Contextual advertising: 17% meer awareness voor Blokker
Het is een uitdaging om te zorgen dat marketingstrategieën relevant en niet-storend zijn. Voor Blokker bracht contextueel adverteren goede resultaten.
Het is een uitdaging om te zorgen dat marketingstrategieën relevant en niet-storend zijn. Voor Blokker bracht contextueel adverteren goede resultaten.
Adverteerders gaven in Duitsland voor 5,1 miljard euro uit aan online display-reclame in 2021. Dat is een aanzienlijke groei, voornamelijk veroorzaakt door budgetverschuiving vanwege corona.
Iglo koos bewust voor digitaal om zijn submerk Iglo Green cuisine onder de aandacht van de jonge consument te brengen. “Tv hebben we nog steeds nodig voor het massabereik, maar we zijn dichter op online conversie gaan zitten,” zegt Sophie Swagemakers, Brand Manager van Iglo Nederland op Emerce Digital Marketing.
Adverteerders en mediabureaus testen te weinig met cookieloze reclamecampagnes. Daardoor lopen ze een kennisachterstand op. Marketeers moeten zich een nieuwe werkwijze aanleren.
New York Pizza wil groeien. En hard. In Nederland en sinds kort ook in België en Duitsland. Dat betekent dat alle systemen ingericht moeten zijn op schaal, maar ook op groei, vertelt online manager Jorn Vriend op Emerce Digital Marketing, een videoverzameling die vanaf 08.00 uur klaarstaat.
Adobe heeft op zijn jaarlijkse (nog steeds virtuele) Adobe Summit, die tot en met vandaag wordt gehouden, nieuwe functies aangekondigd voor de Experience Cloud, het overkoepelende merk voor digitale ervaringen. Naast data- en analysediensten, contentmanagementtools omvat die ook een e-commerceplatform.
Groot-Brittannië wil dat Google, Facebook, Twitter en andere online platforms harder gaan optreden tegen frauduleuze advertenties, zoals bitcoinadvertenties waarin de namen en foto’s van beroemdheden worden misbruikt.
Het online marketingbedrijf Allfree uit Groningen moet een dwangsom van 89.000 euro betalen vanwege de bouw van misleidende websites voor slotenmakers en andere spoeddiensten.
Bioscoopbedrijf Pathé wil platforms voor zijn die bioscoopkaartjes verkopen. Online performance marketeer Stef de Reeder noemt ‘spelers die vergelijkbaar zijn met een Booking.com’.
De TV-reclamemarkt is in 2021 gestegen met 20 procent en kwam uit op 903 miljoen. Dat maakte Screenforce voorzitter Michel van der Voort bekend tijdens een webinar waarin ook het TV Jaarrapport werd gepubliceerd.
De Europese Commissie start een onderzoek naar advertentie afspraken tussen Google en Meta (Facebook). Mogelijk zijn de afspraken in strijd met de Europese mededingingsregels.
Zo’n 270 websites hebben een klacht ontvangen over de wijze waarop zij een cookiewall toepassen. De vorm ervan is niet duidelijk, misleidend of niet compleet. De Oostenrijkse burgerrechtenorganisatie noyb stuurt nu waarschuwingen, over twee maanden aanklachten.
Er wordt steeds meer audio geconsumeerd, het aantal streaming uren in januari 2022 is 10 procent gestegen naar 32,8 miljoen streaming uren per week, zo blijkt uit het Audiojaarrapport 2021 van branchevereniging Audify.
Het reclamefestijn Cannes Lions zal geen inzendingen of delegaties van Russische organisaties accepteren.
Reclamegroep WPP staakt zijn activiteiten in Rusland, waar een staf van 1400 mensen werkzaam is.