More stories

Resultaat Google stelt beleggers teleur

Alphabet, het moederbedrijf van Google, boekt een kwartaalomzet van 36,3 miljard dollar. Dat ligt een miljard dollar onder de verwachtingen van beleggers, die het aandeel nabeurs direct straffen.

Online advertising

Privacybrowser Brave toont eigen advertenties

Privacybrowser Brave, die standaard wordt geleverd met een adblokker, gaat zelf advertenties tonen in sommige markten, vooralsnog alleen in Canada, Frankrijk, Duitsland, UK en de VS.

Online advertising

IAB publiceert ruwe versie van TCF v2.0

Een jaar na de vernieuwing van de privacywet door de AVG publiceert het IAB de ruwe versie van het nieuwe Transparency & Consent Framework (TCF).

Privacy

Nauwere samenwerking CvdM en Autoriteit Persoonsgegevens

Het Commissariaat voor de Media (CvdM) en de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gaan nauwer samenwerken op het gebied van toezicht en handhaving in het domein van digitale media en dataverwerking.

Legal

HEMA doet DOOH-campagne programmatic in HTML5

Bedrijven kunnen steeds makkelijker buitenreclame opnemen in hun mediamix. HEMA laat dat zien met een recente reclamecampagne. Die werd opgemaakt in HTML5 en verspreid via programmatic exchanges. Anders gezegd: de adverteerder kan per locatie andere berichten tonen.

Marketing
Premium

Forse groei digitale video-advertising in 2018

Een nieuw onderzoek van IAB Europe laat zien dat digitale videoreclame echt is doorgedrongen tot de mediamixen van adverteerders. Niet enkel de algemeennieuwssites merken dat.

Video

Zo rechtvaardig je advertentie-uitgaven in apps

Tracking en optimalisatie tussen in-app-advertising en de mobiele webpagina is wel degelijk mogelijk, toont de App2Web-case aan. Voor adverteerders lijkt de combinatie van mobiel internet en app in één apparaat niet ideaal door de beperkte communicatie tussen de browser en de app. Toch zijn de advertentie-uitgaven wel te verantwoorden.

Programmatic

Bestedingen digitale radioreclame: +95% in 2018

Adverteerders gaven in 2018 95 procent meer reclamegeld uit aan reclame op digitale radio. In het eerste kwartaal van 2019 bedroeg de stijging 33 procent.

Online advertising

Hillenaar Outdoor exploiteert ‘witte toren’ aan de A1 bij Naarden

Hillenaar Outdoor breidt zijn portfolio uit met een nieuwe reclamemast langs de A1 bij Naarden. De ‘witte toren’ krijgt twee nieuwe reclamevakken die op den duur gedigitaliseerd worden.

Online advertising

Zalando start offensief op beautymarkt

Zalando begint in zeven Europese landen een multimediale reclamecampagne om zijn online cosmeticawinkel in te prenten.

Campagnes

Google overweegt reclame in Google Maps

Google wil kijken of het advertenties kan verkopen voor Google Maps gezien het enorme bereik. Tot dusverre bleven de commerciële activiteiten beperkt tot gesponsorde locaties en advertenties op locatiepagina’s.

Online advertising

Adtech-bedrijf Teads opent Nederlands kantoor

De Amerikaanse leverancier van reclametechnologie Teads opent een kantoor in Nederland. SVP Global Operations Fabio Corona tuigt de lokale tak op en werkt daarbij samen met zijn commercieel directeur Michiel van Turnhout.

Online advertising

Hoe onderscheid je je in e-commerce dat wordt gedomineerd door algoritmes?

Hoe onderscheid je je nog als de marketing, verkoop en afhandeling slim en geoptimaliseerd door een advertisingplatform wordt gedaan? Marketplaces, voice en AI zijn de drie grootste e-commerce advertisingtrends van 2019. Ze hebben niet alleen grote invloed op het adverteren, maar ook op de rol van de marketeer en op het verdienmodel erachter. 

Online advertising

‘Adverteerders mijden Google om Amazon’

Een groeiende groep adverteerders begint Google te mijden voor e-commercereclame en brengt het geld direct naar Amazon. Dat zijn althans de ervaringen van mediabureaus WPP en Omnicom.

Online advertising

Google frommelt reclame in resultaten Assistent

Google voert een update door aan de antwoorden die Assistent geeft op telefoonschermen. De reacties moeten in een oogopslag meer informatie tonen. En passant betekent dat ook dat er reclame in de antwoorden van de telefoonbutler komen.

Online advertising