Campagnepanel: ’Sluit goed aan’
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een bijzondere campagne waarin McDonald’s,
In het campagnepanel beoordelen drie deskundigen een actuele digitale campagne. Dit keer een bijzondere campagne waarin McDonald’s,
Grootformaat (Digital) Out of Home exploitant blowUP media heeft een contract getekend voor de exploitatie van 22 Super Motions in de Nederlandse winkelcentra van Klépierre.
Adverteerders staken vorig jaar, nog voor de uitbraak van het coronavirus, 708 miljoen dollar (+48%) in podcasts om reclame te maken. Sinds halverwege dit jaar maken ondemand media een groeiexplosie door.
De belangenvereniging voor adverteerders bvA vindt het niet nodig om online reclame bij de NPO, via exploitant Ster, af te schaffen. Men vreest ook toenemende marktmacht van de Amerikaanse techgiganten.
De afgelopen jaren is display, mede dankzij de opkomst van programmatic advertising, niet meer weg te denken uit de marketingwereld.
De groei van programmatic advertising en het uitdijende inventory-landschap vergroten de vraag naar transparantie.
Adverteerders moeten gaan nadenken over de redactionele contexten waar ze volgend jaar willen adverteren. “Nu kunnen ze nog onderzoeken welke context het best rendeert. Straks niet meer”, aldus mediakenner Wouter Hulst.
Onderwerpen als COVID-19 en Black Lives Matter vormen het gesprek van de dag. Welke rol spelen dit soort culturele thema’s in reclame, en in de reclamewereld zelf?
Hillenaar Outdoor heeft een koper gevonden voor zijn 1200 buitenreclamevakken. 2C gaat samen met Clear Channel Nederland de exploitatie van deze vakken voor haar rekening nemen. Financiële details zijn niet bekend gemaakt.
Hillenaar Outdoor slaat een nieuwe weg in, naar eigen zeggen als gevolg van de coronacrisis. Het bedrijf wil zich volledig richten op digitale reclamemasten langs snelwegen. Naast de twaalf huidige masten in het portfolio komen er op korte termijn vier bij.
Reizigers in de Amsterdamse metrostations Wibautstraat, Weesperplein, Waterlooplein, Nieuwmarkt en Centraal Station horen vandaag een fragment uit Harry Potter en de Steen der Wijzen, ingesproken door actrice Jouman Fattal voor luisterboekenplatform Storytel. Het is de eerste keer dat de luidsprekers op de stations voor een dergelijke activatie gebruikt worden.
Buitenreclame exploitant JCDecaux maakt het per 1 juli mogelijk meer inzicht te krijgen in het verkeer rondom zijn digitale schermen. Daartoe werkt het bedrijf samen met Resono.
Je Google Ad Grants campagne aanvullen met een betaalde Google Ads zoekcampagne? In dit blog lees je waarom je dat moet willen.
Online videoreclamebedrijf Streamads komt in handen van ShowHeroes uit Duitsland. Het bedrijf wil een goed, cookieloos alternatief voor videoreclame op Facebook en Google kunnen bieden.
Spotify test een nieuw advertentieformaat voor podcasts. Gebruikers kunnen in de app meteen reageren op een aanbod van sponsors en worden dus niet aangemoedigd om een coupon te gebruiken op een externe website.