More stories

Contextual advertising: 17% meer awareness voor Blokker

Het is een uitdaging om te zorgen dat marketingstrategieën relevant en niet-storend zijn. Voor Blokker bracht contextueel adverteren goede resultaten.

Online advertising
Premium

Duitse displaymarkt groeit naar 5,1 miljard

Adverteerders gaven in Duitsland voor 5,1 miljard euro uit aan online display-reclame in 2021. Dat is een aanzienlijke groei, voornamelijk veroorzaakt door budgetverschuiving vanwege corona.

Marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: Het vegan evangelie van Iglo

Iglo koos bewust voor digitaal om zijn submerk Iglo Green cuisine onder de aandacht van de jonge consument te brengen. “Tv hebben we nog steeds nodig voor het massabereik, maar we zijn dichter op online conversie gaan zitten,” zegt Sophie Swagemakers, Brand Manager van Iglo Nederland op Emerce Digital Marketing.

Marketing
Premium

Emerce Digital Marketing: ‘Bureaus testen te weinig cookieless’

Adverteerders en mediabureaus testen te weinig met cookieloze reclamecampagnes. Daardoor lopen ze een kennisachterstand op. Marketeers moeten zich een nieuwe werkwijze aanleren.

Online advertising
Premium

Emerce Digital Marketing: New York Pizza wil scoren met ‘extreme campagnes’

New York Pizza wil groeien. En hard. In Nederland en sinds kort ook in België en Duitsland. Dat betekent dat alle systemen ingericht moeten zijn op schaal, maar ook op groei, vertelt online manager Jorn Vriend op Emerce Digital Marketing, een videoverzameling die vanaf 08.00 uur klaarstaat.

Online marketing
Premium

Nieuwe Adobe Experience Cloud-innovaties aangekondigd

Adobe heeft op zijn jaarlijkse (nog steeds virtuele) Adobe Summit, die tot en met vandaag wordt gehouden, nieuwe functies aangekondigd voor de Experience Cloud, het overkoepelende merk voor digitale ervaringen. Naast data- en analysediensten, contentmanagementtools omvat die ook een e-commerceplatform.

Online advertising
Premium

Groot-Brittannië wil nepadvertenties aanpakken

Groot-Brittannië wil dat Google, Facebook, Twitter en andere online platforms harder gaan optreden tegen frauduleuze advertenties, zoals bitcoinadvertenties waarin de namen en foto’s van beroemdheden worden misbruikt.

Marketing
Premium

ACM: Online marketingbedrijf Allfree misleidt consumenten

Het online marketingbedrijf Allfree uit Groningen moet een dwangsom van 89.000 euro betalen vanwege de bouw van misleidende websites voor slotenmakers en andere spoeddiensten.

Online advertising
Premium

Emerce Digital Marketing: Pathé wil verkoopsites voor zijn

Bioscoopbedrijf Pathé wil platforms voor zijn die bioscoopkaartjes verkopen. Online performance marketeer Stef de Reeder noemt ‘spelers die vergelijkbaar zijn met een Booking.com’.

Online marketing
Premium

Video: TV reclame in 2021 naar recordomzet

De TV-reclamemarkt is in 2021 gestegen met 20 procent en kwam uit op  903 miljoen. Dat maakte Screenforce voorzitter Michel van der Voort bekend tijdens een webinar waarin ook het TV Jaarrapport werd gepubliceerd.

Media
Premium

Europees onderzoek naar advertentieafspraken tussen Google en Meta

De Europese Commissie start een onderzoek naar advertentie afspraken tussen Google en Meta (Facebook). Mogelijk zijn de afspraken in strijd met de Europese mededingingsregels.

Online marketing
Premium

Nog eens honderden klachten van Schrems over cookiewalls

Zo’n 270 websites hebben een klacht ontvangen over de wijze waarop zij een cookiewall toepassen. De vorm ervan is niet duidelijk, misleidend of niet compleet. De Oostenrijkse burgerrechtenorganisatie noyb stuurt nu waarschuwingen, over twee maanden aanklachten.

Online advertising
Premium

Steeds meer audio geconsumeerd

Er wordt steeds meer audio geconsumeerd, het aantal streaming uren in januari 2022 is 10 procent gestegen naar 32,8 miljoen streaming uren per week, zo blijkt uit het Audiojaarrapport 2021 van branchevereniging Audify.

Online marketing
Premium

Cannes Lions houdt Russen buiten de deur

Het reclamefestijn Cannes Lions zal geen inzendingen of delegaties van Russische organisaties accepteren.

Online advertising
Premium

WPP en Netflix staken activiteiten in Rusland

Reclamegroep WPP staakt zijn activiteiten in Rusland, waar een staf van 1400 mensen werkzaam is.

Online advertising