stories

‘Geen innovatie meer bij Facebook’

De tijd van grote innovaties bij Facebook is voorbij. Sterker nog, de meeste grote businessstappen kwamen bij toeval tot stand.

Marketing

MediaCom optimaliseert tv-commercials voor Facebook

GroupM-dochter MediaCom lanceert een nieuwe dienst waarmee het tv-adverteerders helpt hun campagnes naar Facebook te vertalen.

Facebook Advertising

Google gaat uitgevers helpen online abonnementen verkopen

Google komt er achter dat reclame alleen niet voldoende is voor uitgevers om online geld te verdienen. Het bedrijf voert een aantal veranderingen door die nieuwsuitgevers meer flexibiliteit geven in hoe ze geld verdienen met Googlediensten.

Publishing

Geen verkeersexplosie Vergelijk.nl door Google Shopping

Alle producten die op Vergelijk.nl staan, staan sinds enkele dagen ook in Google Shopping maar dat heeft nog niet tot een enorme toestroom in bezoekersverkeer geleid.

Online advertising

In vier stappen naar optimale campagne-opzet Google Shopping

Ondanks de controverse rondom Googles vergelijkingsplatform blijft ‘Shopping’ van groot belang voor adverteerders. Zeker nu straks de feestdagen weer komen en het online hoogseizoen start, is het zaak de Shopping-campagnes nog eens onder de loep te nemen. In vier stappen naar een goede campagne-opzet.

Online advertising

Takeaway.com verslaat groeicijfers Delivery Hero

De halfjaarcijfers van maaltijdbezorgers Takeaway.com en Delivery Hero laten zien dat het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl harder in Europa groeide.

Food

‘Airlines laten miljarden online omzet liggen’

Luchtvaartmaatschappijen kunnen in de komende jaren miljarden extra omzet genereren als hun passagiers gaan beschouwen als online consument.

Travel

Bankroet dreigt voor Adlantic

Reclametechnologiebedrijf Adlantic uit Utrecht vreest dat het volgende maand zijn faillissement moet aanvragen. De combinatie van een dalende omzet met […]

Marketing

‘Online groei wake-up call voor de TV-industrie’

Nieuwe cijfers over mediabestedingen in Nederland zijn een wake-up call voor de televisie-industrie. De tv-budgetten dalen ten gunste van de online budgetten. Marktpartijen moeten samenwerken om deze ontwikkeling te keren, stelt onderzoeker PwC.

Media

YouTube helpt gepersonaliseerde videoreclames maken

YouTube zet een grote stap in het voor adverteerders realiseren van dynamische creativiteit. Met de nieuwe dienst Director Mix kan het automatisch honderden, zo niet duizenden, verschillende variaties van één commercial genereren op basis van persoonlijke kenmerken van de ontvanger.

Video

Facebook toont reclames na offline shoppen

Facebook introduceert een nieuwe manier waarmee winkeliers de klanten in hun offline winkel via de profielensite met reclame kunnen benaderen.

Facebook Advertising

Google gaat exchangefraude automatisch vergoeden

Google gaat samen met partners als AppNexus en OpenX automatisch geld teruggeven wanneer ze ontdekken dat er fraude heeft plaatsgevonden met internetreclame op hun handelsplaatsen.

Marketing

Vergelijkers in Google Shopping: wat zijn de gevolgen?

Het hoge woord is eruit: Google is van plan andere vergelijkers een plekje te geven op het Google Shopping platform. Voor veel adverteerders is het de grote vraag wat de gevolgen zijn voor hun campagnes. Tot nu toe roept dit vooral negatieve reacties op. Hoewel er nog veel onduidelijk is over de exacte invulling, zijn er wel al een aantal voorspellingen te doen.

Online advertising

Microsoft ook lid van Coalition for Better Ads

Microsoft is het volgende grote bedrijf dat zich aansluit bij de Coalition for Better Ads, een internationaal initiatief om de meest storende internetreclames van de markt te weren.

Online advertising
Premium

Miljoen groeigeld voor Burst

Digitaal bureau Burst uit Rotterdam krijgt een miljoen euro groeigeld, een combinatie van investering en lening, om sneller twee nieuwe activiteiten te kunnen optuigen.

Digital Agencies