Meerdere nominaties MeMo2 voor IAB Europe Research Awards
De Nederlandse crossmediaal werkende meetspecialist MeMo2 is in zes van de acht categorieën genomineerd voor een IAB Europe Research Award.
De Nederlandse crossmediaal werkende meetspecialist MeMo2 is in zes van de acht categorieën genomineerd voor een IAB Europe Research Award.
De Amerikaanse krant New York Times stopt per 2021 met het plaatsen van third party cookies, ook voor zijn thuismarkt. Adverteerders kunnen enkel nog gebruik maken van de klant- en lezerkennis van de krant zelf, verworven met aantoonbare toestemming van die lezer.
YouTube introduceert een nieuw advertentieprogramma YouTube Select, wat eigenlijk een combinatie is van bestaande premiumdiensten. Adverteerders worden gekoppeld aan video’s met een hogere kwaliteit.
Facebook hoeft geen extra inspanningen te verrichten om nepadvertenties voor bitcoins waarin bekende Nederlanders figureren tegen te houden. In navolging van John de Mol waren ook presentator Rik van de Westelaken en zijn werkgever AVROTROS naar de rechter gestapt.
Googles Chrome gaat in de nabije toekomst ‘zware advertenties’ tegenhouden. Dat zijn advertenties die slecht geprogrammeerd zijn, cryptografie gebruiken of […]
Het tweede kwartaal is het absolute dieptepunt voor de online reclamemarkt en het kan nog drie jaar duren voordat de niveaus van 2019 weer worden gehaald. Marktplaatsen als bol.com en Amazon ontduiken de neerwaartse trend en bedrijven investeren fors marketinggeld in conversie- en serviceoptimalisatie en UX.
De Nederlandse tak van het affiliatenetwerk Awin genereerde in 2019 voor zijn zeshonderd klanten zeventig miljoen euro bruto omzet.
RTL lanceert een tijdelijk gratis ‘open reclameblok’ voor kleine tot middelgrote ondernemingen die het tijdens de coronacrisis extra moeilijk hebben gehad.
De grootste verandering in ruim tien jaar tijd in de online reclamebranche. Zo omschrijft belangenorganisatie IAB Europe het wegvallen van third party cookie-tracking in webbrowsers. Adverteerders en hun bureaus moeten terug naar het ouderwetse handwerk in het marketingvak.
Screenforce, waarin Ster Reclame, Ad Alliance, Talpa Network en ORN participeren, lanceert een nieuw aanvraagplatform voor tv-campagnes.
Adverteren met cookies en het opbouwen van profielen daarmee heeft zijn langste tijd gehad. Technologiebedrijf Adhese bouwde een systeem dat op programmatic lijkt, dus herkenbaar in gebruik, maar zonder cookies kan werken.
Google roept dat third-party cookies in 2022 niet meer bestaan en wat betreft Apple zijn ze al dood. Meten is weten, ook binnen de online marketing.
De Ad Sense app voor iOS en Android waarmee sitebeheerders hun opbrengsten kunnen controleren, is niet langer verkrijgbaar.
Google stelt een directeur uit eigen gelederen aan als opvolger van Pim van der Feltz als topman in Nederland. Martijn Bertisen komt over uit het managementteam van Google UK.
Google gaat nieuwe voorwaarden stellen aan adverteerders: die moeten zich eerst kunnen identificeren voordat ze advertentieruimte mogen inkopen. De maatregel gaat deze zomer in voor de Verenigde Staten.