More stories

Premium

‘Magnite grootste RTB-partij in Nederland’

Het bedrijf Magnite is in Nederland de grootste ‘verzender’ van persoonlijke data voor reclamedoeleinden, niet Google.

Programmatic
Premium

Videodiensten besteden 141 miljoen bruto aan offline media

Sinds januari 2020 tot en met april 2022 hebben de verschillende aanbieders van streaming platforms en kanalen, on-demand ‘tv’, bijna 141 miljoen bruto aan offline mediabestedingen uitgegeven. Disney+ komt naar voren als aanbieder met de grootste bestedingen: 44,9 miljoen euro. zo blijkt uit onderzoek van Adfact.

Entertainment

Stap voor stap: zelf campagne-experimenten opzetten binnen Google Ads

Je kunt binnen Google Ads zelf campagne-experimenten opzetten. Lees hier stap voor stap hoe je dat aanpakt en waar je verder nog rekening mee moet houden.

Online advertising
Premium

Google en Twitter niet aansprakelijk voor nepadvertenties met foto van bekende Nederlanders

Google en Twitter zijn niet aansprakelijk voor nepadvertenties en neptweets waarin de naam of foto van bekende Nederlanders, onder wie Jort Kelder, zijn gebruikt om consumenten aan te sporen om te investeren in cryptovaluta. Dat heeft de rechtbank bepaald in twee zaken die door onder andere Kelder waren aangespannen.

Online advertising
Premium

Dirk stopt (even?) met tv reclames

Dirk van den Broek stopt per 1 juni met reclame op televisie. De reden daarvoor is dat de supermarkt, zo zegt het bedrijf zelf, ‘alles op alles wil zetten om boodschappen voor iedereen betaalbaar te houden.’

Online marketing

‘Brand safety’: weeg kansen en risico’s bij contextueel adverteren

Een advertentie op een verkeerde plek kan enorme gevolgen hebben voor je merk. Denk dus nauwkeurig na over de context waarin je advertenties laat plaatsen.

Online advertising
Premium

Loterijen geven meest uit aan offline reclame Koningsdag: ruim € 6,8 miljoen bruto

De Nationale Postcode Loterij heeft in de aanloop naar Koningsdag bijna 3,6 miljoen euro (bruto) uitgegeven aan offline mediabestedingen. dus uitingen op televisie, op de radio, in bladen en out of home. De Staatsloterij volgt met een ruime 3,2 miljoen euro.

Online marketing
Premium

Sage+Archer wordt onderdeel van Vistar Media

Het Nederlandse inkoopplatform voor digitale buitenreclame (DooH) Sage+Archer treedt toe tot Vistar Media, het internationale platform voor programmatic out-of-home technologie. Als onderdeel van Vistar Media wil Sage+Archer de uitbreiding naar andere Europese markten versnellen.

Venture
Premium

Amerikaanse podcastreclame naar 2,1 miljard

Amerikaanse adverteerders ontdekken de podcast als kanaal om heel gericht grote publieksgroepen te bereiken. De mediabestedingen bij deze audiovorm stegen vorig jaar met 47 procent tot 2,1. Dat bedrag verdubbelt nog een keer tot 2024.

Online advertising
Premium

Google lanceert ‘Mijn advertentiecentrum’

Google wil gebruikers meer controle geven over advertenties die worden weergegeven in de zoekmachine en YouTube met ‘Mijn advertentiecentrum’. Dat maakte Google zojuist bekend op zijn ontwikkelaarscongres I/O.

Online advertising
Premium

TikTok gaat opbrengsten reclame delen met makers

TikTok wil de helft van zijn advertentie-inkomsten delen met makers in een nieuw programma genaamd TikTok Pulse.

Online advertising
Premium

Investeringen audioreclame groeien fors door

In de eerste drie maanden van dit jaar investeerden adverteerders 41,7 miljoen euro in audioreclame, 15,7 procent meer dan vorig jaar.

Online advertising

SEA en marketplaces: hoe je kunt concurreren in de Google-zoekresultaten

Concurreren met Amazon binnen Google-zoekresultaten? Het kan als je inzet op informatieve zoekvragen en slim gebruik maakt van marketplaces.

Online advertising
Premium

Digitale out of home naar 21 miljoen euro in Q1

De bestedingen aan (Digitale) Out Of Home (OOH) reclame zijn in het eerste kwartaal van 2022 ruimschoots verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode in 2021 en kwamen uit op 49,3 miljoen euro. Dat blijkt uit cijfers van branchevereniging Outreach.

Online advertising
Premium

Google verwijderde vorig jaar 3,4 miljard advertenties

Google heeft vorig jaar 3,4 miljard advertenties verwijderd en ruim 5,6 miljoen accounts van adverteerders geschorst. Het aantal geschorste adverteerders is daarmee verdrievoudigd.

Online advertising