Inschrijving Programmatic Awards 2019 geopend
IAB Nederland opent de nominatieronde voor de Programmatic Awards 2019. De reclamebranche kan zijn beste programmaticcases inzenden en aanstormende talenten nomineren.
IAB Nederland opent de nominatieronde voor de Programmatic Awards 2019. De reclamebranche kan zijn beste programmaticcases inzenden en aanstormende talenten nomineren.
Het is binnen programmatic altijd mogelijk geweest om te targeten op basis van context in de vorm van de domein URL. De meest gebruikte vorm was echter nog steeds het black- of whitelisten van domeinen, in plaats van geautomatiseerde optimalisatie. Wellicht was de omgeving nooit zo’n hoge prioriteit als het had moeten zijn. Zou dat aan het veranderen zijn?
Googles topman voor de reclameproducten Prabhakar Raghavan spoort zijn team aan om steeds minder klantdata te gebruiken voor commerciële doeleinden. Hij roept de markt op hetzelfde te doen.
Het online netwerk voor videoreclames SpotX groeide in 2018 met twee procent tot een omzet van 112 miljoen euro.
Google heeft vorig jaar 2,3 miljard dubieuze advertenties opgeruimd, oftewel 6 miljoen per dag. 58 miljoen reclames waren ronduit schadelijk, namelijk een poging tot phishing (het hengelen naar persoonsgegevens).
Apple en Mozilla werken aan updates van hun webbrowser die de levensduur van first party cookies indammen tot maximaal zeven dagen.
Google stapt over op een nieuw afrekenmodel voor zijn reclametechnologie, die wereldwijd een van de grootste is. Dat is goed nieuws voor uitgevers, maar minder voor de adverteerder.
Om aan de feedback van Europese vergelijkingssites te voldoen breidt Google de adverteermogelijkheden uit met een nieuwe advertentievorm: de Comparison Listing Ad (CLA). Met deze uitbreiding krijgen vergelijkingssites meer mogelijkheden om campagne te voeren die verkeer naar hun eigen site genereren.
Op het hoogtepunt waren er 99 Google CSS partners actief in Nederland. Google rolde in februari nieuwe richtlijnen uit voor CSS partners, om de wildgroei te dempen. Door deze maatregelen is het aantal CSS partners dat actief is in Nederland teruggebracht tot bijna een derde: van 99 zijn er nu nog maar 35 partners actief in Nederland.
Clear Channel Nederland heeft de herkenbare reclamemast langs de A4, vroeger bekend als de vis, gedigitaliseerd. De mast heeft twee LED-schermen van ruim 13 meter bij 7 meter (91 m²) gekregen en is na de digitalisering omgedoopt tot The Box.
Clear Channel Nederland biedt sinds deze week 32 digitale advertentieschermen in het centrum van Eindhoven. De schermen bevinden zich op de vier meter hoge CityBeacons in de binnenstad van Eindhoven.
Nielsen neemt techbedrijf Sorenson over om zijn activiteiten op het gebied van addressable tv te versterken. Daarbij gaat het om gepersonaliseerde reclame op het grote scherm, vooral smart tv’s.
Slimme luidsprekers geven een flinke boost aan internetradio en radio-reclame. Dat vertelde Toni Archibong van TuneIn dinsdag op het Mobile World Congress.
Het Amerikaanse Outbrain koopt het Europees opererende Ligatus en brengt daarmee twee specialisten op het gebied van native advertising en redactionele aanbevelingen bij elkaar.
Uitgevers, tv-zenders en YouTubers die hun eigen streams met TradeCast TV verzorgen kunnen binnenkort ook reclame injecteren in hun beeld. Daartoe gaat hun leverancier met SpotX samenwerken.