More stories

Premium

Meerdere nominaties MeMo2 voor IAB Europe Research Awards

De Nederlandse crossmediaal werkende meetspecialist MeMo2 is in zes van de acht categorieën genomineerd voor een IAB Europe Research Award.

Marketing
Premium

New York Times stopt met 3rd party cookies voor reclame

De Amerikaanse krant New York Times stopt per 2021 met het plaatsen van third party cookies, ook voor zijn thuismarkt. Adverteerders kunnen enkel nog gebruik maken van de klant- en lezerkennis van de krant zelf, verworven met aantoonbare toestemming van die lezer.

Online advertising

YouTube belooft adverteerders kwaliteit met YouTube Select

YouTube introduceert een nieuw advertentieprogramma YouTube Select, wat eigenlijk een combinatie is van bestaande premiumdiensten. Adverteerders worden gekoppeld aan video’s met een hogere kwaliteit.

Marketing
Premium

Rechter: Facebook doet voldoende om nepadvertenties te voorkomen

Facebook hoeft geen extra inspanningen te verrichten om nepadvertenties voor bitcoins waarin bekende Nederlanders figureren tegen te houden. In navolging van John de Mol waren ook presentator Rik van de Westelaken en zijn werkgever AVROTROS naar de rechter gestapt.

Online advertising

Googles Chrome gaat ‘zware advertenties’ blokkeren

Googles Chrome gaat in de nabije toekomst ‘zware advertenties’ tegenhouden. Dat zijn advertenties die slecht geprogrammeerd zijn, cryptografie gebruiken of […]

Online advertising
Premium

Online reclamemarkt nu op het dieptepunt, plusje in Q4

Het tweede kwartaal is het absolute dieptepunt voor de online reclamemarkt en het kan nog drie jaar duren voordat de niveaus van 2019 weer worden gehaald. Marktplaatsen als bol.com en Amazon ontduiken de neerwaartse trend en bedrijven investeren fors marketinggeld in conversie- en serviceoptimalisatie en UX.

Online advertising
Premium

Awin genereerde 70 miljoen MKB-omzet in Nederland in 2019

De Nederlandse tak van het affiliatenetwerk Awin genereerde in 2019 voor zijn zeshonderd klanten zeventig miljoen euro bruto omzet.

Online advertising

RTL biedt MKB gratis reclamezendtijd

RTL lanceert een tijdelijk gratis ‘open reclameblok’ voor kleine tot middelgrote ondernemingen die het tijdens de coronacrisis extra moeilijk hebben gehad.

Coronacrisis
Premium

‘Grootste verandering in online reclame in tien jaar’

De grootste verandering in ruim tien jaar tijd in de online reclamebranche. Zo omschrijft belangenorganisatie IAB Europe het wegvallen van third party cookie-tracking in webbrowsers. Adverteerders en hun bureaus moeten terug naar het ouderwetse handwerk in het marketingvak.

Marketing

Screenforce lanceert aanvraagplatform voor tv-campagnes

Screenforce, waarin Ster Reclame, Ad Alliance, Talpa Network en ORN participeren, lanceert een nieuw aanvraagplatform voor tv-campagnes.

Online advertising
Premium

‘We laten agencies wennen aan cookieloos adverteren’

Adverteren met cookies en het opbouwen van profielen daarmee heeft zijn langste tijd gehad. Technologiebedrijf Adhese bouwde een systeem dat op programmatic lijkt, dus herkenbaar in gebruik, maar zonder cookies kan werken.

Online advertising

Bereid je voor op een wereld zonder cookies

Google roept dat third-party cookies in 2022 niet meer bestaan en wat betreft Apple zijn ze al dood. Meten is weten, ook binnen de online marketing.

Online marketing

AdSense app niet langer verkrijgbaar

De Ad Sense app voor iOS en Android waarmee sitebeheerders hun opbrengsten kunnen controleren, is niet langer verkrijgbaar.

Online advertising
Premium

Martijn Bertisen nieuwe country manager van Google Nederland

Google stelt een directeur uit eigen gelederen aan als opvolger van Pim van der Feltz als topman in Nederland. Martijn Bertisen komt over uit het managementteam van Google UK.

Venture

Adverteerders Google moeten zich straks identificeren

Google gaat nieuwe voorwaarden stellen aan adverteerders: die moeten zich eerst kunnen identificeren voordat ze advertentieruimte mogen inkopen. De maatregel gaat deze zomer in voor de Verenigde Staten.

Marketing