More stories

Marketingbudgetten Online groeien nog 20%

Topmarketeers in Nederland geven aan dat ze hun marketingbudgetten komende drie jaar met nog eens een vijfde opschroeven, van 54 procent nu naar 66 procent in 2020.

Online marketing

Clear Channel met out-of-home programmatic buying

Adverteerders kunnen nu ook outdoorreclame programmatic gaan inkopen met een nieuwe tradingtool van Clear Channel in Europa.

Online advertising

Smart tv’s Philips krijgen programmatic videoreclames

Nieuwe televisies van TP Vision Philips krijgen ruimte voor adverteerders om persoonlijke videocommercials te tonen.

Online advertising

Media Markt ziet kansen voor full programmatic platform

Media Markt heeft ambitieuze doelen op het gebied van pogrammatic advertising. Dat blijkt uit een gesprek dat Adformatie had met COO Dennis Hooijmans.

Programmatic

‘Commercials beginnen steeds vaker buiten tv’

Adverteerders beginnen hun tv-commercials steeds vaker niet op televisie maar op YouTube en mobiele kanalen. “Of vanuit een basisplan op televisie dat verder op online kanalen wordt uitgewerkt”, aldus Boukje Taphoorn van Google.

Online advertising

Mediabookers met radiolabel, later ook Online

Selfservice media-inkoopplatform Mediabookers start een nieuw label dat zich puur richt op radioreclame, van productie tot inkoop. Op termijn worden daar ook internetradio en streamingdiensten aan toegevoegd.

Online advertising

‘Luchthavens omarmen API’s en open standaarden’

Luchthavens zijn steeds vaker op strategisch niveau bezig met het maken en vrijgeven van API’s, open data en standaarden. “Ze worden ook meer e-commercedriven voor omzet uit het servicekanaal”, aldus Michiel Munneke van M2Mobi.

Travel

Instagram Stories krijgt full screen reclame

Adverteerders, ook in Nederland, kunnen over enkele weken full screen videocommercials gaan vertonen in Instagram Stories om de bekendheid van hun merk en diensten te vergroten. Daartoe neemt Instagram een nieuwe reclamevorm in gebruik.

Social

Zanox doet Amerikaanse overname

Zanox doet via dochterbedrijf Affiliate Window een Amerikaanse overname. Het betaalt 35 miljoen dollar voor honderd procent van de aandelen van oudgediende ShareASale.

Online advertising

DDMA en IAB kritisch op voorstel nieuwe cookiewet

Europa wil de opt-in voor het plaatsen van cookies via de browserinstellingen gaan regelen, niet meer via pop-ups op websites. De DDMA en het IAB in Europa en Nederland vinden dat niemand daarbij gebaat is.

Online advertising

‘Omzet online radioreclame verdubbelde in 2016’

De omzet van online radio-exploitant The Media Exchange groeide in 2016 richting de twee miljoen euro, een verdubbeling ten opzichte van het voorgaande jaar. “Je merkt dat directies van radiozenders nu gereed staan om goed te investeren in digitalisering”, aldus TME-directeur Arthur Hoogendijk.

Online advertising

Europees voorstel verwijdert irritante cookieschermen

De Europese Commissie doet een voorstel om de opt-in voor de reclame- en trackingcookies niet meer met een pop-up te regelen maar via de browserinstellingen. Dat zou opt-in moeten worden, dus standaard geeft de browser dan geen gebruikersgegevens door.

Online advertising

Snapchat vestigt internationaal hoofdkantoor in Londen

Snapchat wijst Londen aan als zijn internationale hoofdkantoor. In tegenstelling tot andere grote internetbedrijven gebruikt moederbedrijf Snap Inc. geen belastingroutes via Nederland en Luxemburg.

Online advertising

Streaming is Amerika’s dominante vehikel muziekconsumptie

Het streamen van muziek is in Amerika met 76 procent gegroeid in Amerika en is nu goed voor 38 procent van de totale muziekomzet, aldus onderzoeker Nielsen.

Online advertising

Vijf take aways voor Google Ad Grants in je paid search strategie

Ben je werkzaam voor een liefdadigheids-, non-profitorganisatie of stichting? Grote kans dat je wel eens van het Google Ad Grants programma hebt gehoord. Het programma waarmee je in aanmerking komt voor een gift van 10,000 dollar aan advertentiebudget per maand. Is dit nieuw voor je? Lees dan eerst de deelnamecriteria van dit programma. Intussen zijn er wereldwijd al meer dan 20.000 organisaties in meer dan 50 landen aangesloten bij het programma en kun je op z’n minst zeggen dat het Google Ad Grants programma tot een noemenswaardige niche is uitgegroeid binnen het Paid Search landschap.

Online advertising